BÜYÜK ALANLARIN, KÜÇÜK BTU KLİMALARLA SERİNLETİLMESİNİ TARTIŞALIM.

BÜYÜK ALANLARIN, KÜÇÜK BTU KLİMALARLA SERİNLETİLMESİNİ TARTIŞALIM.

sayın arkadaşlar kendi Klima kullanımıma binaen bu konuyu açtım.

bu konuda asıl olan kimsenin bana uymamasıdır. sorumluluk kabul edilmez ben arkadaşlara sataşsamda. sizler işin doğrusunu yapın keşif ekibi getirin öyle alın klimanızı. benden sadece alacağınız kullanımıma dair bilgiler olsun. her klima firması ücretsiz keşif yapmaktadır bunu bilmekte fayda var.

yanlızca ben sizleri azıckta olsa uyarmak istiyorum. inverter klima alın bir kere alın Kalitelisini alın 15-20 sene arkanıza bakmayın. kaliteli klima kullanıp 15 yılı devirmiş arkadaşlarımız var forumda. üstelik bu klimalrın teknolojisi günümüz klimalarındanda eski pek tabiki ama markaları ve kaliteleri tartışılmaz.

büyük alanda küçük klima kullanılması konusunuda aslında daha derli toplu hale getirmek açısından bu konuyu açtım. üstadlara mühendis arkadaşlara karşı değil lütfen beni bayrak açar gibi görmesinler baştan hepsinden özür dilerim. burdada amacım sizleri uyarmak dediğimi düşünün demek. kullanımımı anlatmak. ille uygulayın demek değil aklınızın bir kenarında dursun diyorum. yani tabiri caizse biraz kurt düşürüyorum. ama bu kurt inat ve ben bilirim manasına değil. daha çok sizlerin lehine olacaktır emin olunuz. en azından istanbulda benim konumumda olan kişilere bırakıyorum değerlendirmeyi.

okumaktan üşenmeyen. hemen giripte bir klima alıp kaçim diyen arkadaşlar zaten faydalanamazlar tahminimce bu konudan. düşünmeye zamanım yok acelem var derse her zaman yanlış yapma durumuda yüksektir bu arkadaşların. zira hep gördük iyi klima için öneri isterler gidip göz göre göre vestel dd vs alırlar.

arkadaşlar ben kendi evimde şu güney batı cephedeki alana kurulu bu

http://s23.postimg.org/4v9lo6oor/screenshot_715.png

http://s23.postimg.org/deszlxx17/screenshot_716.png

12000 btu inverter klima kullanmaktayım markası mistsubishi electric. bu klimanın burada başarılı olmasının sebeplerini çok aradım çok yazdım bir kaç kişi itiraz etse bolca dayak yesemde. birol ustadan zaman zaman destek görsemde zaman zamanda köstekte oldu kanki:)) bu durumlar herkezin lehine olmalı ne kadar çok tartışma varsa o kadar çok güzel sonuçların çıkmasına sebeptir ama tabi iyi düşünceli seviyeli olmak şartıyla. ben zaman zaman terslensemde kimse kusuruma bakmasın. araştırma yapmayan adama kızıyorum hepsi ondandır.

tüm arkadaşlar davetlidir hayırlı olsun. ben bu işin uzmanlarından öğrendiğimi tekrarlıyorum soğutma işlemi aslında ısıtmadan zordur. ama ufak bir serinlik bizlere yettiğine göre kendi gözlemlerimde soğutmada klimalar ısıtmaya göre daha tasarruflu çalışıyor. işin gerçeği olan soğutma işlemi daha zor konusu ise sanırım çok daha büyük alanlar için ve ne bilim sanki buzhane ortamı içinmi geçerlidir nedir.

http://s23.postimg.org/5akvh7am3/screenshot_717.png

Re: BÜYÜK ALANLARIN, KÜÇÜK BTU KLİMALARLA SERİNLETİLMESİNİ TARTIŞALIM.

georgeamca
bu konu biraz benim kafamı karıştıran bir konu. klimacının biri inverterin özelliği düşük seviyelerde çalışması, o sayede tasarruf ediyorsun. o yüzden sen uygun btu ve hatta biraz üzerini seçmezsen hep yüzde 80'lerde üst seviyelerde çalışacağı için tasarruf edemezsin dedi. sanırım açılan "İNVERTER KLİMA, NOMİNAL BTU YA GÖREMİ SEÇİLİR, MAX BTU YA GÖREMİ?" başlığını göz önünde bulundurarak bu meseleye yaklaşmak gerekiyor.

Re: BÜYÜK ALANLARIN, KÜÇÜK BTU KLİMALARLA SERİNLETİLMESİNİ TARTIŞALIM.

inverter klimada önemli olan devamlı çalışmasıdır. devamlı çalışan klima tabir caizse oday esir alır. ve tasarrufa geçer.

klima  ölçüsünde seçilmesi mutlak daha iyidir. ama birkaç m2 fazla olmuş olmamış bunuda çok büyüten servislerde yok değil.

bir boy büyük seçersen daha karlı olur diyen servsitense kesinlikle kaçmak gerekir. çünkü bu eski kafalılığa ait bir durumdur hemen çalışıp dursun.  durdumu ne olacak konfor.

edit: http://i.imgur.com/kCRLGAW.png

Re: BÜYÜK ALANLARIN, KÜÇÜK BTU KLİMALARLA SERİNLETİLMESİNİ TARTIŞALIM.

georgeamca
valla abi yine senin dediğin çizgiye geliyorum. 9'luk klima diyip geçmemek lazım. :)

Re: BÜYÜK ALANLARIN, KÜÇÜK BTU KLİMALARLA SERİNLETİLMESİNİ TARTIŞALIM.

georgeamca yazdı
valla abi yine senin dediğin çizgiye geliyorum. 9'luk klima diyip geçmemek lazım. :)
:)