Doğalgaz Kombi Önerisi

12

Re: Doğalgaz Kombi Önerisi

ZETU35 yazdı
Hoşbulduk
Dogalgaz apartmanımızda 5yıldır bağlı ama biz bu sene doğalgaz ile ısınmaya başlayınca ilgi alanım oldu.
- İzmirin bu havalarında yoğuşmalı kombinin olması gereken derecesi?
- Sıcak su kullanımında kombi basıncın düşmesi ?
- Kombinin mevcut basıncı 1,8 sıcak su kullanınca 1,4'e kadar iniyor sonra tekrar 1,8'e kadar cıkıyor. normal mi?

Tesekkürler :)

@zetu35 dostum evet hepimiz bu şekilde merak sahibi oluyoruz. kombi merakım benim daha eski son merakım klima.

hocam bu basınç meselesindede net konuşamam anladığımı yazayım yanlışım olursa düzletilir.

şimdi anladığımca şu  olabilir.

kombi ısıtma yaparken basınç göstergesi yükselir içinde dolaştırdığı su ısındığı için . genelde duruma göre bir bar su basılır kombiye yüksek petek varsa 1,5 a kadar yolu olur biliyorum.

siz şimdi sıcak su elde etmek için sıcak su musluğunu açıyorsunuz ya,  oradan tabiki sisteme soğuk su girişi oluyor bu sebeple eşanjöre su girişi oluyor.  basıncın düşmesi sonra yükselmesi normaldir düşüncesindeyim hiç takip etmedim bu durumu ama bende bakayım bir kez:)

Doğalgaz Kombi Önerisi

arkadaşlar bu arada diğer forumada gelin

http://i.hizliresim.com/gZV5Bb.png

len vatan haini mbirol, milleti üye olmaya zorlayıp ziyaretçilere kapatmışsın forumu vatan haini.

yeni üye olan dostlar.

bende oraya yazdığımı burya kolayca kopyalayıp yapıştıryorum burası benim ilk göz ağrım kapatma diyor esk üyeler zaten kapatmamda sizlerin detekleri ile iki tarafıda yürüteceğiz. her iki forumdada özgürlük güzel paylaşım ilke olacak dh gibi çekişme yerine,  bilgi paylaşımını hepr birlikte yürteceğiz.

Re: Doğalgaz Kombi Önerisi

hasanemmii
Cevap olarak bu gönderi By ZETU35
Kombiyi termostat ile birlikte kullanıyorsanız, ki öyle olmalı yoğuşmalılarda üst sınır 55C diyebiliriz. Termostat yoksa istediğiniz sıcaklığı sağlayan 55C nin altında bir değere ayarlayınız.

Basınç bir miktar değişebilir. Pmpanın devreye girip çıkmasıyla bile değişir. Ancak şuna özellikle dikkat ediniz. Eğer su basıncı sistem soğukken çok düşüyorsa ve sistem ısınınca çok yükseliyorsa bu, genleşme tankının havasının azalması anlamına gelir. Basınç düştükçe kombiye su basılarak basınç 1,5 bar değerine getirilir. Bu şekilde devam edilirse bir süre sonra genleşme tankındaki havanın yerine su doldurmuş oluruz. Bu durumda su ısındığında genleşecek yer bulamayacağından basınç yükselmesi gibi bir sorun ortaya çıkar.

Şimdilik sizin durumunuz normal.
Ne anlatıldığı değil, ne anlaşıldığı önemlidir.

Re: Doğalgaz Kombi Önerisi

hasanemmii
Bu konu güncellendi de .
Cevap olarak bu gönderi By 9köy
9köy yazdı
arkadaşlar bu arada diğer forumada gelin

http://i.hizliresim.com/gZV5Bb.png

len vatan haini milleti üye olmaya zorlayıp ziyaretçilere kapatmışsın forumu vatan haini.

[...]

Haydaa 9köy hocam bir forum daha mı var? Tek forumda toplansak daha iyi aslında. Arkadaşların yarısı burda yarısı diğerinde. Nasıl yapacağız?
Ne anlatıldığı değil, ne anlaşıldığı önemlidir.

Re: Doğalgaz Kombi Önerisi

hasanemmii yazdı
9köy yazdı
[...]

bu forum daha eski evet banada bazı arkadaşlar diyor görünüm daha güzel. ama hazır forum olduğundan çok özelliği yok. o açıdan Biray hocada ilk etapta buraya geldi kendiside benim gibi biraz pc den anlamıyor :)) gerçi zaten istediğin yere gel ikiside senin demiştik öyle devam ettik işte:))

Re: Doğalgaz Kombi Önerisi

hasanemmii
Anladım. Benim gönlüm diğer foruma kaydı gibi.
Ne anlatıldığı değil, ne anlaşıldığı önemlidir.

Re: Doğalgaz Kombi Önerisi

hasanemmii yazdı
Anladım. Benim gönlüm diğer foruma kaydı gibi.
zaten öncelik o forumda hocam sorun yok ama burayıda unutmayın ara sırada olsa bir göz atın selam verin öksüz kalmasın:)

Re: Doğalgaz Kombi Önerisi

yoldas_2
Cevap olarak bu gönderi By hasanemmii
hocam
yüksek sıcaklıklar plastik tesisat a zarar verir teşhisini bir çok kullanıcı söyledi.o folyolu boru dediginiz malzemedeki folyo yu da inceledim sogan zarı ondan daha kalındır sanırım.:)genel olarak bakıldıgında yüksek sıcaklık 60 derece yani daha fazla yakıt tükettigine göre düşük sıcaklıklarda ısınmaya calısmak ekonomik olacaktır.ben düşük sıcaklıkta nasıl ısınırım bunun derdindeyim. 50 derecede ısınıyorum su anda ortam sıcaklıgı 21 derecenin üstüne cıkmıyor montolama olmadıgından ısı kayıplarım var.
bütün bunların dısında ben hava -2 -3 derecede iken millet kombisini 40 45 e alarak ısınabiliyor bi ben beceremiyorum bunu

Re: Doğalgaz Kombi Önerisi

yoldas_2 yazdı
[...]
nekadar zarar verir vermez orasını bilemiyorum ama yüksek sıcaklıklarda belki bir miktar genleşme olabilir plastik tesisatta. bu genleşme belki yamulmalara yol açabilir düşüncesindeyim ama her durumda plastik tesisat tabiki iyi bir şey değil çok çektim zamanında. baymak beni en sonunda ofise davet etti orada bir çok örnek almışlar teisatlardan kesmişler kaynak yerleri okadar çok daralmışki o daralmalarda yosun bağlamış plastik oksijen ürettiğinden dolayı. işte dedile bu yosunlar dolaşır ve bir süre sonra  eşanjörler gider pompa basamadığı için çok tıkalı borudan dolayı kendisni yer dediler. hepsinide yaşadım ben bunların.

Re: Doğalgaz Kombi Önerisi

ZETU35
Cevap olarak bu gönderi By 9köy
diğer tarafa giriş yapamıyorum.

Re: Doğalgaz Kombi Önerisi

ZETU35 yazdı
diğer tarafa giriş yapamıyorum.
kardeş ben giremedim bugün ceptede sorun vardı ama görünümde bir değişiklik yapıldı aşıcaz bu sorunları.

Re: Doğalgaz Kombi Önerisi

yoldas_2
bircan hocam
demirdöküm atron kombim f03 sensör hatası veriyor servis degiştirecek sanırım. bu bahsedilen sensör nekadar dır.fiyatı hakkında bir bilgi verirmisiniz

Re: Doğalgaz Kombi Önerisi

yoldas_2 yazdı
bircan hocam
demirdöküm atron kombim f03 sensör hatası veriyor servis degiştirecek sanırım. bu bahsedilen sensör nekadar dır.fiyatı hakkında bir bilgi verirmisiniz

hocam diğer taraf üye olmadınızmı Bircan hoca orada takılıyor yetişemiyor her iki tarafa.

http://i.hizliresim.com/gZV5Bb.png

len vatan haini mbirol, milleti üye olmaya zorlayıp ziyaretçilere kapatmışsın forumu vatan haini.

Re: Doğalgaz Kombi Önerisi

neo3516
Cevap olarak bu gönderi By neo3516
Doğalgaz faturası,bu ay 253 lira,geldi.izmir,deki bu acı kısa bence gayet iyi.

Re: Doğalgaz Kombi Önerisi

neo3516 yazdı
Doğalgaz faturası,bu ay 253 lira,geldi.izmir,deki bu acı kısa bence gayet iyi.
geçen ay 180 tl gelmişti bu ay bakalım ne gelecek. çok artacağını sanmıyorum çünkü dereceyi hiç yükseltmedik.

o karlı havalarda üşümedik bu ılık havalarda üşüyoruz. karlı hava sağlam hava bence.

faturayı kullandığımız derecedeki tüketimi ölçmek içinde yükseltmiyorum dereceyi. klima ile takviye yapıyorum:)

12