Forumda Yeni Konu Açmak. Konulara cevap yazmak. Video ve Resim Eklemek.

Forumda Yeni Konu Açmak. Konulara cevap yazmak. Video ve Resim Eklemek.

http://i.imgur.com/FN4Bqi4.png

yeni konu bu şekilde açılıyor arkadaşlar.

resim ekleme ve video ekleme durumunuda bir ara anlatırım.

konulara cevap yazmak.

9köy yazdı
malesef bu forumun özelliğinde direkt cevap verme tuşu yok.

resimde görüldüğü gibi cevap tuşu yazan kişiye cevap veriyor.

bunu düzeltmenin tek yolu, bu mesaj üstünden resimli anlatırsak.

http://i.imgur.com/ALT8aBk.png
budur. 2. bir mesajla sorunuzu yanıtlandırayım sonrasında gerekirse konuyu taşırım.

Forumda Yeni Konu Açmak. Konulara cevap yazmak. Video ve Resim Eklemek.

Cevap olarak bu gönderi By 9köy
arkadaşlar bir arkadaşımıza tarifini şu linkten  http://klima-forumu.1111995.n5.nabble.com/M-DEA-DUVAR-T-P-OAS-S-MS11MU-09-ses-sorunu-tp556p578.html sunduğum video ekleme durumunu anlatıyorum

size video yüklemeyide anlatayım videolarınız görünür hale gelsin.

videoyu youtubede izlerken sağ tıklayıp http://i.imgur.com/pmaLwmk.png yerleştirme kodunu kopyala  dedikmi otomatikman kopyalanıyor. <iframe width="640" height="360" src="//www.youtube.com/embed/moTGW6rI6VI?feature=player_detailpage" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

forma yazdığınız mesajdaki üst butonlardan Göm seçeneğini tıklayıp http://i.imgur.com/cakMxyg.png

açılan pencereden etiketleri göm butonuna tıklıyoruz ok işaretli.

mesaj yazdığınız yerde şu şekilde <nabble_embed></nabble_embed>

beliriyor. http://i.imgur.com/edKWLxS.png

ok işretli yere işliyoruz. youtube dan kopyaladığımız linki ok dedikmi videonuz gözükür.

Resim Eklemek. resim boyutlarını düşürmek.

arkadaşlar foruma resim işleme konusunu anlatırm demiştim bu başlık altında, fakat mümkün olmadı.

yanlız bir kaç kez, farklı başlıklarda anlattım urumu.

birkezde burada anlatalım. öncelikle yazdığımız mesaj kutusunda üst soldan 2 buton resim ekle tıklıyoruz.

http://i.imgur.com/iWkUjYm.png

işleyeceğimiz resimimizi  bilgisayarımızdan seçmek için gözat şıkkına tıklamalıyız. şahsen ben pcden foto yüklemiyorum. genelde resim sitelerinden yükleme yapıyorum. bilgisayarımdan resim sitesine atıp oradan link alıyorum.

http://i.imgur.com/T7EF1ru.png

yeşille belirttiğim yere işliyorum linki.

sizlerede önemem direkt pcden resim eklemeyi. çünkü genelde büyük oluyor bu resimler formata uymuyor.

resim sitelerinden link alırsak en azından bir yola giriyor resimler. fakat genede boyutu çok büyük olan resimler olabildiğinden format bozuluyor maalesef. şimdi bu büyük fotoları foruma işlemek içinde şu aşağıdaki resimdeki yolu seçmemiz gerekiyor arkadaşlar.

http://i.imgur.com/1wXjpzx.png

kırmızı okla seçtiğim big size seçeneğini tıklıyoruz resim nekadar büyük olursa olsun forumda sayfayı taşırmadan resmi işliyor bu seçenek.

ayrıca ben ufalttığım resimlerin altına resmin büyük gözüken halinide ekliyorum detayların daha iyi gözükmesi için faydası oluyor. sizlerde bu yolu kullanabilirsiniz.

bir arkadaşımızın yazdığı mesajdaki fotoyu büyük işlediğinden, foto gözükmediği gibi yazmış olduğu mesajda gözükmüyordu sonradan düzelltim ben. bununla ilgili mesaj sonuna bir not ekleyeceğim.

örnek link altta hemen. arkadaşımızın ufaltmadan attığı resim yüzünden yazdığı mesaj bile okunmuyor.

ttp://i.imgur.com/C0nCahG.png

bazı resimlerse geniş olmazsa dikine uzun oldumu, büyük olsada sığabiliyor foruma. mesajınız yazdığınızda göndermeden önce mesaj ön izlemden bakınca anlaşılıyor zaten. mesele şu linkteki http://i.imgur.com/1wXjpzx.png fotolarıda ufaltmaya gerek yok hiç.

bazı resimlerse ufaltılınca okunmuyor. onun içinde şu yolu buldum rastgele sizlerde deneyebilirsiniz.

bir konuya eklediğim resimler az birşey ufaltınca içindeki yazılar okunmuyordu. uzun süre uğraştım birde hızlı resimden yükleyeyim dedim. hayret ettim hızlı resim resimi okunur halde ufalttı bir Türk şirketi olduğu bilgisi var tebrik ediyorum. birde en az 2 yıl korusalardı resimleri ama artık bununda önemi yok onuda anlatıcam.

mesele ben şahsen hızlı resim hiç kullanmam resimler çabuk silindiğinden. hattâ geçen gün Özkan79 kardeşimde söyledim imgur kullan dedim.  ama bu forumda önemi yok resim ekle şıkkından ekleyince ömürlük oluyor.

aynı sisteme dh de yeni geçti. eskiden eklediğimiz fotolar link öldümü. forumdada gözükmüyordu.

hızlı resiminde link olarak ölmesine karşın ne yapılabilir? daha uzun süre giden imgur u link olarak resim altına ekleyebiliriz. gene çok anlattım arkadaşlar ancak bukadar toparlıyabiliyorum istiyorumki herşey detaylı anlatayım eksik kalmasın. ama yeteneğim bukadar işte elimde değil.

yukarıda yazı sonuna ekleyeceğim dediğim notuda ekyeip bitiryorum.

(arkaşalar, ben foruma yazdığınız mesajlara girebiliyorum, bunu belirteyim. girmek zorunda olduğum zamanlarda oluyor mesel birisi kötü birşey yazdı fakat diğer bilgileri güzel. düzelt dedim düzeltmedi mecbur girip düzeltmek zorundayım o güzle bilgininde kayıp olmaması için.

ama girmek istemiyorum genelde mesajınız düzeltin diyorum arkadaşlara. gecikme olunca mecbur giriyorum.

mesela foruma ismimin yazılmasını istemiyorum. en son musti35 arkadaşta kusura bakmasın girip sildim mesajını. baya yoğun olduğundan giremediğinin farkındayım çünkü.

harbibiri tam vukuat zaten en çok onun mesajlarını düzeltiyorum  kusura bakmasın.

fakat kesinlike bu forumda pm ye girip dh gibi okuma olayı yok onu belirteyim. dh okumuyoruz gerekmedikçe diyorlar ama sistem buna müsait olduktan sonra güvenilmez.

bu forumda zaten dh deki gibi pm sistemide kurulmamış. yok yani pm siztemi.  pm sietemi dediğimiz özel mesaj atmak istediğimiz kişiye,  direkt kişinin mail adresine gidiyor buradan atılan özel mesaj.
bunada kimse erişemez. çokta iyi birşey bence.

zaten pm olayı olsada girmem o ahlakta birisi değilim.

yani herkez rahat olsun dh gibi ipleri benim elimde olan bir forum değil bu forum. tamamen abd ye bağlı bir forum sistemiymiş internette yazan açıklam bu.

eksikleri çok, fakat güzellikleride var mesela embed kodu ile işlenen youtube videolarını, bu forumun göstermeme gibi bir arızası yok.

dh de bu olay çok zor oluyordu bazen defalarca düzeltmek eklemek zorunda kalıyorduk. eklediğimiz video mesajda gözükmüyordu. yanısırada çok basit kolay özellikleride var bu forumun mesela hızlı çalışmasıda avantaj bütün forum kurmak isteyenlere tavsiye ederim.)

nihayet mesajımın sonuna geldim... ohbe bitti !!!!!!

Re: video ekleme

şimdide gelelim rsesim düzeltme derslerine yine...

Özkan kardeşim resim işlerinden bende anlama pcden bile anlamam emin olun
bende sorarak öğreniyorum bir çok şeyi inanın. sizle paylaşayım düzeltme işlemlerini forumada bilgi olsun bu sorun bir çok forumda olur dh ded olurdu hep hatta yöneticler bile ikaz ederdi bazen bizleri sayfa formatını bozuyorsunuz derlerdi. benim forumun komple sayfa formatı bozulmuyor bu bir avantaj sadece o mesaja ait format bozuluyor. ama buda tabi hoş görüntü oluşturmuyor komple sayfa bozulmasada.

siz şimdi resimleri iyi görebilirsinizde benim bilgisayardan dev gibi gözüküyor sağa kaydırmadan resmi tam göremiyorum hatta ceptende baktım gözüm zaten seçmez cepten dahada kötü oluyor inanın.

sonuçta siz çok yüksek boyutta yükleme yapıyorsunuz anladığımca videolarınızda öyle. hatta yeni açtığınız konudaki videolarınızda dev gibi.

bakın ben yüklediğiniz resimlerin başkası tarafından  nasıl gözükebileceğini anlatayım size görüntülü olarak.

http://i.imgur.com/ULc6dtw.png

bir örnekte videolarla ilgili vereyim size gerorge amca rkadaş 2 adet video yüklemiş. hemen video bitimi mesaj alt görüntüsüne bakalım taşma varmı.

http://i.imgur.com/8gtqc2c.png

gayet normal birde sizin video eklediğiniz bir mesaja bakalım hatta yeni açtığınız konudan ekleyeyim o görüntüyü.

http://i.imgur.com/iWPUXiD.png

Özkan kardeşim videoların işleme kodları yükseklik ve genişlikleri ayarlanabiliyor ama buna gerek yok o yüzden hiç anlatmadım çünkü  sizin bilgisayarınızmı bunu büyük kopyalıyor anlamıyorum inanın. mesela sizin en altta bulunan videonuzun görüntüsünden kod almayı denedim gayet normal kod veriyor.

bakın işliyorum o kodu aşağıya.  yükseklik ve genişlik ayarını büyüttüm 640 ve 360 yazılarını. kesinlikle bu rakamları geçmemeli yükseklik ve genişlik ayarları. ama sizin videolarda genişlik 854 yükseklik 510 bu nasıl oluyor inanın bilmiyorum siz mesajınızdaki videoları bu yönde değiştirini genişlik 640 yükseklik 360 ı geçmesin.

aşağıya bakın değişeceğiniz yerleri kararttım ve büyüttüm.
<iframe width="<b>

640

" height="

360

" src="//www.youtube.com/embed/dlDqV3bHZkY?feature=player_embedded" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

size resimlerle ilgili mailde attım linkte  attım o şekilde yaparsınız olmazsa sorarsınız gene bakarız çaresine.

Re: resim ekleme

warrior33 yazdı
Midea Mission Seer 6.5 A    Scop 4.0 A  değerleri 3D İnverter Üstadım resim ekleyemedim daha doğrusu beceremedim  selam eder iyi hafta sonları dilerim
değerler gayet normal bence güzel klima güle güle kullanınız takılırken vakuma dikkat ediniz.

resim ekleme basit aslında.. bununla ilgili konumuzda var foruma resim ve video eklemek isimli. ama ben bir
kez daha tarif edeyim bari. hemde tazelenmiş olur aynı mesajı o konuyada eklerim.

hemen bu mesajı yazarken mesaj üstünden tarif edeyim .

http://i.hizliresim.com/nMQ9dM.png

http://i.hizliresim.com/bDVZ0Z.png

bu işlemler sonunda insert image dedikmi işlenilen resim forumda gözükür.

yakında daha işlevsel bir forumla dahada kolaylaştıracağım bu işleri hatta başladımda.. bu forum karışık geliyor üyelere oysaki oldukça sade kendiliğinden  mobil sürümü bile mevcut.
dah sonra adresi verim sizlere. burdan taşıma yapsamda yeni oluşturacağım foruma  asla bu forumu kapatmayacağım ilk emeğimin ürünüdür desteklenmeyip kösteklensemde. ben bu forumu seviyorum ve devam edecek :)

bende size iyi hafta sonları diliyorum.