ISI SU SES YALITIM BÖLÜMÜ.

ISI SU SES YALITIM BÖLÜMÜ: XPS, EPS, TAŞ YÜNÜ, SPREY POLİÜRETAN.

arkadaşlar az çok bu konuşarla ilgilide tecrübem var kendim xps ve sprey poliüretan ısı yalıtımı yaptırdım.
yalıtım yaptırmak isteyen soruları olan arkadaşlarla paylaşabilirim.

SPREY POLİÜRETANLA ISI YALITIMI. ÇATI VE BALKON.

http://i.imgur.com/9Dtcgxh.jpg

Re: SPREY POLİÜRETANLA ISI YALITIMI. ÇATI VE BALKON.

üstteki 3 adet resim bizim çatıya ve balkona aittir. daha detaylı resimleri buldukça ekleyeceğim.

balkona dikkat edilirse, balkon duvarlarındada ayrıca xp var alt tarafarı fayansla birlikte kazınarak oraya spray poliüretan uyguladık.

alt kat dairedeki komşunun evinin bizim balkona gelen yerlerin tavanları yemyeşil oluyordu. en sonunda birde çatı pimaşları kopunca olanca su balkona inde giderler yeterli gelmeyince fayanslara kadar patladı ve komşunun dairesine birde su gidince en idaal bu uygulamayı yaptırdık ortaklaşa.

normalde sprey poliüretan su yalıtımı yapmaz. onun için yine polyürea isimli gene poliüretan esaslı su yalıtımı var. ama çok pahalı.

sprey poliüretan firması 2 santim kalın atarsak suyuda keseriz diye garanti verince balkona 5 cm sprey poliüretan atıldı durumu çözdük.

arkadaşlar normalde ısı yalıtım standartları ülkemizde tam uygulanmıyor devletin verdiği oranlar uyduruk.

avrupada sıcak ülkelerdede soguk ülkelerdede xpx sps köpükle yapılan yalıtım 16 cm bizde hala komik istanbula 4cm vermiş devlet ve ısıyalıtım derneği izoder. bizim halkımız ve yapan firmalar burdanda kar edip 3 cm yapıyor normalde 4 cm bile işe yaramazken. düşünün artık.

Re: SPREY POLİÜRETANLA ISI YALITIMI. ÇATI VE BALKON.

bülent
merhaba.9köy abi.öncelikle forum hayırlı olsun.herkesin bu forumdan ve bilgilerinizden istifade etmesini dilerim.

   benim de bu yalıtım konusunda bilgiye ihtiyacım var.kafam bu konuda bir hayli karışık.herkes farkli bir yontem soyluyor.

ben evimi içten tafanı ve dışa bakan duvarlarımı yalıtım yapmak istiyorum.ev 3.kat ve üstü gezilebilir teras.terasa üstten peritli şap attırmıştım.fakat gördümki çok bir faydası yok.normlade dış duvarlarımda 4 cm xps ile kaplı.fakat böyle olmasına rağmen ev çok soğuk oluyor.şu havalarda 12-13 dereceye kadar düşüyor evin sıcaklığı.

bu durumu ben tafana bağlıyorum.o yuzdende içten yalıtım yapmak istiyorum.kullanılacak malzeme konusunda karasız kaldım.kimine göre karbonlu veya karbonsuz eps iyi kimine göre xps sert köpük iyi.burda kafam karıştı .malzeme konusunda kararsız kaldım.

bu konularda bilgi verebilirseniz sevinirim.satgılarımla.

Re: SPREY POLİÜRETANLA ISI YALITIMI. ÇATI VE BALKON.

bülent yazdı
[...]

ben evimi içten tavanı ve dışa bakan duvarlarımı yalıtım yapmak istiyorum. ev 3.kat ve üstü gezilebilir teras. terasa üstten peritli şap attırmıştım. fakat gördümki çok bir faydası yok. normlade dış duvarlarımda 4 cm xps ile kaplı. fakat böyle olmasına rağmen ev çok soğuk oluyor. şu havalarda 12-13 dereceye kadar düşüyor evin sıcaklığı.

bu durumu ben tavana bağlıyorum. o yuzdende içten yalıtım yapmak istiyorum. kullanılacak malzeme konusunda karasız kaldım. kimine göre karbonlu veya karbonsuz eps iyi kimine göre xps sert köpük iyi. burda kafam karıştı . malzeme konusunda kararsız kaldım.

bu konularda bilgi verebilirseniz sevinirim. saygılarımla.
Bülent kardeşim hoş geldin teşekkür ederim burayada http://i.hizliresim.com/gZV5Bb.png kopyala işle sorunu.

linki sildim Börül aç gözlülük ettiği için

kardeş evet bende bu sorunlardan uzun süre çektim en son iç duvarları 4cm xp ile yalıttırdım dah asonrada çatı tablasına sprey poliüretan yaptırdım. bizim tavanlar alçak çünkü.

tabi ozamanlar çok bilgimiz yoktu.işin sağlık yönünü düşünürsek.   içtende dıştanda en sağlıklı yalıtım taşyünü. sebepse yanmaz bir maddde. ama çok pahalı. ozamnlar bilseydikte yaptırmazdık güç açısndan ama bilip öğrenmek güzel bir şey.

kardeşim şimdi sen karbonlu vs eps diyorsun ya bende ilk önce filli boyanın o malzemesini alıcaktım bir tanıdık vasıtası ile anlaştımda. ama aniden xps e dönüş yaptım sebebpse.

birgün fuara gittim yaı fuarına. filli boy syandına uğradığımda dedim bu malzemeden aldım içten yalıtım yaptıracağım.

yetkili bana sakın dedi bu malzeme sadece dışta kullnılır iç için tavisye etmiyoruz xps daha sağlamdır dedi.

gerçektende öyleydi hem dansite açısından hemde ısıgeçirgenliği daha düşüktü. xps ile devam ettik.

ha bence yapılabilirde ama xps 4cm sise onu 5cm kullanıp sıva belki 2 kat olabilirse sağlamlaşabilr düşüncesindeyim. tabi ytanlışta olabili bu düşüncem.

şimdi gelelim TAVAN meselesine çok önemli bu durum camlardan sonra en çok ısı kaybı haliyle tavanlardan olur. hele hel senşn benim gibi çatı daireler için güçlü yalıtım olmalı.

sen perlit yaptırmışsın iyi bir malzeme ama yğunluğu az haliyle yalıtım sağlamaz.

su çekme durmu varmı yokmu tavanlarda. su çekmiyorsa içten 4cm yapın xps tavanlara bomba gibi olur. duvarlarınızıda aynı kalınlaıkta xp yapın. gücnüz varsa tabi taş yünü derimde. yoksa yapabileceğiniz en iyi sistem bu. evide bolca gün içinde havalandırarak temiz hava alırsınız bizm alt yapı olayımız böyle mevcut binalarda. siz takıldıklarıız varsa sorun gen Bülent bey arkadaşım.

Re: ISI SU SES YALITIM BÖLÜMÜ.

loko
Bu konu güncellendi de .
Cevap olarak bu gönderi By 9köy
Ne tecrübesi?İşi yapan usta size ne oluyor?:))))
Merhabalar 9köy bey.Yalıtım konusunda bende yardımcı olabilirim.Uygulamada yapmışlıgım var.Asıl tecrübe bende:)

Re: ISI SU SES YALITIM BÖLÜMÜ.

eyvallah sn loko hocam doğru söylüyorsunuz asıl tecrübe sizde güzel paylaşımlar dilyoruz çay kahve bizden hocam. yanlız bir ricam var hocam şu isim meselesni kullnmasak sorun oluyorda 9köy olarak gidiyorum artık:)) çok basit mesajınızda seçenekler var sağ üst köşede oradan düzenleye girip ismi silebirlisiniz.

güzel paylaşımlar dileklerimizle.

Re: ISI SU SES YALITIM BÖLÜMÜ.

loko
alışkanlık işte 9köy:)