Klima Montajı :

kanmet
Bu konu güncellendi de .

Sökme Takma İşlemi Amatörce Yapılır mı?

Herkese selamlar,
Öncelikle forumun hayırlı olmasını diliyorum. 9koy ve mbirol ustanın yazılarını başka bir forumda çok okumuştum. Hatta mbirol ustanın yanında çalışan eski bir askerim de vardı. Çok çok iyi bir usta olduğunu kendi de söylemişti. Okursan ismi Serkan ustam, şu an senin yanında değil gerçi. Maalesef İzmirliyiz ama İzmirde değiliz, 9koy e yakın oturuyoruz şu an:)

Lafladıktan sonra gelelim asıl konuya..
2 yıl önce taktırdığım ve servisle boğuştuğum(montaj yeri, vakum vs.) Carrier Xpower Gold 53NQV060M klimamın  mantolama yapılacak olması nedeniyle dış ünite yeri değişecek. Cam önünden borunun dışa açıldığı balkon içine yere konulacak.

R410a gazı olduğu için bulaşma diyenler var, gazı kompresöre topla yeni yerinde direkt montaj yap birşey olmaz diyen var, gazla süpürme yap tak diyen de var, mutlaka vakum yapılması lazım diyen de. İçinde gaz olduğu için vakum yapılmaz, gazı boşaltman lazım vakum için diyende.... Anlayacağınız kafam iyice karıştı. Ha kayınbabam gibi "ben yaptım oldu!" olsun da istemiyorum:))

Ben bu vakum işinde servis ile çok tartışmıştım. Yazın civcivli zamanı takıldığı için adam 5 dakika vakum yaptı, ben 30 dk. olmalı dediğimde ise bizim vakum cihazı yüksek kapasiteli dedi!

Üfleme ısısını ölçmeyecek misiniz dedim gerek yok, zaten yeterince soğuk üflüyor dedi!!!

Israr edince de yanımızda değil dedi.

Şimdi bu şekilde montaj yapan yer İstanbul Maltepe servisi. Ben klimayı söktürmek için başka bir carrier servisi aradığımda "O bölgeye biz bakmıyoruz" diyip yine bu adamların telefonunu veriyorlar ki bunlara yaptırmak istemiyorum. Ayrıca değişiklik için 170-180 tl. para istiyorlar bana bu da çok geldi.

İç ünite oynamayacak, dış ünite balkon yanındaki pencere altından balkon içine alınacak. Boru da zaten balkondan pencere altına gidiyordu. Sadece geri kıvrılacak ve arkada kangal yapılacak.

Benim aklıma takılan gazın toplanması sıhhatli bir şekilde olur mu, ve boruların tekrar takılırken vakum gerekip gerekmediği, ünitede gaz toplanmışken sistemin vakumlanıp, vakumlanamayacağı, 2 yıllık boruların tekrar kıvrılmaya karşı mukavemet gösterip göstermeyeceği..

Üstadların cevaplarına şimdiden teşekkürler.

Re: Klima Sökme Takma İşlemi Amatörce Yapılır mı?

kanmet hocam, merhaba teşekkürler iyi dilekleriniz için. hoş geldiniz .

kanmet hocam, hatırladım sizi daha evvel baya bir yazışmıştık bende carrier düşünürken.

sayın hocam ben öncelikle şunu sorsam size. dış üniteyi neden balkon içine alıyorsunuz birde yere koyup balkonu daraltıcaksınız. böyle bir zorlamamı var? duvarda durmayacak gör
ntü kirliliği oluşuyor falan filan. varsa şayet böyle bir durum.. sizde zorlayın yerinde kalsın makine..

çok affedin kardeşimde olsa yöneticilerin ukalalıklarına haksızlıklarına katlananam. insanları korkutmaya çalışan gerizekalıları çok gördüm affedinde... duvarda duran klima kimseye zarar vermiyorsa tehlike oluşturmuyorsa nesini sök derler anlamam.

mantolama yapılsın dış ünite sökülüp aynı yer takılsın. sanki yaptırıcakları mantolama dünya standartlarında olacakta. yapıcakları 3-4cm strafor. onunla avutuyor zaten devlet kendi yönetmeliğinde. bina yöneticileride bir şey yaptıkalrını sanıyorlar avunuyorlar. birde tutup 3cm yaptırırlar. 4cm de yapmazlar çoğu.

istanbul için 4cm verilmiş standartlarda. bakıyoruz avrupaya sıcak ülkelerdede 16cm soğuk ülkelerdede 16cm.

taşyünü kullanılırsa 20-22cm bizdeyse taş yünü bile uygulanmaz. sadece çatıya 8cm cam yünü uygulanır.

buradan montaj demontaj durumuna geçersek sn hocam. klimanızı kendiniz söküp takmaya çalışmayın sakın derim size.

size denen durum doğru R410 karışım bir gazdır daha beterdir eksikliği benimde öğrendiğim bu. beni millet klimacı sanıyor merakımdan dolayı ama değilim ve sağlık durumumda çok müsait değil sök tak işlerine. sağlığım yerinde olsa bile kalkışmam bu işe çünkü birçok durum var ve budurmların hespi birbirinden hassas.. gazı tam toplayamazsak orijinal gazı kaçtı işte. zaten vakum yapılmadan tekrar montaj olmaz kesinlikle

bu sebeple sn hocam. 180-200 tl normal bir fiyat gözükmesede bizler için.. piyasa bu olabilir sn hocam çünkü 1-2 sene önce karşılaştığım bir durum için burda bir eski arçelikçi servise sormuştum bu paraların yüksekliğini servisçi haklısınız ama durum bu demişti.

ısısan zamanında daikinci bir arkadaş vardı adam kayboldu gitti ortadan numarasını bile bulamadım servisler dağıtıldı vs sonra duydum bay büyük bir iş almışlar yurt dışına çıkmışlar ağabeyi ile.  bu arkadaş ortada olsaydı yardımcı olmaya çalışırdım size.

tanıdığım alarko serviside var ama karşıda gelirmi gelmezmi bilemem sn hocam. mbirolda tanıyor kendisini servisin oğlunun zibro haier bayi ve servisliği var çünkü. fiyat konusunda bişe diyemem ama işinizi temiz yaparlar. zamanında bir arkadaş önermiştik rakam durumu ta ozaman 150 tl denmişti durumda hemen hemen sizinkisyle aynıydı.. bende vermek istemem sn hocam sıfır yeni klimaya 150 tl bakır borusu kendilerinden olmak üzere montaj yapılırken bu par fazla mbirolda istediği kadar kızsın biz diyoruz airfeller alüminyum montaj pazarlık edin 100-150- 200 tl fark verin bay,den alın kafanız rahat olsun felan ama bu yeni montajdaki olay ve internet sitelerindeki ne idüğü belirsiz durumlara karşı söylediğimiz öneri. birde şimdi tam işlerin sıkışık zamanı ya hocam işet ellerine düşme durumu mevcut:(

aslında maltepe servisinide biraz tanıyorum ama neden bu şekilde davranırlar anlamam.. bencede vakum kim nederese desin 20 dk dan az olmamalı. size gelen servisteki cihazı tabiki bilemeyiz ama büyük olsa ne olur elinemi yapışır 20 dk vakum yapsa.

Re: Klima Sökme Takma İşlemi Amatörce Yapılır mı?

kanmet
Ben Astsubayım. Oturduğumuz yerde lojman. Hatta ben ilk taktirirkende karşı çıkmışlardı duvarda montaja. Ama d.bakır as.mahkemenin takılabilir diye kararını bulunca birşey diyemediler. Hatta gelen servis balkona koyalım demişti, ben balkonu kullandığım için istememiştim. Mantolama olan binalarda ise bütünlük bozuluyor ve o bölgeden su alıyor diye izin verilmiyor. Soğutma teknisyeni astsubay abimiz gazı toplar, vakum yerine de süpürme yaparız dedi ama 20 yıllık adam yeni teknolojiler hakkinda ne kadar ilgili bilgili bilemiyorum sizin bu dediklerinizden sonra mesafeliyim kendim yapmaya, işte gelen dam ne kadar bilgili ve ilgili olacak tek sıkıntı o.
Servis 5 dk. Yerine 30 dk. Dursa günde en az 3 montaja gidemez. Aslında olayın onlarda farkında ama işte öyle.   Maalesef kimse aldığı paranın hakkını verme derdinde değil, gözü milletin cebinde istisna esnaf çok cok azaldı. Eğer gelen servis benim kendi işçiliğim. kadar özen göstermez ise paramla rezil olmak beni üzer, yoksa helal olsun verilir para. Şimdi cihaza gaz toplaninca kompresör de gaz olduğu halde vakum yapılabilir mi? O teknisyen Abimiz sistemi tamamen boşaltmak gerekir dedi,  kafamı kurcaladı.
Gelen elemanlar 2 yıl önce gelmişti. Belki başka ekip gelir, aynısı gelirse beni kesin hatırlar zaten: ))
İşçilikle çok olmayacak aslında, sadece dış ünite sökülecek ve balkona konacak, boru da balkondan gittiğinden hemen aşağı toplanacak o kadar. Ama adamlar bana sökme takma deyince sanki iç dış komple sökülecek, başka yere montajlanacak gibi fiyat çıkarıyor.  Allah usta eline düşürmesin : )
Nice ilgili kişi sizin gibi ustalardan iyi biliyor ve usta sanılıyor: )) kaç mesajda~ konuda ben usta değilim,  satıcı değilim diye açıklama yapmak zorunda kaldığınızı biliyorum.  Teşekkürler yardımnız için. ..

Re: Klima Sökme Takma İşlemi Amatörce Yapılır mı?

evet sn komutanım diyeyim saygı ve sevgilerle. ben asker olduğunuzu bilmiyordum. sizin işiniz dahada zorlu olabilir güzel hocam.  ama hayret ediyorum ihtiyaç olan bir şeye nasıl karşı çıkılıyor. askeriye gibi daha araştırmacı bir kurumda. zira su alması felan hepsi önlenir çok basit şeyler hocam bunlar..
şimdi sn hocam .
şayet o soğutmacı arkadaşınız bir çok kez klima gazı topladıysa gaz toplama işlemini yapabilir yüksek olarak bunu tahmin edebilirim. en azından burdan kâr etmiş olursunuz. makineyi kurmak içinde servisi çağırırsınız diyeceğim ama. bu servisler şeytan oluyor sn hocam ileride birşey olursa tutar çamur atarlar başka servis eli değmiş derler. bu tür şeytanlıklara sığınmayı çok iyi bilirler. maalesef düzen bu sn hocam. öyle bir durum mesela soğutmacı arkadaşınızın klimasına olsa soğutmacı arkadaşınız onların yalanlarına karşı kendisini savunur yeri geldimi tabiri caizse ağzına tıkar laflarını kovar bile işi bildiği için.

ama siz bunu yapmazsınız işte hocam. bende yapamam bakmayın. ben herzaman derim Birolun en yeni çırağı bile beni kandırır yeri geldiğinde. sizi saoğutmacı arkadaşınız her zaman sizle beraber olabilirmi denk gelirmi bilemem bu durumlara engel olmak için.
işini iyi bilen bir soğutmacı bu işleri pekala yapabilir. vakum motoru ve manifold takımı olmadığı dezavantaj işte. basit bir vakum motorunun fiyatı 100-150 tl arasıdır ama R410 vakum manifold fiyatlarını bilmiyorum. şurda toptan satış rakamları var http://tr.aliexpress.com/w/wholesale-r410a-manifold-set.html

şimdi kısaca baktım burdaki rakamları bulamadım yanlız. gen bakarız bakmasında demek istediğim insanın sabrını zorluyorlar işte halbuki ne işimize yarıyacak şeytan diyor o kazıkçılara vereceğin parayı o aletlere ver diğer komutan arkadaşınıza zaman zaman kullnsın bu ekipmanı:)

ben zamanında gene birisyle konuşmuştum oda eskiden klimacılık yapmıştı ban dediği ben yaparım montaj işini ama bir arkadaştan vakum motoru bulmam lazım.. düşündüm dedim vakum motorunu buldu peki manifold takımınıda R410 olarak bulabilirmi. klimacılar hortumu bile sadece R410 da kullanılmalı başka gaz tiplerinde kullnılmmamlı diyor çünkü. artık sizde düşünün hocam işte.
maltepe servis sahibi eski bir baymak kombi servisidir tanışıklığım öyle. ama ta ozamandanda kazıkçılardı:) sahibinin dilide güzeldir ama ne diyebilrim sn hocam. aslında mali durumlar iyi olsa bu ücretler normal ama hepimiz bir şekilde ekle bükle geçiniyoruz işte. şirketlerinse hesap olayları iyi durumalar göre yapılıyor:)  bence size gelen elemanlarda durmuyorda olabilirler. şayet aldıkları maaşlar iyi değilse.. çok oynak bir piyasa çünkü.ekonomi övülse felan hepsi palavra. ben sşze sabır ve kolaylıklar diliyorum sn hocam.