Klimada Kaçak Test Yöntemleri.

arkadaşlar vakum konusu şişti iyice bu konuyu açın demiştim. artık buradan devam edelim önemli mesajlarıda taşırız diğer topikten. harbi biri sen açmak istersen bu konuyu gene aç ben kendi konumu silerim.

Re: Klimada Kaçak Test Yöntemleri.

şimdi mbirol usta bizlere ilk montajda nasıl daha hassas kaçak testi yapılacağını anlatsın. çünkü ben hiç görmedim bu test meselesini. internette bir çok kaçak testine ait bilgiler mevcut ama sıfırdan kurulumda pek bilgi yok.

daha çok sonraki kaçakları içeriyor durumlar. burdan yola çıkarsak az çok anlaşılır klimaya gaz şarjı gibi yapılacak sonuçta. diğer topiktede tahminimi söylemiştim.

Re: Klimada Kaçak Test Yöntemleri.

alttaki alıntı yazıları kontrol kaleminden aldım. tabiki buda sonraki kaçakları içeriyor büyük ihtimal. çokta sinir edebiliyor insanı. harbibiri durumları görüyorsun artık.

Sistem iyice vakum edildikten sonra hassas manometre sisteme bağlanır. Bu manometre en fazla 1 bar basınç ölçmelidir. Sistem vakumda iken bu manometre mininmum konuma kadar iner. Daha sonra vakum pompası kapatılır sistem vakum edilmiş durumdadır. Sadece hassas manometre bağlıdır. Belli bir süre beklendikten sonra ( sistemin büyüklüğüne göre bu süre değişir) hassas manometre kontrol edilir. Eğer sistemde kaçak büyük ise manometre ibresi hızlı bir şekilde yükselecektir. Küçük kaçakları yakalamk için daha uzun süre beklenmelidir.(Tabi bağlantı elemanlarımızın sağlamlığıda çok önemlidir).

sistemini azot gazı ile basınçlandırırsın.kaçak kontrolü yaparsın.göremediğin kaçakları kontrol etmek için sistemini basınçlı olarak 12 saat bırakırsın.basınçta düşme yoksa kaçağın yoktur.

Arkadasım soğutma sistemlerinde kaçak bulmak bazen çok kolaydır, bazende çok zor öyle bir an geliyor ki iğne ucu kadar yerde kaçak olduğu zaman işin bayagı zorlaşıyor. onun için yukarıda yazı yazan arkadaslara katılıyorum vakum yaparak manometre yükselirse sistemde kaçak olduğunu tespit edersin bazen dediğim gibi kaçak yeri çok küçük olursa vakum çözüm olmuyor ,sisteme azot basıp 300-400 psı sistemdeki kaçagı bulabilirsin, bir de kaçak kontrol cihazı var değişik markalarda bunlar da sistem gaz kaçırırken kontrol edilebilir. Bir de sisteme boyalı gaz verip özel bir gözlükle bakılarak bulunan bir sistem var. En son çare ise eline süngeri alıp köpükle kontrol etmek. Kolay gelsin.

Re: Klimada Kaçak Test Yöntemleri.

birde başka bir siteden alıntı yaptım araç klimalarına kadar detay var.

http://elcielektronik.com/tr/sss.php

Gaz kaçaklarını nasıl bulurum?

Gaz kaçağı bulma konusunda çeşitli yöntemler kullanılmaktadır.

UV sıvısı klima sistemlerinde kullanılan en yaygın kaçak arama yöntemidir. Yıllık bir kaç gramlık çok küçük kaçaklar dahi iz bırakan UV sıvısı sayesinde kolaylıkla bulunabilir. Bu özelliği nedeniyle bazı otomobil üreticileri daha fabrika çıkışında UV katkıyı klima sistemine ilave etmektedir.

Klima  sistemine gaz ve UV özellikli katkı maddesi doldurulur. UV lamba ve özel gözlüğü ile kaçak yeri aranır. Gaz kaçağı olan noktada UV katkı maddesi çok parlak yansıma yapar. Sistemde bulunan yağ miktarına göre belirli oranda katkı maddesi kullanılır. UV yöntemi piyasadan en yaygın olarak kullanılandır. Bazı otomobil üreticileri bu sıvıyı daha üretim bandında araç klimalarına enjekte ederek büyük kolaylık sağlamaktadır.

Gaz Kaçak Dedektörü ile arama yapılır. Kaçak bulunduğunda dedektör sesli uyarı verir. Kullanılan basit sensör klima gazından başka maddelere de duyarlı olduğundan dikkatle kullanılmalıdır.

Ancak çok pahalı olmakla birlikte son dönemde "spektrometre" tipi sadece ilgili gaza duyarlı çok hassas gaz dedektörleri de üretilmiştir. Bu cihazlar kaçağın hızını dahi ölçebilmektedir.

Araç klimasına helyum gazı basılarak özel helyum dedektörüyle kaçak araması yapılır. Helyum dedektörleri sadece helyuma gazına duyarlı olduğundan kaçak tespiti çok hızlı ve kesindir. Pahalı bir yöntemdir.

Otomatik hava tahliye işlemi ne anlama geliyor?

Klima sistemlerinde bulunan kaçaklardan veya servis hortumlarından emilen hava zamanla cihazın tankında toplanır. Bu havanın belirli zamanlarda tahliye edilmesi gerekir. Piyasada bulunan yarı otomatik veya "semiautomatik" diye tabir edilen cihazlarda bu işlemi kullanıcı bizzat kendisi yapmak zorundadır. Bunun için tüp basıncını ve sıcaklığını çok iyi kontrol etmelidir. Tam otomatik cihazlar tüp içerisinde hava olup olmadığını elektronik basınç ve sıcaklık sensörleri ile tespit eder ve gerekli ise "Otomatik Hava Tahliye" işlemini kendisi başlatır ve tamamlandığında diğer işlemlere devam eder.

Araç klimasındaki gaz miktarını nasıl öğrenebilirim?

Klima gazı çekilip bir tüpe aktarılır ve elektronik terazi ile miktarı tespit edilir. Bu işlemleri EKM2000SP ve EKM1500 tam otomatik gaz doldurma ve boşaltma cihazlarımız yapmaktadır. İşlem süresince çekilip temizlenen gaz miktarı sürekli görüntülenir. Gazın tartılması dışında başka bir yöntem yoktur.

Vakum kaçak testi nedir?

Her ne kadar güvenilir bir kaçak tespit yöntemi olmasa da kolay uygulanabilirliği sebebiyle kesinlikle yapılmalıdır. Klima sistemine vakum yapılmış ise kaçak testi de yapılabilir. Tek problem sistemde olması muhtemel nemdir. Nem mevcut vakum seviyesinin azalmasına ve hatalı kaçak tespitine neden olabilir. Vakum süresi yeterince uzun tutulursa nem kurutulacağı için hata oranı azalır. Test yapılırken bütün kaçak çeşitleri için başarının %100 olmadığı unutulmamalıdır. Kolaylıkla yapılabildiği için vakum kaçak testi yine de pas geçilmemelidir. Arıza onarımlarından sonra montajların kontrolünde faydalıdır. Bu basit testi yaparken vakum saati izlendiği için vakum saatinin doğru çalışması ve yeterince hassas olması çok önemlidir.

İlk Montaj Esnasında Kaçak Testi.

bu sitede http://klimamvar.com/gaz-kacak-tespiti.html

buldum bu yazıyı ilk montaj esnasında açıklama var. samsung istediği kadar yok böyle bişe desin mbirol bişe diyorsa boşuna demiyor işte.

Basınçlandırma ile Kaçak Testi

Yeni tesis edilmiş bir klima sisteminde ilk yapılacak iş, sistemi basınçlandırarak kaçak
testine tabii tutulmasıdır. Eğer sistem kaçak testine tutulmadan soğutucu akışkan şarjı
yapılırsa sistemdeki kaçağın tespiti zorlaşacak, sistem içerisine hava sızacak, kaçak kaynakla
birleştirilen bölgede ise soğutucu akışkan yüksek sıcaklıkta ayrışarak asit çözeltileri oluştuğu
gibi sızdırmazlığı sağlamakta mümkün olmayabilir.
Basınçlandırma testi yapılacak klima sisteminde kompresörün alçak ve yüksek
tarafındaki servis valfleri ileri konuma getirilir. Kompresörün servis valflerine şarj
manifoltunun alçak ve yüksek taraf hortumları bağlanır, servis hortumu ise basınç regülatörü
çıkışına bağlanır. Azot tüpüne bağlanan regülatörle hat basınç göstergesindeki basınç en
fazla 150 psig’a getirilir. Az miktarda yavaşça sisteme kuru azot verilerek alçak taraf
manometresinin hareketlenmesi gözlenir. Bu esnada sistem izlenerek herhangi bir kaçak sesi
veya anormallik olup olmadığına dikkat edilerek herhangi bir aksaklık olduğunda derhal azot
kesilip aksaklık giderilmelidir. Aksaklık yoksa yavaş yavaş azot verilmeye devam edilerek
alçak taraf basıncı test basıncı, seviyesine kadar yükseltilir. Test basıncına getirilen sistemde,
tüpten veya şarj manifoltundan azot kapatılır. Tüm boruların ve ekleme parçalarının kaynaklı
ve rakorlu bağlantılarında kaçak olup olmadığı kontrol edilir. Kaynaklı birleştirmede pasta
geçici bir süre sızdırmazlığı sağladığı için sonradan çıkabilecek kaçaklara karşı kauçuk bir
tokmakla ek yerlerine hafifçe vurarak kaçakların bulunması sağlanır.

Re: İlk Montaj Esnasında Kaçak Testi.

bu alttaki harbibirinin klimasının kulllanım kılavuzudan bir sayfa. (39.sayfa) yeni montaj değilmi bu.

http://i.imgur.com/oXJSg7d.jpg

tıkla büyük gör

http://downloadcenter.samsung.com/content/UM/201401/20140107172715993/STK_AQV09KIBIM_33994A_TR_5.07.13.pdf

linkide işledim.

Re: İlk Montaj Esnasında Kaçak Testi.

samsung merkezi ve servisi, istediği kadar azot kullanmak yasak desin kendi kitapçığında işlemiş. üstteki mesajda belirtmiştim.

ayrıca şu videoa defalarca azottan bahsediliyor. (nitrojene diyip duruyor anlatan sunucu)  gaz ekleme nasıl olur birçok güzel görüntü var ah birde Türkçe olsa.

Re: İlk Montaj Esnasında Kaçak Testi.

mbirol
Vallahi köylü helal olsun iyi  çalışıyorsun.

Re: İlk Montaj Esnasında Kaçak Testi.

Vallahi samsung  alanlar bize kiziyor ama anlamiyorlar dostu dusmani. Servis vermeyen firma AR serileri delinmeye baslayinca neler olacak ardinda duracakmi. Bir cep teli teslim ediyorsun  15 gunden asagi alan yok servisten konusturmuyorlar bile. Gecen gun gittim bagirdim cagirdim bekliycem burda dedim olmaz dediler ama kattim bibirine atladim eve gelirken sms geldi. O sinirle actim telefonu merkeze agzima ne gelirse ertesi gun gidip aldim telefonu hakli olan adam beni aninda iceri attirirdi.

Simdi alipta klimalari isitiyor sogutuyor diyenler bir dusunsr aluminyum serpantinler delinince ne olacak. Durcakmi samsung ardinda....  firmanin mail adresi bile yok.

Re: İlk Montaj Esnasında Kaçak Testi.

memoweb
Yasaklı Kullanıcı
Bu konu güncellendi de .