Defrost: Fırtınalı Kar yağışlı havada kuzey cephede çalışan klimalar.

11 mesajlar Seçenekler
Cevap | Çizikli
Bu gönderiyi diğer görünümünde aç

Defrost: Fırtınalı Kar yağışlı havada kuzey cephede çalışan klimalar.

9köy
Admin
Bu konu güncellendi de .
arkadaşlar bugün diğer topikte menekşe arkadaşın sorusu üzerine kendim testler yaptım. peşi sıra özkan1979 arkadaşın konusuna yazdım o mesajı aynen işliyorum. hissedilen sıcaklık -5ten aşağı değildir. meteoroloji +1 olarak belirtsede. dışarıyı ölçme şansım olmadı zor fotolar çektim ekledim makine ve telefonum ıslandır resmen çok acayip bir fırtına var yarın daha kötü olacak diyor meteoroloji.

nem %90 gözüküyor meteoroloji sitesinde. evde nem yok nemlendirici çalıştırmak zorunda kalıyoruz.

kombi çalışıyor oldukça düşük derecede. 40 derece altında diyebilirim. ama kaç ta bilmiyorum. (kombinin başlangıcı 42 derece..  olsada denedim başlangıç çizgisinin altında daha az tüketim var. normal başlangıç çizgisinde çalışırken günde 10-11 m3 tüketim oluyorken.

http://i.prntscr.com/587ce9ef9d3649698c1ded15024f606d.png

bu şekilde çalışmada. normal havalarda 5,5-6-7 m3 oluyor.

dün işaret aldım cep telle foto aldım.  bugün tekrar çektim resim.. 8m3 tüketmiş. 7.947 net gözüküyor. gözüküyor. bu benim için iyi rakam. dahada aşağı oda termostadı ile düşürüyorum 4,5 5 lere geliyor ama konfor sıfır oluyor ısınamadıktan sonra neye yarar. bir yanıyor hamam oluyor aniden sonra soğuyor saatlerce yanmıyo üşütüyor. iptal ettim o yüzden.

http://i.imgur.com/wwGj70G.png

http://i.imgur.com/L4hglsY.png

evde yalıtım çok kötü değil yetiyor. tesisatta bakır bazı eksikleri olsada.

kombide en dandiklerden diyebiliriz. klasik kombi ariston marka ama tesisat kurtarıyor işte.

nem e hayret ediyorum. doğalgazı zarzor idareli kullanıyoruz dış hava %90 içeride nem %38 ciddi şekilde dokunuyor. saatte 400 watt nemlendirici kullanmak zorunda kalıyoruz nerde kaldı bu işin tasarrufu:)
Lütfen bana tavsiye sorularınızı özelden değil forumdan sorunuz. Tüm forumdaşlar faydalansın.

Özelden sorular cevaplanmayacaktır. Ayrıca, Kuralları okumadan foruma mesaj yazmayalım.

Daha çabuk cevap için alttaki forumları ziyaret ediniz.

http://klimatavsiyeforumu.10tl.net/

http://klimaforumu.10tl.net/
Cevap | Çizikli
Bu gönderiyi diğer görünümünde aç

klima defrost bir kaç video bilgilendirme amaçlı

ozkan1979

Cevap | Çizikli
Bu gönderiyi diğer görünümünde aç

Re: Fırtınalı Kar yağışlı havada kuzey cephede çalışan klimalar.

9köy
Admin
Bu konu güncellendi de .
Cevap olarak bu gönderi By 9köy
9köy yazdı
not: inanın bu mesajı belki 8 saatte zor yazdım bütün emeğimizi dh ye vermişiz kendi forumlarımızda yazacak gücümüz kalmamış. hak edenede etmeyenede helal olsunda yönetime olmasın. gün için bişe diyemiyorum en azından konuşmasını biliyor kaba değil. tüm suç onun olsada azı yöneticleri gibi kaba değil. ve ekliyorum bazı beyni parazitli saldırma ihtiyacı duyan saldırgan uyelerlerle birlikte.

@özkan1979, merhaba.
nasıl havalar izmirde işin bitti unuttun bizi ha. resimleride düzeltmedin..

şaka bir yana bir sözün vardı istediğiniz video yu incelemeyi yapabilirim vs demiştiniz. bu mesajda. http://klima-forumu.1111995.n5.nabble.com/M-DEA-DUVAR-T-P-OAS-S-MS11MU-09-ses-sorunu-tp556p633.html

şimdi Özkan kardeşim şu yazıyı bir oku.
 http://klima-forumu.1111995.n5.nabble.com/hangi-klimay-secmeliyim-tp401p661.html

bir video al sana zahmet. geceleri soğuyordur sizin oralar mutlaka. 2,3 dereceye düştüğü zamanlar esinti fırtına oldumu. öyle zamanlara denk getir sana zahmet. benim kuzeyde duran iki klimamda aynı senin klimalar gibi karlanma yaptı. defrosta girdikten sorna tekrar çalışmaya başlayınca gene aynı şekilde çalıştılar. hadi sendende bir video alalım havanın sert olduğu bir anda hallet bu işi.

https://www.youtube.com/watch?v=JAiGMcPSjHs

https://www.youtube.com/watch?v=c0bCgR47PnU

video lar 5 dk ara ile çekilmiştir. http://i.imgur.com/2KUHTik.png..... http://i.imgur.com/5HWBbOh.png

http://i.imgur.com/R8vOkSX.png

http://i.imgur.com/n8FSZsc.png

bunlar zibronun yarım saati aşkın çalışma sonucundaki hali. çalıaşmaya başlar başlmaz karlanmaya başladılar senin klima gibi. (daikinde aynı aşağıya işliyorum.)

http://i.imgur.com/01ERqVv.jpg

http://i.imgur.com/a8q0cnJ.jpg

http://i.imgur.com/ofkupBB.png

http://i.imgur.com/3xTWTtk.jpg

üstlerde özellikle aynı satte çekilen zibro midea resminede bakınız.

mitsubishileride görüntüledim.

http://i.imgur.com/PLW3VcW.jpg

http://i.imgur.com/GV2Uzua.png

http://i.imgur.com/1qEJ2d7.jpg

http://i.imgur.com/HDj5D0q.jpg

bu üstteki  görüntüler invertere ait.

şimdide aşağıya klasiği işliyorum.

http://i.imgur.com/KbkyDbl.png

http://i.imgur.com/SLtJNQp.jpg

http://i.imgur.com/rbRFkLu.jpg

http://i.imgur.com/D5spXGC.jpg

http://i.imgur.com/5u7WTO2.jpg

[...]

economist52
Bu konu güncellendi de .
Cevap olarak bu gönderi By 9köy
selamlar 9köy abi.Ne var ne yok.İyisindir inşallah.
Baya enteresan olaylar yaşadım bu soğuk karlı havalarda.Başlıkta da yazdığın gibi Fırtınalı Kar yağışlı havada kuzey cephede çalışan klimalar benim durumuma uyuyor hatta attığın başlığa ek yapayım
"Karadeniz bölgesi deniz kenarında Fırtınalı Kar yağışlı havada kuzey cephede kuzey ve kuzeybatı cephesi açık yalıtımsız 28 m2 alanda çalışan klimalar" deyince tamda bana uyuyor:)
Neyse uzatmayayım 2007 model daikin ftx35gv1b klimayı bu şartlar altında  uzun süre test etme fırsatı buldum..
Test ekipmanı: 4 senede kazanı delinen Siemens DG65012TR termosifonun ısı algılayıcısı ve ön paneli..

Gece Dış sıcaklık -4derece  kar yağmakta oda sıcaklığı 26 dereceyken klimayı kapatıp yarım saat sonra 5. fan ve 30 derecede çalıştırdım.Bir süre sonra klima ağzından 56 derece üfledi ve bir müddet sonra 53 derecede sabitledi...

Termosifondan söktüğüm dijital ön panelin ısı algılayıcısını klimanın ağzına taktım ve 1 haftadır sürekli aktif olarak çalışmakta.

Diğer gözlemlerim:

1) Klima eğer oda ısısını 30 dereceye yükseltemezse üfleme sıcaklığı belirli zaman aralıklarıyla 50 derece ve 55 derece arası gidip geliyor
2) Dış ortam ısısı düştükce üfleme sıcaklığını artırıyor...Çünkü nispeten daha sıcak havalarda bu kadar sıcak üfleyemiyordu...
3) İç ünite fanı 5. kademede rahatsız etmiyor.
4) Dış ünite 48 derece ve altı üflerken sessiz ama 50-56 derece üflerken biraz sesli.Yanlız bu Ses bizi ve komşuları rahatsız edecek düzeyde değil
5) Bu formdaki bilgilerle dış ünitenin gider borusu ve pipo'yu söktüm.SanırımDefrosa 1 kez girdi..
6) Diğer klimalar gibi 1. fanda yüksek 5. fanda daha düşük sıcaklık üflemesi gerekirken 5. fanda yüksek 1. fanda düşük üflüyor.Bu durumun  efsane fujitsu LC serisinde görüldüğünü forumda okumuştum

Sonuç olarak bu dondurucu soğuklarda 30 dereceye ayarlı klima odayı 26 dereceye yükseltebildi.Gayette güzel ısındım.

NOT: Yukarda yazdıklarım klima 30 derece de 5. (son fan) hızında gözlemlenmiştir...

[...]

economist52 yazdı
[...]

Termosifonun ısı algılayıcısını klimanın ağzına taktım ve 1 haftadır sürekli aktif olarak çalışmakta.

[...]

3) Diğer klimalar gibi 1. fanda yüksek 5. fanda daha düşük sıcaklık üflemesi gerekirken 5. fanda yüksek 1. fanda düşük üflüyor.Bu durumun  efsane fujitsu LC serisinde görüldüğünü forumda okumuştum

Sonuç olarak bu dondurucu soğuklarda 30 dereceye ayarlı klima odayı 26 dereceye yükseltebildi.Gayette güzel ısındım.

NOT: Yukarda yazdıklarım klima 30 derece de 5. (son fan) hızında gözlemlenmiştir...
merhaba economist52 kardeşim çok sağolun sizde iyisinizdir umarım.

o termosifon algılayıcının bir resmini atarsanız sevinirim baya merak ettim. yanlız bir termometre alın derim doğruluk sağlamasını yapmak açısından iyi olur .

klimanızdan genel olarak memnun olmanız güzel.

sizin klimadada demek yüksek fanda daha yüksek ısıtma ters mantık  dediğimiz durum var. gerçi bu simi ben taktımda.  ilginç bir durum. bu forumuda ihmal etmeyiniz bilyorsunuz ilk göz ağrım benim.

bu konuyu şurayada yazınız

http://i.hizliresim.com/gZV5Bb.png

Len vatan haini mbirol, milleti üye olmaya zorlayıp ziyaretçilere kapatmışsın forumu elin efırsat geçse sen milletin soluduğu havayı paketleyip satarsın pislik hiç kusura bakma protesto edeceğim söyledim sana...

yeni kurduk burayı unuttuk koşuşturmacadan sizide çağımayı hem gelin hemde arkadaşlarınızı getirin. her iki forumumuzada bekleriz. ben zorlamsamda yazıyorum elimden geldiğince her iki tarafada artık sizlerde gelin ziyaretimize çayımızı kahvemizi için.

evet hava nekadar soğursa ağız ısısı artar. tabi sonuçta ülkemizin belli yerlerinde olan soğuklar buzul soğuğu değil. öyle olsa zaten daha farklı klimalr kullnırız ama bu durum bir erzurmda karsta vs yerlerde değişir tabiki.

ısı sabitlenmesi inanın bunu bende fark ettim me testimde şaşırdım o soğuklarda 52 51 altına düşmüyordu normal zamanlarda 38-40lara bile düşerdi bu klima. üsteli yüksek fanda bu olay.

bende tepe noktayı 54.7 gördüm orta fanda. nem durumu olmasa sanırım dahada yükselirdi çünkü rekorum 57.9 derece.
[...]

İlk mesaja foto ekledim...Termosifonun termometresinin doğruluk payı gayet iyidir ve elektronik elemanları baya kalitelidir (4 senede delinen su tankı hariç)...
Birde sizin deyiminizle yüksek fanda daha yüksek ısıtma ters mantık ile  5. fanda 56 dereceyi görmesine şaşırdım.Sende bilirsinki daikinin  fan debisi  baya yüksektir.O yüksek debili havayı üflerken bu sıcaklığı nasıl verdi hala çözemedim....
Benim naçizane çıkarttığım sonuç Ne varsa eskilerde var hocam...
Cevap | Çizikli
Bu gönderiyi diğer görünümünde aç

Re: Fırtınalı Kar yağışlı havada kuzey cephede çalışan klimalar.

9köy
Admin
şey şu fotoyu bir ufalt san zahmet sayfayı okuyamıyorum. o fotoyu link olarak yapıtırdıysan ufaltma yöntemi resim ekleye girince big size seç yapama diyorsan ben düzeltim.

al bak ben link yaptım sana http://i.imgur.com/LsXcRAo.png bu linki ekle big size seç sayfa kayıyor benşm pc eski
[...]

Cevap olarak bu gönderi By economist52
economist52 yazdı
[...]
iyi oyle bir termometreye denk gelrisen banada ayarla:)

hava debisi ile üfleme debiside farklı şeyler aslında ısıtan haa debisidir. ama evet fan debisi yüksektir bu klimarda sonuçta daikin.
[...]

9köy abi, benim düzenek tam karadeniz işi olmuş dimi.

İlk termosifonumuz arçelikti ve 7 senede kazanı delindi.Kontrol panelini söktüm.Yanlız ekranında dereceyi 5'er 5'er gösteriyordu (20-25-30-35 vb)

2010 da siemensi aldık onunda geçtiğimiz ay kazanı delindi.Onunda panelini söküp yukarda görüldüğü gibi hemen klimaya taktım.Klimayı 30 derece 5.fanda çalıştırdım ve siemens gösterge 58 dereceyi gördü.

Sonra kıllandım dedim bu soğuklarda nasıl bu kadar yüksek derece üflüyor.
Hemen siemens panelin ucundaki ısı algılayıcı sensörü kesip arçeliğin ısı algılayıcı sensörünü bağladım(klimanın ağzına giren siyah kablo arceliğe ait)

Tekrar Klimayı 30 derece 5.fanda çalıştırdım.Bu sefer gösterge 56 dereceyi gördü..

Ortalaması 57 derece olarak kabul edelim

Cevap | Çizikli
Bu gönderiyi diğer görünümünde aç

Re: Fırtınalı Kar yağışlı havada kuzey cephede çalışan klimalar.

9köy
Admin
desene sizin klimada tırt