bakır kondenser vs alüminyum kondenser

123

Re: bakır kondenser vs alüminyum kondenser

georgeamca
abi ben en iyisi aldığım yerden tembihlim de ustaları gönderirken belki uyarıp gönderirler. bir de vakumdan da anlamam ki doğru da yapsa yanlış da yapsa tamam diyeceğiz. kamerayı koyarsak da hainlik yapar bunlar ya. :D
sf35 - 3650tl, sf25 3250tl. peşinde sf25e 3000 olur diyorlar. ya bunu alıcam bütçeyi iyice zorlayıp ya da mideayı. ama midea optimum serisi yokmuş, premier olanı var, 1700 tl. bunun da seer scop değerleri yok. cop ve eer var sadece. ama sf35'in eer 3.24 cop 3.88. mideanın da 3.23 eer, 3.63 cop. buna bakarak verimlilikleri birbirine çok yakın denebilir mi? ses yapması da benim için önemli değil, pek sallamıyorum açıkçası.

Re: bakır kondenser vs alüminyum kondenser

georgeamca yazdı
[...]
yakında vakum konusunuda açıcam buraya. forumda yanlız olduğumdan ilgilenemiyorum fazla. siz  dh deki klima vakumu a dan z ye herşey isimli konuyu okuyun bu arada eksik etmeyin. vakumda esas dikat edilecek nokta sökğm esnasında kesinlikle önce manifold kapanacak sonra vakum motoru kapanıcak. peşi sıra klimanın gazı açılacak kaçak testi yapılıacak. bazı servisler soğukta çalıştırılırken sökerler hortumları bazısı kaçak olmadığını anlayınca. yakında bir video eklerim burya geçenlerde elime geçmişti.

kamera meselesi biraz göz korkutma durumu ama etkili olur aslında:)

siz artık durumunuzun el verdiğince seçiminizi yapın. eer cop değerlerine takmayın onların önemi yok artık yeni sistemde A artı + lar önemli nekadar çoksa eurovent onları öne çıkarıyor artık. karışık biraz durumlar siz takmayın.

Re: bakır kondenser vs alüminyum kondenser

georgeamca
eyvallah abi, kaç gün kafanı şişirdim. :) şu vakum olayını merak ettim, dh'yi okucam, videoyu da izlerim. taktıracağımda ondan hareketle atarlanacağım. :)
tekrardan teşekkürler...

[...]

Estağfurullah siz kusura bakmayın ben çabuk cevap veremiyourm dün girdim nete o videoyu aramak için hemde size cevap yazayım dedim pc başında uyuklamışım:) yanlız dh deki şu videoda

http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=PxDnX_4mtis

durumu güzel anlatıyor. air conditioner installation yazıp arattırsanız bir dolu güzele video bulabiliriniz. birde kontrol kalemi forum var ordada çok güzel bilgiler görmüştüm zamanında bulunca yeni sayfaya işleyeceğim. sizde bir bakın bulursanız işlersiniz buraya. ben tembelleştim iyice:)

RE: bakır kondenser vs alüminyum kondenser

georgeamca
benim de tez olduğu için çok sık bakamıyorum ama bu klima olayı ilgimi cezbetti. ara ara okuyup bir şeyler paylaşacağım abi mutlaka. bu arada midea'yı aldım, bugün gelip taktılar. vakumlayı yaptırdım, manifold olayına da dikkat ettiler. temiz bir iş çıkardılar. ama klimayla ilgili birkaç noktadan biraz kıllandım. kullanım kılavuzu var iki tane ama hiçbirinin üzerinde midea filan yazmıyor. air conditioner instruction manual filan diyor. dış ünitenin üzerindeki dc inverter ve midea logosu da sticker şeklinde, gömülü bir yazı değil yani. premier serisi dediler ve onda kayan kapak diyordu bi de ama bu kayan kapaklı da değil. yine de aldım artık. daha sıcak günlerde göreceğiz performansını ve gelen faturayı. ama oldukça sessiz olduğunu söyleyebilirim. bir de turbo moda da alsam öyle deli bir üfleme yapmıyor ama sanırım sizin dediğiniz gibi yeni modellerin özelliği bu.

Date: Tue, 15 Jul 2014 07:13:54 -0700
From: [hidden email]
To: [hidden email]
Subject: Re: bakır kondenser vs alüminyum kondenser

georgeamca yazdı
[...]

Bu e-postayı yanıtlamak durumunda, mesajın altında tartışmaya eklenecektir:
http://klima-forumu.1111995.n5.nabble.com/bak-r-kondenser-vs-aluminyum-kondenser-tp44p97.html
Aboneliğinden çıkmak bakır kondenser vs alüminyum kondenser, buraya tıklayın.
NAML

RE: bakır kondenser vs alüminyum kondenser

klima olayı bir tür hastalık gibi gereçekten sn hocam:)

hayırlı olsun klimanız bir ara resimlerini paylaşırısınız modeli ortaya çıkar ozaman. dış ünitedende resim atarsanız mideların yapısı bellidir tanırız. bir şey olacağını sanmam. siz keyfini çıkarmaya bakın:)

RE: bakır kondenser vs alüminyum kondenser

georgeamca
Bu konu güncellendi de .
abi fotoğrafları atıyorum. her şeyini çektim. :) bir de dış üniteyle bakır borunun birleştiği yerde dikkat ederseniz bakır boru biraz açıkta kaldı. "burası açık kaldı sorun olmaz mı?" diye sorunca "yok yok hiçbir şey olmaz" dedi montajı yapan arkadaş.

ayrıca bana bu klimanın katalogda hangisi olduğunu gösterdiler. premier serisi bir klima ve modelini resimde yuvarlak içine aldım. ancak benim aldığımla modeli tutmuyor. onu da atayım dedim.

RE: bakır kondenser vs alüminyum kondenser

kardeşim, klima midea onda sorun yok. boruların okadar açık kalmasıda problem değil fazla. ama şayet o rulo yapılan borunun orta tarafları alüminyumsa o sorun işte. bunu öğrenebilirseniz firmadan iyi olur. söylemezler gerçide.. şu şekilde sorun yalan söylemeyin bana çünkü ortasından kesicem izolasyonu onun için baştan doğrusunu söyleyin boşuna açmayayım deyin. alüminyum derlerse değişimi kabul ederlerse firmayada güveniyorsanız değiştirsinler. (gaz toplanıp bakır boru takılıcak sonra gene vakum yapılıcak) ama yok aman derseniz kalsın kısmetinize artık. bende sizin bu riske gireceğinizi çok sanmam.

ben sizi bakır boru konusunda uyarmadım sanırım ama rutin olduğundan uyarmamışımdır artık Türkiyedeki modern klima montajda bakır kullanıyor çünkü ordan gerek duymamışımdır. bu birinci sorundu.

2. sorunsa klima bu linke göre premier değil http://www.midea.com/global/products/air_conditioning/residential_air_conditioner/ac_split/

oasis serisi

http://i.imgur.com/iXACLc5.png

Türkiyedede bu karışık durumlar yok değil mesel Birol usta evvelden premium serisi vardı onun iç ünitesi aynı diyordu ama dış ünitesinin değerleri düşük diyordu.

mesela oasis serisi modern klimanın sitesinde yok acaba Türkiyrdr başka bir firmamı getiriyor yoksa listeyemi girmedi bilmiyorum

http://s15.postimg.org/4mo3wllpn/screenshot_10.png  resimleri sayfa yapısını bozmamak için medium şıkkını kullanarak işliyorum biraz ufaltıyorum linkten büyük görülebilir.

n11 sitesinde gördüm midea oasis

http://www.n11.com/midea-duvar-tipi-oasis-ms11mu-12-P24442945 farklı modellerde var linkte.

sizin modelle alttaki resimdede farklılıklar var

http://i.imgur.com/SDzpqHB.png

yanlız sorun dediysem çokta sorun etmeyin memnunum diyorsunuz. çünkü mideanında huyudur isteğe göre ürün üretmek. mesela bosch ada üretim yapıyor midea ama Birol usta beğenmiyor o üretimi belkide çamur atıyordur muhahah diyelim.:) ama mbirol herzaman der ölüsü bile iyidir mideanın. bendede sizn dış ünitenin aynısı var. bunlara tosh kasada deniyor. çünkü tosh ada üretim yapıyor belli bir ortaklıkları var. ardındaki firma zaten tosh carrier

bakın bendeki midea zibro

http://i.imgur.com/AoTR7dS.png

alttaki resimdede tosh var carrierlerde aynı dış kasadır.

http://s15.postimg.org/cgophztij/screenshot_11.png

ben tekrar hayırlı olsun diyeyim.

RE: bakır kondenser vs alüminyum kondenser

georgeamca
Bu konu güncellendi de .
çok sağ ol abi gerçekten rahatladım şimdi. yok sen hiç merak etme montaj borularının tamamı bakır. özellikle sordum ve dikkat ettim. zaten montajını yaparken de kolaylıkla eğilip bükülmediği için geriden mesafe koyarak deliğe yerleştirmek zorunda kaldılar. şimdi baktım tekrar o rulolu kısma ortasından siyah bir kablo geçiyor. o elektrikle alakalı herhalde onu kastetmiyorsun.
midea oasis de değil sanırım bu. çünkü bakıyorum onun resimlerine aynı değil. ama dediğin gibi memnunum gayet klimadan. hem sessiz hem de salonu bırak içerideki yatak odasını bile 27 derece auto modda serinletiyor nazar değmesin. :)
ben de koyduğum resimleri medium yapmaya çalışayım sayfa düzeni için. bakalım becerebilecek miyim? :)

[...]

sizde sağolun gözüm. alüminyum konusunda biraz bilgi vereyim genel olarak. siz gördüyseniz boruyu sorun yok. ama hazır 5m set halinde geldiyse sizi korkutmayayım bu saatten sonra.. ama genel olarak korkmak gerekir  burdanda tarif edelim. alüminyum boru olup olmadığını anlamak için.   tam orta yerinden sizin siyah elektrik kablosu dediğiniz kabloya ve drenaj hortumuna dikkat ederek. bir bıçakla çentik atıp boruyu hala bakır renginde kırmızı görüyorsanız sorun yoktur.

(bakır sette var bu şekilde ama kullanan firmalar çok nadir tosh direkt ithal ederek kullanır ama kalitesini bilmem.

mesela airfelde eskiden bakır set kullnırdı et kalınlığı R22 de bile kullanılmayacak kadar inceydi derdi mbirol. ama her durumda baırdı genede alüminyumdan bakırın çöpü bile iyidir.  birde boruyu kangal olarak kullanır bakır mopntaj yapan firmalar. kendi kullanıcağı kadar ölçer açar. kendi izolasyon kauçuğu kullanır genelde iç izole malzemsi olan kauçuk siyahtır.. birde me nin son yaptığı montajda komple kangal boruyu beyaz izole malzmede görmüştüm ölçüye göre pratik kesip kullanıyorlardı.)

alüminyumsada rengi beyazdır. alüminyum malzeme fazla eğilip bükülmediğinden havşa açmaya gelmediğinden.. farklı bir teknikle bakırla alüminyumu presliyorlar bağlantı yerleri 10-15cm bakır oluyor. bilmeyen kullnıcı uçları gördümü komple bakır der buna klimacılarda hiç anlmaz bakır der:) Birol usta kaynak bile değil diyordu oysaki 10-15cm alüminyumla ek yerlerine. yani her durumda alüminyum ilk etapta bu birleşim yerlerinde risk oluşturuyor sert rüzgarda bile ayrılabilir. sonrası ise zaten basınca dayanıksızlığı bile ek yerlerinden attırabilir. aşırı korozyona uğraması. içinin oksitli olması vs işte.

nasıl samsung lg vs alüminyum kondenser durduğu yerde delinme belgeleri mevcutsa öyle düşünülmeli. gene aklı evvelin biri çıkmış me-daikin alanlar enayi vs demiş :) yediği kazıkatan haberi yok. kendisi alüminyum smart inverter samsung almışta eer cop değeri çok yüksekmiş.. ben bu konularda eurovent e bile güvenmiyorken.. artık ne demekse smart inverter.   birde bu tip adamlara anlatana kadar gerçeğin ne olduğunu edilecek kavgada cabası olur işin. normalde şahsım adına yeri gelir bir mesaja 1 saat harcarken ben. adamlara belge topla yaz 2-3 saat gelde anlat bu tür saldırılarda. bilinçli tüketici olmak dünyanın en zor işlerinden biri olsa gerek:)

RE: bakır kondenser vs alüminyum kondenser

oasis meselesini eklemeyi unuttum.

sizin klima iç ünitesini midea sitesindeki oasisle birşletirdim tek foto yaptım

http://i.imgur.com/eIOoMJI.png

http://img1.midea.com/global/products/air_conditioning/residential_air_conditioner/ac_split/201403/W020140310803023747975.jpg

gözüken durum bu ama mideada okadar çok çeşitli site varki kod numaralarını harfi harfine eşleştirmek zor. sade W harfi eksik olarak şu sitede buldum klimanızı.

http://www.midea-nordic.com/products/

http://www.midea-nordic.com/wp-content/uploads/Midea-RAC-2012-R410A.pdf

http://s15.postimg.org/h6en6lkiz/screenshot_13.png

oasis serisi klimanız. oasisin 2 serisi olduğu gözüküyor bir süper dc inverter birde normal dc sizdeki 2. kodlar tutuyor W harfi hariç. sizin etikette qw yazıyorken sitede w harfi yok artık bşr değişkliği işaret edermi bilmem. zamanında fujitsunun bir serisindeki harf değişkliği çok şey ifade eder demişti mbirol gerçektende dediği çıkmıştı. ama burdaki durumla aynıda olmayabilir.

RE: bakır kondenser vs alüminyum kondenser

georgeamca
Cevap olarak bu gönderi By 9köy
abi her zamanki gibi içime kurt düşürdün ve çentik atıp baktım, bakır.

benim koyduğum 4. sıradaki resimde iki tane bakır boru var görünüyor zaten. biri daha ince biri daha kalın. üzerlerinde de süngerimsi bir izolasyon malzemesi var. üst kısımda kalan borunun süngerinden 1 cm kadar bir çentik atıp baktım ve kırmızı rengi gördüm. artık ikincisini de kurcalayıp iyice yarayı vermim dedim. ince bir bakır gibi de gelmedi. birol ustanın dediği kadar ince olanlar elle abanınca yamulacak kadar mı bilmiyorum ama bunu denedim, oldukça sert. :)
dediğin gibi sadece uç kısımlarını görmüştüm o yüzden açıp bakmam iyi oldu yoksa kafaya takardım. bu konuda da tecrübelenmiş olduk. ben de sayende epey nasiplendim ama benden sonra klima alacak arkadaş çevresi bu bilgilerin ekmeğini çok yiyecek, sağlığına duacıyız. :))

son olarak modeli konusunu da netleştirmek için buraya not düşelim. belki bir gün ihtiyacı olan biri okur.

bir harf değişikliğinin çok fark ettiğini toshiba'nın skv ve skrv olayında anlamıştım. ama bunda dediğiniz gibi olduğunu düşünüyorum. çünkü oasis serisi olarak arattığımda gelen resimler benzemiyordu ve sanırım onlar oasis dc inverter modeline ait. super dc inverter olanlar benimkine benziyor. 3d oasis diye de geçiyor gibi.

bu oasis dc inverterın şekli şemali:
http://file.thermotrade.ru/techno/Midea/MS11MU-09-24HRDN1%20%F2%E5%F5%ED%E8%F7%E5%F1%EA%E8%E5%20%E4%E0%ED%ED%FB%E5%20en.pdf

bu da oasis super dc inverterın:
http://www.climacon.be/storage/_files/11MSFI-A2-1301-Service%20Manual%20for%2011M%203D%20Inverter%20series_%28589%29.pdf

dc inverter olduğunu sanıp onun değerlerine bakarken super dc inverter olduğunu öğrenmiş oldum. gönderdiğiniz broşürden baktım değerleri çok daha yüksek.  adamlar ne sattıklarının her zamanki gibi tam olarak farkında değiller, yazık. :)) eer ve cop olarak me'nin sf serisini aşıyor ve fh'ye yaklaşıyor neredeyse.

RE: bakır kondenser vs alüminyum kondenser

bu klima işi kurtsuz olmaz maalesef:) siz anlıyorsunuz araştırmacılığınızla keşke herkez sizin gibi olsa. ama insanlar hep kötüyü soruyor ve iyi dememizi istiyorlar demeyince doğruyu söyleyince marka temsilcisi oluyoruz maalesef. mesela benim midea ile ne bağım olabilir okusalar en alt modelini dahai olsa kullandığım için memnun kaldığım için önerdiğimi anlarlar. eksiği ile fazlasıyla her şeyiyle yazıyoruz diyoruz kasa kalitesi iyi değil klimamın alt seri olduğu için ama ısıtması soğutması gayet iyi demekki firmanın alt yapısı iyi bu klimanın üst modelleride olduğuna göre seçim sizlerin. ama anlayan kim ille sataşacaklar ya.

geçen gün bir çıkmış iki tane yazı yazdı sataştı Birola ikisinide kendisi sildi. sataştığının ardında bile durmayacak kadar hastalar var. adam Birola önce dedi sen burda kendi rekalmını yapıyorsun ayıp mayıp. sonra tuttu Birola mideaları övüyorsun dedi. halbuki Birol mideanın hakkını teslim eder ama çokta fazla övmez okusa o adam görse tekirdağlı klimacı ile midea gree savaşlarını mbirolla. mbirol elindeki gree lere daha iyi diyor tekirdağlı hast ordan diyordu mbirol kendine yontarken bunları görse adama durduk yere sataşmazdı o şahıs. neyse ağlanmayı keselim. teşekkür ederim sağlık duanıza cümlesiyle ve sizle diyelim:)

klimanıza gelince benim ilk baktığımda dc inverter tipini görmemiştim üstte eklediğim resimlere göre.  iç ünite süperdc gözüküyor sizin eklediğiniz linke göre.

ama dış ünite kodları normal inverter gözüküyor. gene Birol şeytanına gelicez millet kızsada bana.. ama üsttede yazmıştım Türkiyedeki permium serisinin iç ünitesi ile dış ünitesi farklı demiş olduğunu mbirol un. şimdi aynı duruma denk geliyor klimanız.

http://s23.postimg.org/a2lykj7gb/screenshot_726.png

http://i.imgur.com/sloH2Xt.png

üstteki resimlere bakarsak sizdeki kod HRDN olarak geçerken bu süper dc modeller HRFN olarak geçiyor.

sizin eklediğiniz linkteki oasis dc inverter resmi altta

http://s23.postimg.org/6k9yo56kb/screenshot_727.png

direkt kodlar alta yazıyor zaten.

http://i.imgur.com/4rtKoXY.png
burdada ayrıca belirtilmiş.

işte kurt böyle oluyor artık çok karıştırmayın kullnın klimanızı. geçenlerde yine bir girmişti yorkları övüyordu ne yaptığını bilmeden birde gene satşıyordu sövecek duruma getirmişti beni. kurt dedik ya işte rats gele euroventi karıştırıken york u gördüm biraz görsel araştırdım.  daikinin dandik modelleriyle aynı olan sırf iç ünite acson mcauay olan modelleri ürettirmiş adamlar daikin oyl guba. işte bukadar karışık bu işler millet bize diye dursun çamurcu vs york resmi altta:)

http://i.imgur.com/9MxyCdV.png

RE: bakır kondenser vs alüminyum kondenser

georgeamca
Bu konu güncellendi de .
insanın içine kurt düşürmede üstüne yok abi. :) Ama bu işlerde de böyle olması lazım galiba, yoksa keriz silkeleme operasyonu yapmaya çalışıyorlar türlü şark kurnazlıklarıyla.

bu arada kurcalamıyorum çok, klimadan memnunum. :) sadece meraka dönüştü biraz benimkisi. o yüzden son bir şey daha paylaşıcam tahlil etmek adına. o dediğine ben de dikkat ettim abi; benim iç ünite hrfn'yle bire bir aynı tip olarak ama kodu da dış üniteyle örtüşüyor. yani iç ünite de hrdn kodlu tıpkı dış gibi. toshiba'yı ikisinin kodu aynı olmadığı için göndermiştim, bunda da arıza çıkarırdım zaten farklı olsa. :) buyur buradan yak:

1. resim - İÇ ÜNİTE ve 2. resim - DIŞ ÜNİTE

RE: bakır kondenser vs alüminyum kondenser

şüphecilik fazla olmamak kaydıyla iyidir:) şark kurnazı diyincede tekr şark kurnazı biz değiliz işte çinlilerde japonlarda sözde gelişmiş ülkelerin insanlarındada hep şark kurnazlığı var işte:)

şimdi burda dikkat edilmesi gereken kurtsa şu. ssiz oasis süper dc diyorsunuz ya o değil işte ordada değişklik yapmışlar iç ünitedeki görüntü süper dc.  iç ünite tipi aynen o ama hem iç ünite değerleri hemde dış ünite değerleri düz dc inverter.

bu oasis dc inverterin linki--> http://file.thermotrade.ru/techno/Midea/MS11MU-09-24HRDN1%20%F2%E5%F5%ED%E8%F7%E5%F1%EA%E8%E5%20%E4%E0%ED%ED%FB%E5%20en.pdf

8.ci sayfaya bakalım değerler sizin klimayla aynı.

bu linkte

http://www.midea-nordic.com/wp-content/uploads/Midea-RAC-2012-R410A.pdf

daha çok model var burdanda 41. sayfaya bakalım burdaki süperdc değerleri var. hemen ardındada 42. sayfada düz dc inverter değerleri var sizin klimanın kod ve değerleriyle örtüşüyor.

sizin vermiş olduğunuz düz oasis linkindeki iç ünite daha sonra çıkmış muhtemelen. bende ilk yazdığım mesajda görememiştim aynı iç üniteyi.

yani düşünürsek kurtları vs firmalar istediği kasaya istediği modeli yazıp daha parlak daha albenili gösterebiliyorlar ürünlerini.  ve bizler nekadar uğraşıyoruz çözebilmek için gördüğünüz gibi.

RE: bakır kondenser vs alüminyum kondenser

georgeamca
aynen öyle abi şimdi netleşti her şey, emeğine sağlık. :) gerçekten de bu saçma sapan, karışık, zamana ve mekana göre değişen model numaraları insanı zıvanadan çıkarıyor. daha fazla kurcalamayarak kendi meseleme artık burada nokta koyuyorum. :)

RE: bakır kondenser vs alüminyum kondenser

bu firmalar adama pabucunu ters giydirir:) siz gene bilinçliydiniz araştırmayı ve güvenmeyi biliyordunuz. çok teşekkür ederim size.  birde hiç araştırmayanları güvenmeyenleri düşünürsek. bizim ikaz ettiğimiz durumlara karşı inaden cevap verecekleri yerde biraz okunursa çözülemeyecek birşey yok halbuki ve kimseye ihtiyaçları kalmaz. adam diğer forumda 20 tane konu açıyor. halbuki orası bir cennet bilgi açısından. ben buraya konularımı bile taşımaya vakit bulamadığıma üzülürken. ne bilgiler var orda sırf benim imzaam okunsa orada herşeyi açıklıyor. ama bizim millet okumaz hemen alıp geçeyim der sonrasındada sorunlar başlıyor işte. aynen siz keyfini sürün klimanızın güle güle kullanın.

RE: bakır kondenser vs alüminyum kondenser

georgeamca
tekrar sağ ol abi. bence haybeye canını sıkmanın manası yok. iyilik yap denize at, balık bilmezse halik bilir. madem teşbihte hata olmaz diyorlar, o zaman bu cümledeki halik ben ve türevlerim oluyor. :D

RE: bakır kondenser vs alüminyum kondenser

eyv. gözüm değerlendirmeniz için.  sizde çok sağolun.

oasis klimanızdan memnunmusunuz dış ünite sesli çalışıyormu.

Cevap olarak bu gönderi By georgeamca
hocam merhabalar iyisinizdir umarım.

hocam forumdan  bir arkadaşta sizin klimanızın 9000 btu luğunu yazın almıştı dış ünitenin çok ses yaptığını söylüyor.

şeyet mümkünse bir video atma şansınız olabilirmi dış ünitenin sesini dinlemek için. eğer mümkün olursa 26-27 dereceye alın bir çalıştırın klimayı  dış ünitenin sesini bir dinleyelim zira bu klima modern klimanın kendi sitesinde bile gözükmüyor fakat borşürünü buldum. 3D geçiyor yani bütün fanlarıda dc inverter ses yapması tuhafımıza gitti acaba arkadaşın klimasında bir arızamı var yoksa ithalatçı firma özel üretimmi yaptırmış onu anlamak istiyoruz çünkü öneride bulunuyoruz günah almayalım ben alt serilerin sesli olduğunu söylüyorum ama şimdi baktığımda http://www.tekgrup.com.tr/images/urunler/oasis.pdf

broşüre 3D yazan bir ürün bilmiyorum dah önce sizde işledinizmi bu broşürü. uzun zaman oldu çünkü bu konularda yazıştığımız. benden selamlar saygılar sn hocam.

123