Klima Tavsiyesi

Re: Klima Tavsiyesi

Osman Duru yazdı
Dokuzköy hocamla cevap verecek olan üyelere foruma meraba, biz salonumuza uygun fiyatlı klima taktırmak istiyoruz 30 metrelik öğlenden sonra güneşi gören binanın son katında çatı altı bir salonumuz var 2 ay 3 ay çok sıcak oluyor. Şehir İstanbul ikitelli civarı. Uygun fiyatlı klima baktım Vestel Baymak Kaira Fujiplos Altus Eca markaları var. Kaç binlik alınmalı kışın ısıtma olmayacak. Vereceğiniz cevaplar için baştan teşekkür ederim.
Osman bey merhaba, saymış olduğunuz markalardan en garantili iyi yorumları olan Kaira klimadır. (klimaların markaları japon menşeili olanlar hariç etiket basma yöntemiyle çin gibi uzakdoğu ülkelerinde ucuz klima markaları tarafından Türkiye den baş vuran firmanın verdiği isimle üretiliyor genelde. Kaira klima, Midea üretimi bir klimadır ucuz klimaların içinde hemen hemen en iyi olanıdır.

Vestele ve Altus a pek bulaşmayın derim. Altus, Arçelik üretimidir.

Baymak tan baya memnun olanlarda var çok şikayetçi olanlarda var.

Fujiplus u bilmiyordum kimin ürettiğini. eskiden Hisense üretiyordu iç ünite tipleri güzeldi ama dış üniteleri çok zayıftı şimdi size yazarken kim üretiyor diye baktım. Forumlarda Chigo ve Tcl üretimi yazıyor. bu iki firma çinin en alt seri klimalarını üreten firmalar. Baymak ı üreten Aux ile birlikte. kısmetinize iyide çıkabilir kötüde.

mesela Hisense üretirkende (hisense daha sağlam bir üretici markadır.) dış ünitesi oyucak gibiydi son derece kalitesiz duruyordu. ürün iyi olsa servis konusuda önemlidir. Adana Kurluk firması ithalatıymış. bilinen bir firma ama servis anlayışlarını bilemiyorum inanın şikayet var gibi sitelere bakabilirsiniz. bu klimalar aslında Arçelik Vesteldende iyidir. Arçelik grubu LG lisansıyla üretilsede LG klimada çok iyi değil. bir ara bir kaç modeli vardı onlarda çok iyi olmasada idare ediyordu. sonrasında doların yükselmesiyle piyasa Arçeliğe kaldı bir taraftanda Arçelik LG firmasının ithal klima getirmemesi için baskı yaptı ortağı olan LG ye.

ECA ise Haier üretimdir. ben şahsen Haier e güvenmem. eski Türkiye distribitörünün ithal ettiği cihazlar çok sorunluydu. ben baya önermiştim çok eskiden haier iyi klima bilgisi vardı. meğer ozamanlarda sorunluymuş. son 2014-2015 gibi önerdiklerimde baya başım ağrıdığı için markayı baya araştırdım Yurt dışı forumlarına vesair baktım. o distibütör bıraktı şimdi kendi markası ile varmı yokmu bilmiyorum. zaten Haier şirketi Çin de bile kafadan sorunlu bilgileri mevcut yurt dışında. ama fazla günahta almayayım düzelmişte olabilir. Dh forumunda Eca alanlar var onlara sorunuz şikayet sitelerini okuyunuz.

kaçlık klima alacak olduğunuza gelince ısıtma yapmıyacaksanız 12000 btu yeterli gelir ama bu tür markaların yazılımlrı biraz zayıf olduğundan 18 likte alsanız olur ben şahsen alsam 12000 btu yeter. 18 liğin tek esprisi çabuk soğutup ısıtması olur e haliylede elektrik tüketimi biraz fazla olur.

Klima Tavsiyesi

MHan DD
Selam ustalarım yıllardır bir klima düşündüm kısmet olmadı bu yıl almak şart oldu. Klimalardan hiç anlamıyorum evde kullandığımız eşyalar Arçelik ürünü klimayıda Arçelik alma düşüncesindeyim fakat markanın klimaları hakkında pek olumlu yorumlar yok.

Ben forumu okuduğum kadarıyla klimayı salona kurdurup karşısındaki yatak odasınıda birazda olsa serinletip tek klimayla ekonomi yapmak istiyorum. Resim nasıl yapılır bilmiyorum salon kapısı yatak odasının kapısını görüyor. Salon 24 metre kare 12000 yeter anladığıma göre yoksa yatak odasınada yetmesi için 18000 likmi olmalı. Yardımlarınıza ihtiyacım var teşekkür ederim.

Re: Klima Tavsiyesi

MHan DD yazdı
[...]

merhaba, her şey nasip kısmet. arçelik klima şahsen ben pek tavsiye etmesemde (çok fazla arıza çıkartması parçalarının kalitesiz olması, bazı modellerin komple alüminyumdan üretilme riski ''bir çok model bakıra döndü deniliyor ama ben modelleri bilmiyorum'' aynı zamanda alüminyum montaj borusu kullanması vesair.)
fakat servis açısından arçelik iyidir. dikkatli montaj ve vakum yapılırsa alınabilir. vakum nedir derseniz forumu ve başka forumlarıda aratabilirsiniz.

resim konusu elinizle bir çizim yapıp resmini çekip, resim yükleme sitelerinden hızlı resim gibi imgbb gibi sitelerden aldığınız linki foruma yükleyebilirsiniz yine forumda resim konusu var ve diğer forumları aratırsanız çok kolay bir şey aslında.

bence 12000 btu yeter ama arçelik vs klimalara ne kadar karşılar yazılımı nasıldır bilemem. ben yıllardır ufak btu klimlarla başarı sağlıyorum evinizin durumu uygunsa 12000btu yetebilir diyeceğim 18lik klimaya daha fazla vermektense ama kalite yazılım vs faktörleri dikkate alırsakta garantide kalmak açısından 18000 btu olabilir.

Klima Tavsiyesi

Rasim
Hocam merhaba. Uygun fiyatlı kışın 16 m. kare çocuk odasını ısıtmak için klima öneriniz ne olur Servis açısından yerli Arçelik Vestel Baymak Daikin Kaire markalarına baktım Daikin daha yüksek fiyatlı daha iyi yorumları olduğu gibi, çokça kötü yorumlarda var. Şayet sizce daha iyi ise şartları zorlayabilirim. Teşekkür ederim.

Re: Klima Tavsiyesi

Rasim yazdı
[...]
merhaba, hoşgeldiniz. belirtmiş olduğunuz markaların içinde en iyisi Kaira dır. fakat Kaira, Daikin değildir. Daikin Türkiye nin, şirkete gelir sağlamak için ithal ettiği midea üretimi bir cihazdır. yani üstünde yazan Kaira markası Daikin Türkiye ce konulmuştur. siz midea firmasına bana bir klima üretin ismi Rasim olsun deseniz buda mümkündür. başka ülkelerdeki Daikin şirketlerinde bu yola başvurulurmu bilmiyorum.

klima olarak gayet kullanışlı üründür midea klimalar. sizin çokça şikayet var dediğiniz durumlarda normaldir en iyi klimayı alsanızda hatasız olması mümkün olmayabiliyor. midea klimaların dış ünitesi biraz sesli çalışır  iç ünitedede ses şikayetleri olabilmektedir.

kasa plastiği biraz kırılgandır sıcak modda çalışırken bir çok klimada olduğu gibi kalkışlarda 1-2 dakika genleşme sesi yapabilir kasa kırılgan olduğu için daha fazla ses hissedebilirsiniz. bunlar mormal durumlardır. bunların yanısıra bir çok klimadanda randımanlı çalışır. japon markalarından sonra alınabilesi ürünlerdendir.

16m2 için 9000 btu yeterlidir bulunduğunuz yer kışın biraz fazla soğuk oluyorsa 12000 Btu alabilirsiniz.

Arçelik klima ısıtmıyor.

Denizel
Usta merhaba sizin bir yazınızı donanım haberde aradım ama bulamadığım için üye oldum. Yeni aldığımız Arçelik klimamız sıcak üflemediği için ısıtmıyor. Eskidende arçelik kullanıyorduk fakat inventer değildi çok arızalansada iyi ısıtıyordu. Yeni klimamız inventerli fakat ısıtmıyor dereceyi çok yükseltmeden tabi fazla tüketimden korkuyoruz. Sizin eski yazınızda buna benzer bir sorunun çözümüydü fakat aklımda kalmadı. Şimdi çözüme yönelik öneride bulunursanız çok memnun olurum.

Re: Arçelik klima ısıtmıyor.

Denizel yazdı
[...]
merhaba hoş geldiniz. geç cevap için kusura bakmayın. arkadaşım ne zaman ne yazdığımı hatırlamıyorum haliyle ama sorunuzda cevabı kendiniz vermişsiniz. dereceyi yükseltmekten başka çaresi yok. korkmayın çok tüketim yapmaz yapamaz inverter klimalar.

sizin takıldığınız yer eski klimanız inverter olmadığı için daha güçlü bir ısıtma yapıyordu....

inverter klimalar ise daha fazla tasarru etmek amacıyla frekansı düşürerek yavaş yavaş ısıtır markasına yazılımına göre sık dur kalkta yapabilir. bu yüzden bazı klimalar otomatiğe geçtiğinde hafif serin üfleyebilir buda sizi rahatsız edebilir ama aslında bir sorun değildir emin olun.

siz klimanızı kapatmadan devamlı çalıştırın kendinize göre 1 derece 2 derece yükselterek ortamın dengesiniz bulursunuz. yok ben kapatmadan kullanmam derseniz o zaman mecbur daha yüksek derecede kullanacaksınızki soğuyan odanızı çabuk ısıtabilesiniz. bir miktar tüketim artar pek tabi. ama devamlı kullanılmadığı için odadaki ısı kaybediliğindendir yapacak bir şey yok.

mesela ufo gibi ısıtıcılara mecbur kalsanız 2-3 katı faturalarla karşılaşırsınız ve tam ısınamazsınız.  en kötü klimada bile ufo nun yarısı kadar bile fatura çıkmaz. odanızında her yerini ısıtır hemen hemen. ufo gibi ısıtıcıların karşısına geçtiniz yüzünüzü gözünüzü ısıtırsınız fakat arka tarafınız yine soğuk kalır. klima odun kömür sobası kadar olmasada elden geldiğince odanın duvarlarına kadar ısıtmaya çalışır.

Yaz için klima tavsiyesi

Tarık
Merhaba istanbulda yaklaşık 30 m2 güney doğuya bakan salonu serinletebilecek klima önerilerinizi bekliyorum. Klimalar hakkında hiç bilgim yok. Vestel Baymak gibi uygun fiyatlı markalar nasıldır? Fazla para vermek istemiyorum yardım ederseniz teşekkür ederim.

Re: Yaz için klima tavsiyesi

Tarık yazdı
[...]
hoşgeldiniz merhaba. klimayı devamlı kullanacaksanız yazın kaliteli bir marka alırsanız 12000 btu yeterlidir. yok eve gelince  açarız derseniz ve ucuz bir marka alacaksanız 18000 btu alın.

vestel baymak gibi markaları pek önerilmiyor bende önermek istemiyorum ama bir doluda kullanan var. fazla para vermek istemiyorum diyorsunuz. servis açısından vestel alın diyeceğim ama çok şikayet var klimalarından. baymaktada şikayet çok ama memnuniyette baya var. baymak alın Bismillah diyin gitsin.  baymak zayıf olsada belli bir standart üzerinde üretiliyor. vestel pek ayar tutmuyor ucuz imalat yapıcaz diye her zaman bir şeyler deniyorlar.

ben fiyatları bilmiyorum daha başka markalarda uygun fiyatlı olabilir. dikkat edeceğiniz konu bakır montaj borusu kullanan marka alın. montaj esnasına vakum yapılmasına dikkat edin. vakum ve bakır boru nedir derseniz forumun sağ üst bölümüne yazın aratın bir dolu yazı çıkar. ayrıca google ada yazın aratın bilgilenin.