61 mesajlar Seçenekler
1234
Cevap | Çizikli
Bu gönderiyi diğer görünümünde aç

Re: MİDEA MI ? AİRFEL Mİ ?

9köy
Admin
Cyan34 yazdı
Hocam inverter olmaması hem çok sık kullanılmayacak hem de Düz 3000 tl inv. 7500 tl onun için. Airfel olursa alüminyum kullanıyor ama bakır kullandırtacağım. Midea bakır kullanıyor. Reklam konusunda ise burdan reklam yaparsam sesli rağbet görürse foruma zarar veririm dedim. vazgeçtim.

mailimde nedense bloklanmış. açtım şimdi yazabilirsiniz.
tamam gerek yok yazmaya üstte belirttiğim reklam yapıcaksanız reklam bölümü açın demiştim.  sizde düşünmüşsünüz sesli reklam olacağından zarar foruma verebileceğinizi belirtmişsiniz. teşekkür ederim düşünceniz için. gerek kalmadı yazmaya:) ben bir ara açarım öyle bir bölüm.
Lütfen bana tavsiye sorularınızı özelden değil forumdan sorunuz. Tüm forumdaşlar faydalansın.

Özelden sorular cevaplanmayacaktır. Ayrıca, Kuralları okumadan foruma mesaj yazmayalım.

Daha çabuk cevap için alttaki forumları ziyaret ediniz.

http://klimatavsiyeforumu.10tl.net/

http://klimaforumu.10tl.net/
Cevap | Çizikli
Bu gönderiyi diğer görünümünde aç

Re: MİDEA MI ? AİRFEL Mİ ?

Cyan34
Cevap olarak bu gönderi By 9köy
Hocam ilginiz için çok teşekkür ederim. Salon tipini seçmemdeki amaç uzun üfleme mesafesi .

klima salonda resimdeki gibi tam ortaya konumlanacak ve odalara kapılardan direk olarak havayı üfleyecek. Açıkçası markadan ziyade üstünde durduğum konu ısıtma performansı. çünkü pişman etmemeli. dediğiniz doğrudur salon tiplerinde ek rezistans var. o çok gerekli oluyor mu ? yani sürekli ısıtması yetersiz kalmaz herhalde. marmara bölgesindeyim. bir de york nasıldır ?

midea ile airfel arasında ufak da olsa fark varmıdır ? ufacık bir artısı veya eksisi ?
[...]

rica ederim işiniz görülsünde. umarım yardımcı olabiliyorumdur size.

yanlız kardeş kaçtane odanız varki bi oda bir salon değilmi sizin kullanacağınız alan?  odalar diyorsunuz resimdeyse salon ve 1 oda gözüküyor.

ek resistans iyi havalarda devreye girmez mantıken. ama kullanmadığımdan net birşey söyleyemem. klima 24000lik normalde çok yakar. birde yetersiz gelirse çünkü segmenti belli bu klimaların. kaliteli diyemeyiz. ozman hemen resistansa yüklenirse daha beter tüketimde yapabilir. bu durumu klimacı arkadaşlara sorsanız daha iyi olur. mbirola yazın. dhde diğer klimacı arkaşlara yazın.. çünkü beni aşan bir durum salon tipi klima.

midea ile airfel arasındaki fark, dünde söyledim. bence ağız ısısı başka bişe yoktur herhalde.  york ta aynı kalitelerde bir klimadır. rakamlar aynıysa.

beni yanlış anlamayın ben bu klimalara naylon klima diyorum 3000 tl ye salon tipi klima hemde 24000 binlik. olay suyunun suyuna dönebilir amacım sizi üzmek değil. olduki o klim aişinizi görmedi az para değilki. ben olsam almam 3 adet 9luk alırım 3 odam varsa daha emniyetli olur inanın.  aynı paraya gelri hemde var hala daylux rubenis midea gibi ürünler işte görüyorlar.

ya 9000 btu standart kalite inverter klima bile 3000 tl. aynı klimaların klasiği olsa onlarda 2000 tlden aşağı verilmez. ben bunları söyleyince millet bana kızıyor ama biraz gerçekleri görmek lazım.

mbirolda kızıyor işine gelmeyince tutmuş me ile daikine çamur atıyor enayi kliması diyor ama tonlarcada övdüğü yazıyı çıkarırım kendisi japon japon illede japon olsun der dururken. alım gücü biraz yüksekti ozamanlar milletin. dolar düşüktü.  şimdi dolar yükseldi enflasyon yok densede palavra milletinde tabiki alım gücü düştü. mbirol kalite satamayınca ucuzcu çinci  oldu kendiside.

millet görsün bu yazımı Birolun adamı diyor bazı beyinsizler ya. affedin sizde beni. adam tutmuş dhde me daikin marka takıntısıdır demiş gene. gerizekalı dua etsin ben girmiyorum oraya. at ulen at nasılsa köylü girmiyor kandır milleti serhoş dangalak.... şunu de anlarım daikin piyasanın içine etti me de bu yüzden kendi malını 1000 tl daha pahalıya satıyor de ok derim her zamanda dedim bunu. yoksa nasıl telmaşa oluyormuş orijinal daikin ve mistubishi electric, çamurcu kıl... sen prestij tavsiye ediyordun ucuz diye ne oldu kaçtı bir yerine değilmi. yeter bu kadar sana

[...]

Hocam foruma giremedim kusura bakmayın.

Evin tesisatı 40A klimalar da rezistansla 40A çekecek. Rezistans elle kontrol ediliyor ama olsun.

Bunun için salon tipinden vazgeçtim.

Multi Split inverterlere yöneliyorum gibi ne dersiniz?
[...]

est. bende zaten devamlı giremiyorum sorun yok.

tesiast durmlarından hemen hemen hiç anlamam. burda diyebileceğim mutlaka evin tesasatı iyi olmalıdır gibi bir öneri olur.

salon tipinden vaz geçmenizde isabet olmuş. fakat multi sistemlerlerde çok sağlıklı değil onu bilmenizi isterim çünkü oradada kalite konuşuyor. vesetl mestel gibi mulitilerin iş yapmadığı çok yazılıp çizildi dh forumda.

[...]

Haklısınız Hocam. Vestel vb. iş yapmaz. Peki beko vb. idare etmez mi?
[...]

ben onlarada inanmam geçen seneler midea üretimi bir vestel muliti almıştı  bir arkadaş. (midea üretimi ister istemez bekolardan iyidir) vestelle papaz olmuştu. bende yazısını o an kaçırmışım baya uzun zaman sonra denk geldiğim için sormadım hiç. nickini unuttum iyi bir arkaştır aklıma gelince yazarım size ona pm yaparsınız dh den.
[...]

tavsiye ediyorun

menekse
Cevap olarak bu gönderi By menekse
uzunca bir zaman sonra klima hakkında diğer arkadaşlara fikir vermesi için bir kaç şey yazmak istedi.öyle ki:
belirttiği gibi aldığımız klima daikin shira 12000 btu. oda 21 metrekare. aldığımız günden beri neredeyse durmaksızın çalışıyor ve ısıta performansı kesinlikle harika. dışarısı gece eksi2 dereceye kadar düştü fakat ısıtmasında herhangi bir sorun görmedik. klimayı otomatik fanda ve 23 derecede çalıştırıyoruz aldığımız günden beri. neredeyse günde 24 saat çalışıyor.en az çalıştığı 20 saat günde.
faturaya gelirsek: normalde 55 tl gelirdi faturamız. şimdi ise sadece ve sadece 85 tl geldi. gözlerimize inanamadık. eskiden ufo ile 250 tl fatura ödediğimizi biliriz. tabi doğru düzgün ısınanıyorduk da. şimdi ise eşi tşört ile oturuyor evde. yani klima kendi kendini ödüyor bir yerde.alacak arkadaşlara tavsiye ederin.
Cevap | Çizikli
Bu gönderiyi diğer görünümünde aç

Re: tavsiye ediyorun

9köy
Admin
paylaşımınız için teşekkürler. güle güle kullanmaya devam edin klimanızı.

alt kat olsanızda üst çatı katlarına göre avantajınız var. üst katınız boş olsada güney batı olmanında avantajını yaşıyorsunuz. ayrıca orta seviyeli yalıtım bile fayda sağlıyor güney batı cepheli olmanız sebebiyle. yazın bu durum bir miktar tersine dönsede fazla güneş alacağınız için. tüketimde fazla bir şey fark etmez çünkü soğutmada okadar tüketim artmaz. kış faturalarınızdanda az gelir faturanız.

tabi bunda 23 derecede çalıştırmanızında avantajı büyük. yeterli ısı sağladığınızdan dolayı klimanız devamlı çalışmaz. yoksa 30 tl fatura gelmesinin mümkünü yok.

şimdi buradan bakarsak bir kez daha hatırlatayım, diyorlar ya yüksek cop değerli ve minimumda 1000 btu lara düşen klima almak lazım.

ee şimdi sizin klimanızın cop değeride çok yüksek değil. minimum btu suda sanırım 4400 den aşaı düşemiyordur. peki neden az tüketimi var?  vereceğim cevap ukalalık olarak karşılanır ama yanlışım olursada sonra düzeltirim.  cevap klimanız gerçek bir klima.  adam gibi klima yani naylon değil. lg prestige klimalrın cop değeir yüksek olsa ne yazar şunun bunun cop değeri yüksek olsa ne yazar. fp lafı bence ukalaıktan ibarettir kullnmayıda sevmem. kullanmak gerkirsede aha işte fp klima sizin klima fiyatsa fiyatıda yüksek performans sa performansıda yüksek. tekrar hayırlı olsun güle güle kullanın.

[...]

size bir sorum daha olacak.şöyle ki:
bir süre önce 10 günlüğüne şehir dışına çıktık.evden çıkarken klimanın sigortasını kapatıp gittik.eve dönünce klimayı tekrar çalıştırdığımızda fark ettik ki klima eskiye göre biraz daha sesli çalışıyor. yani dış üniteden eskiye nazaran daha çok ses geliyor.yani böyle dııınnn gibi bir ses. acaba burada ufak da olsa bi deprem oldu geçenlerde  o zaman dengesi mi bozuldu ünitenin ya da şu aralar gece eksi dereceler falan görülüyor hava epey soğuk ondan mı ses yapıyor anlayamadım. servis bulunduğumuz yerde yok ve kilometre hesabı ile ekstra ücret aldığından önce acaba normal mi bu ya da benim yapabileceğim bir şey var mı diye merak ettim.
iyi günler.
Cevap | Çizikli
Bu gönderiyi diğer görünümünde aç

Re: tavsiye ediyorun

9köy
Admin
Bu konu güncellendi de .
menekse yazdı
[...]
merhaba, geçmiş olsun depremden dolayı Allah daha büyük depemler vermesin. ülkemizde risk yüksek yapı stoğu iyi değil yeni yapılanlara dahi ben pek güvenmiyorum ama yapabilecek birşey yok.

bence siz önce bir dış ünite konsollarda oynama varmı bir bakınız (mesela benim klimalrdan birinin konsolu kaynak yerinden çatlak. zaman zaman ince bir tırıltı yapıyor içeri gelmez bu ses. balkonda rast gele dikkatimi çekmişti. elimle baskı uygulayınca ses kesilmişti.) sizde bu şekilde bir yoklama yapınız vidalarda çözülme varmıdır onada bakınız.

sesi video ya alıp yükleyebilirseniz daha iyi anlama imkanımızda belki olur.. çok belirgin bir sesse.

diğer şekilde ev çok soğuk olursa ilk açılış esnasında klima istere istemez  biraz tam yükte çalışarak içeri istenen dereceye getirmeye çalışır bunda sorun yoktur.

hızlı dıııınnn sesi sorun değildir eğerki vın vın vın şeklinde zorlanarak bayılır gibi çalışma yoksa sorun yoktur öncelikle bir video alınız buray aişleyiniz ayrıca

http://i.hizliresim.com/gZV5Bb.png

len vatan haini mbirol milleti üye olmaya zorlayıp ziyaretçilere kapatmışsın forumu vatan haini.  burayada bekleriz sizi:) burayıda kesinlikle kapatmayacağız dün yazdığım yazılardan yanlış anlatımım oldu taşıma derkenç bilgi taşıyacağım ama burayı kapatmayacağım devem edecek. bu forum için çağırım bile yapmadım bir kaç kişi haricinde az olsun temşz olsun dedim öylede oldu devam edecek.
[...]

@menekşe, o ses defrost seside olabilir. bende bu gün 4 klimamı birden denedim. 2si kuzey cephede asılı 7. kat tabanıda sayarsak 8. katta. birisi daikin birisi midea. ikiside 9000 btu daikin tabiki daha güçlü mideadan btu ları daha net dış ünite daha büyük. ama mideada allah var gayet iyi ısıtıp soğutuyor. çok hırpalanmış bir klima olmasına rağmen.

forumdaki özkan1979 arkadaşın yazılarına bakınız midea topic i açmıştı okuyunuz. oradaki karlanma konusunu bugün ben hem daikin hemde zibro mideada yaşadım. ikside çalışır çalışmaz kar yapmaya başladı.

yahu dedim hadi midea ile oynandıda daikin neden yapıyor bu akarlanmayı. ama ısıtmaları ikisininde canavar gibiydi. bu karlanmayı görünce sinirim bozulmadı değil.

denemek için güneybatı  cephede bulunan kuzey rüzgarınında net alan. biri inverter biri klasik olan 12000 btu mistsubishi electric klimaları çalıştırdım. üstelik 29 dereceye aldım ikisinide zorlamak açısından.  kesinlikle karlanma görmedim.

bir süre sonra daikin önce defrosta girdi. peşinden midea zibro girdi daikini zibordan sonra açmıştım oysaki. belki 10 15 dk sonra olabilir. mistsubishi electricleri ise daha geç açtım 25 dk felan sonra olabilir. neyse ses durumuna gelrisek daikinin defrostunu ilk kez gördüm ince çivi gibi bir ses zızzzzzz birazda ç harfi ile karışık bir ses. me lerde bu defrost sesi daha farklı tırrr şeklinde olduğu için şaşırdım. zibro mideaya uzanamadım başımdada çok kötü ağrı var bir uzatim dinleyim dedim kafamı dondum resmen. acayip fırtına ve kar var istanbulda bugün. yarın daha kötü olacakmış.

bu sesi mbirol ustaya telden attım burayada işleyebilirsem işleyeceğim. kafamı toplayayım biraz. sizde bir video alın yanlız bu sesi dinleyelim. anlıyorumki soğuk bir yerde oturyorsunuz sıfır dereceleri gördüğünüze göre bence o ses defrost sesi olabilir. özken 1979 un konusunada yazalım aynı yazıyı oda bir video alsın bu havarlarda diyeceğim ama izmir sıcak. genede yazalım.

[...]

http://i.hizliresim.com/BR2nMG.jpg

http://i.imgur.com/5u7WTO2.jpg
imgurla attığım resim büyük oluyor hızlı resimle yükledim daha büyük görmek için.
[...]

Re: hangi klimayı seçmeliyim.

cihan741
Cevap olarak bu gönderi By menekse
Merhaba,

 Doğalgaz yani kombili evde oturuyorum ancak kombiyi hangi seviyeye alırsam alıyım salonu ısıtamıyorum yuksek mebla ödememe rağmen,bundan dolayı iyi bir klima almak istiyorum kısaca anlatıyim, 20m2
salon dış cephede montalama yok ortalama çocuk olduğundan dolayı normal bir şekilde gün boyu kullanılıcak rahat bir şekilde ısıtma ve soğutma yapabilien enerji tasarrufuda iyi olan bir klima önerirmisiniz.Teşekkürler
Cevap | Çizikli
Bu gönderiyi diğer görünümünde aç

Re: hangi klimayı seçmeliyim.

9köy
Admin
cihan741 yazdı
[...]

merhaba arkadaşım, nerede ikamet ettiğinizi  alım gücünüzüde  belirtirseniz daha iyi yardımcı olabiliriz.

normalde kalite bir klima alınırsa 9000 btu bile 20m2 yeter yalıtım olmasada. ama tabiki fiyat önemli.

diğer ucuz kliamalra gelirsek onlarda iş görürler daha çok 12000 btu önerrim bu tip klimalarda. çünkü eksiklikler olabiliyor. siz durumunuz belirtin gene yazışırız.
[...]

diğer tarafada üye olmuşsunuz. şimdi gördüm.

orada 1500 tl lik bölüme yazmısınız yazınızı. Cihan arkadaşım güç olarak düşündüğünüz rakam bumudur?

eğer öyleyse size önerim 9000 btu haier olur ucuz klimalar göre kalitesi dah ayüksek olup eurovent belgesine haizdir. ama net gücünü bilmem Birol ustayada sorarsınız. esas klimacı o.

ben bu konularda biraz ters düşüyorum bir çok kişiyle. neden derseniz kendi kullanımıma göre konuşuyorum biraz. soranlarda genelde ekeonomik ürün soruyor haklı olarak. tabi burada farklı görüşler ortay çıkıyor.

bekın ben 9000 btu basit ve aslında hava debis açısındanda güçsüz  bir klima olan zibro3025 serisi midea üretimi bir klima ile 2 kış geçirdim 16m2 odayı kapı açık iadere etti Allah var banamısın demedi.

şu var ev içten yalıtımlı. ama şunuda söyliyeyim dah aönce yalıtımsız olarak yaklaşık 30m2 alanda mistubishi electrci klima ilede 2 kış geçirdim ozaman kapaıyı kapatıyordum.

yaniben bu tür durumları belirterek öneriyorum (unutmadan çatı katında oturuyorum üstelik 7. kattayım.)

klimayı devamlı kapatmadan kullanmak önemlidir bunlar atlanmamalı. daha çok detay yaparız sorularını zolursa.

http://i.imgur.com/iVkf496.png
[...]

gokhan
Arkadaslar öncelikle hepinize iyi seneler diliyorum,
Bende klima konusunda tavsiye rica edecegim,forumda konu kirliliği olmasın diye bu konudan devam etmek istedim.
Bazı sorularım olacak.

Evimizin salonu için (25 metrekare) bir klima almak istiyoruz.
izmir bornova özkanlar semtinde, 8 katlı bir apartmanın 3. katında oturuyoruz.Camlar Egepen Deceuninck PVC çift cam.
Köşe bir bina dolayısıyla biraz fazla rüzgar alıyor.Salonda rüzgara bakan bu cephede kalıyor.

Yazın aksine rüzgar fazla olmuyor,bu seferde sogutma için klima ihtiyaç oluyor.
Kısacası alacagım klimanın Yaz-Kış kullanabilecegim, hem ısıtma hemde sogutma açısından performanslı ve mümkün oldukça tasarruflu olması tercihimdir.
Şimdi tezatlık performans ve tasarruf deyince başlıyor farkındayım..

Geçen sene yine niyetlenmistim keşif için iklimsadan gelen arkadaslar "sogutma için 12-14000btu yeterlidir fakat ısınma da düsünüyorsanız siz 17-19000 btu bakın,tavsiyemiz budur" demislerdi..
Ben iklimsadan kesfe gelen arkadasların tavsiyesi üzerine 19000 btu klima satın almaya karar verdim.
Birkaç gündür netten arastırıyorum,işin içinden çıkamadım hangi klima diye..

Benim gönlümden bir Mitsubishi almak geçiyor ama hangi model karar veremedim.
Sizlerden marka ve performans olarak klima tavsiyesi rica edecegim.Bütçe olarak enfazla 3000tl ayırabilirim.
İlginiz için simdiden tesekkürler,iyi hafta sonları dilerim.
Cevap | Çizikli
Bu gönderiyi diğer görünümünde aç

Re: hangi klimayı seçmeliyim.

9köy
Admin
Bu konu güncellendi de .
gokhan yazdı
[...]

@gökhan dostum 12000 btu iyi bir klima  25m2 yeter bence fazlasına çıkmayın.

iklimsanın sattığı mhi klimalardan alıcaksanız ZJX serisnden aşağı kesinlikle almayın. adı mştsubishidir ama kendileri mitsubishi kalitesinde değildir alt modeller. kasa plastikleri felan dökülür iç fan kusurları çok görülür.

mitsubishi alıcam diyorsanız MITSUBSIHI ELECTRIC olan klima kaliteli olanıdır. biraz pahalıdır yanlız.

bakın birde haier marka klima var onun alt yapısıda MHI dir ama kasa palstiği çok iyidir mbirol usta ile görüşün arzu ederseniz bu forumdan özel mesaj atın. şu forumuda ziyaret edin

[...]

ilginiz için çok tesekkurler,Mitsubishi'nin SRK45ZJP-S1 modelini önerdiler,kullanan arkadaslar artı-eksilerini yazabilirmi? alınacak klimamıdır?Buarada izmir bornovada birkaç yere sordum söyledikleri modeller hep Mitsubishi Heavy...yardımlarınız için simdiden tesekkurler.
1234