bakır kondenser vs alüminyum kondenser

123

bakır kondenser vs alüminyum kondenser

georgeamca
Bu konu güncellendi de .
selamlar,

klimalarla ilgili donanım haberdeki yazılarınızı (9köy'ün) ilgiyle okudum. yarın
sabah gidip samsung ar12hsfscwkn klima alacaktım ama uyarılarınız sayesinde
beni büyük bir rezillikten kurtarmış oldunuz. bu alüminyum boru ve
kondenser meselesinden gerçekten bihaberdim.

sizin uyarılarınızdan sonra birkaç yabancı sitede yorum okudum. şu linki
size göndermek istedim. gerçekten çok açıklayıcı.

http://www.bijlibachao.com/air-conditioners/air-conditioners-copper-coil-vs-aluminium-coil.html

tabii ki tereciye tere satmak amacında değilim ama burada o oksitlenme
meselesi için çözüm yolu sunan klimalar olarak "blue fin condenser",
"anti-corrosion coating" filan önermiş. bir de multi channel condensers
var. samsungun bazı modellerinde multi-jet özelliği altında bu varmış. blue fin electrolux'te var diyor. kıbrısta olduğum için maalesef burada zass
klima filan yok. 12000 btu inverter almak istiyorum ama olan markaların da
her modeli yok. electrolux, vestel, samsung, grundig, fuji cool, arçelik,
beko, midea, general, mitsubishi electric'in modelleri var. son üç marka
bildiğiniz üzere epey pahalı. ama siz derseniz ki sonrasında rezil
olacağınıza en iyisi şunu alın. gerçekten ciddi ciddi düşüneceğim. şu anki
bütçem 2000 tl.

türkiye ve kıbrıs'ta maalesef sizin gibi araştıran, sorgulayan ve düşünen
kişi sayısı bir elin parmaklarını geçmiyor. yardımcı olacak herkesin görüşlerini alabilirsem müteşekkir olurum.

Re: bakır kondenser vs alüminyum kondenser

merhabalar ilginiz için teşekkür ederim.

şimdi kardeş, sizin oralarda zass vs benzer ürünler yok diyorsunuz zaten çokta üstün ürünler değil (airfel dir onlar)

Kıbrıslı bir Türkseniz. orada yaşıyorsanız evde büyük ihtimalle
kendinizindir. bu durum doğruysa ben şahsen kaliteli olanı öneririm ME gibi.

sebebe gelirsek burdan çok sıcak oluyor kıbrıs (askerliğimi güzelyurttaki
taburda yaptım.)

daha çok soğutmada kullanırsınız kışın uzun olmasada acı soğuğu olur
geceleri kıbrısın. mistsubishi electriclerin ısıtmalarıda iyidir. özellikle
sf serilerini öneririm.

ama benim gücüm yok orda öğrenciyim vs durumlarınız varsa geçici
kalıyorsanız.

size midea öneririm soğutması güzeldir. ısıtmasıda iyidir ama me kadar
tasarruflu değildir. birazda sesli olabilir modeline göre. fakat arçeliği vesteli bin kez kalitede çürütür. iç
ünite plastiği çok kaliteli olmasada.

saydığınız klimalar içinde 3. olarak general önerebilirim ama soğutmaları
sorunludur. keskin soğutma yapmazlar tüketimleri yüksektir me lere göre.
(ısıtması iyiydi bu klimaların eskilerinin.. sebepse ısıtma btuları
yüksekti ama artık onlarıda kıstılar.birçok modelinde. okadar çok model
çıkartıyorlarki takibi zor. mutlak iyi olanlardan bir kaç model vardır eksiltme olsada ama bunalrı bilmek lazım)

ben size gücüm yok diyorsanız.. generalide önerebilirim bu durumları
söyledikten sonra.

ama karıştırmayın general electric değil.

sadecegeneral.
çünkü kıbrısta general electric kaliteli bilinir burdada öyle bilinir.

eskiden abd den gelirdi ürünler o yüzden. ama alakası yoktur şimdi general electriclerin orijinal abd malı ve
kalitesi ile. (zaten abd de dahi kaliteyi aşağı çektiler. çünkü başka işlerden dha çok kazanıyor ge firması kliam beyaz eşya durumun astılar görünüyor) avrupada ise tamamen çinde klima yaptırıp üstüne markasını bastırıyor.

fason
bile değil yani tamaman çakma. bir ara gree ye ürettirmişlerdi onlardan
olsaydı önerebilirdim harcıalem klimalardı. sonra chigo firmasına ürettirdiler kaliteyi düşürdüler.

diğer markalar gelirsek arçelikle grundig aynı üründür. soğutmaları fena
değildir ama kalite aramayın fazla sadece servisleri çoktur. türkiye genelinde. bir çok servis işten fazla
anlamasada tekmeleye tekmeleye iş gördürülür. (bilmiyorum bunlarda
alüminyum kodensere döndülermi mesela lg kullanıyor ve lg ile ortaklıkları
var arçeliğin)

samsung u anlatmaya hiç gerek yok. o mavi finler felan hepsi yalan. (o
kaplamalı finler çok eskiden beri kullanılıyor. hemde bakır kondanserlerde
bile. şunuda unutmamak lazım iç üniteye evaperatör denir ana borular bakırdır üstlerindeki radyatör tarzı telimsi fin serpantin denen çok ince jiletimsi metaller bir çok klimada alüminyumdur. özel yöntemle bakırla birleştirildiği söyleniyor bunda praoblem yok iç boruları bakır çünkü alüminyum daha iyi ısı attığı için kullanıldığı söyleniyor..  verdiğiniz Linklere benzer birdolu Link inceledim haliyle
firmalar göz boyayacak.arçeliklerdede gold fin var mesela http://www.affordair.com.au/equipment/lg/lg_splits.htm
bu finlerde problem yok ama borlar ''tube'' alüminyum oldumu kaldır at)

samsung alana kadar arçelik almak daha mantıklıdır en azından
servisi iydir. büyük ihtimalde kondenserleri bakırdır.

electrolux te çakmadır hangi firma üretir bilinmez. fuji Cool da uyduruk.

kıbrısta dikkatLi olmak lazım bazen çok iyi ürünler uyguna gelirken
bazen olmadık ürün çok pahalıdır.

her şey gönlünüze göre gelişir umarım selamlarmla

Re: bakır kondenser vs alüminyum kondenser

georgeamca
mideaların tüm modellerinde bakır kondenser mi var acaba? teknik servisi arayıp sordum adam ne sorduğumu bile anlayamadı. kondenser diyorum, adam içindeki petekleri mi soruyorsun filan diyor. yok işte petekler bakır da bilmem nesi alüminyum filan diye bir şeyler saçmaladı. o yüzden size sormak istedim. 12 binlik inverterın fiyatı da 1700 lira, çok uygun. arçelik de aynı fiyata, dolayısıyla midea oldukça mantıklı. modelini gidip gördüm ve fotoğrafını çektim ama fotoğraf kötü çıkmış alamadım modelini tam. yarın tekrar bakacağım ve belki de satın alacağım. ama sanırım modeli şu linkteki:
http://www.midea-bg.com/en/products/air_conditioners_inverter/ms11_mu_12_hrfn1/
ne düşünüyorsunuz bunun hakkında? hemen alsam mı acaba?

bir de son bir şey daha eklemek istedim. sizce bahsettiğimiz midea mı yoksa me'nin MSZ-HJ25VA modelini mi tercih etsem? midea 1700, diğeri 2300 tl. ama onun btusu daha düşük sanırım.

Re: bakır kondenser vs alüminyum kondenser

georgeamca
Cevap olarak bu gönderi By 9köy
bu arada arçelik teknik servisini arayıp sordum alüminyum kondenser kullanıyorlarmış. koşarak kaçtım. :)

Re: bakır kondenser vs alüminyum kondenser

georgeamca
Cevap olarak bu gönderi By 9köy
arka arkaya yazdım kusura bakmayın ama emek verip yazdığınız kısımlara cevap yazmayı unuttum aceleden. kıbrıs'ta yaşıyorum aslında ama kıbrıslı değilim. maddi durum çok üst düzey olmadığı için mitsubishi bayağı sarsıyor gerçekten. general klima diyorsunuz ama onlar burada aşırı pahalı. mitsubishiyle kafa kafaya sayılır nerdeyse. grundigleri sordum, alüminyum kondenser dediler. ama sanırım burada grundig satan arçelik ve bekonun bayileri olduğu için onları satamadığından arçelik'e fason üretim yaptırıp üzerine grundig yazarak satıyor. yine de bakır olduğu için bu fiyat aralığında en cazibi o gelmişti. ama siz midea'yı önerince tamamen ona döndüm.
kıbrıs'ta elektrik inanılmaz pahalı. kiralık bir evde kalıyorum. evde manhattan'ın eski bir büyük kliması var. geçen yaz korka korka yakmama rağmen ayda 450 gelmişti. bu yaz yakarsam en az 600 gelir. ben de bütün yaz buradayım. eylüle katsak 3 ayda en az 1000 tl fazladan elektrik parası vericem. havaya bir ton para verip doğru düzgün serinlemeyeceğime klima alayım daha iyi dedim ben de. sanırım midea'yı alacağım ve ileride artık ev alırsam bunu yatak odalarından birine koyup me'ye terfi ederim. ama işte servisteki elemanın yok orası bakır şurası alüminyum diye saçmalaması, kondenser mi, petekleri mi diyorsunuz diye sorması biraz kıllandırdı açıkçası.

unutmadan uzun ve açıklayıcı cevabınız için teşekkürlerimle... ben günlerdir bu meseleyi araştırdığım için arkadaşlar makara yapıyordu ama sizin yanıtı okutunca "haaaaa.." oldular. :)

Re: bakır kondenser vs alüminyum kondenser

Cevap olarak bu gönderi By georgeamca
georgeamca yazdı
bu arada arçelik teknik servisini arayıp sordum alüminyum kondenser kullanıyorlarmış. koşarak kaçtım. :)
bir bu eksikti :(

Re: bakır kondenser vs alüminyum kondenser

georgeamca
grundig'e hem alüminyum hem bakır yazmışım, pardon. bakır olacak o. :)

bir de me'nin o hj modelini bütçeyi zorlayıp alabilirim aslında. ama btu olarak düşük olsa da aynı işi yapar mı? yöneleyim mi ona?

Re: bakır kondenser vs alüminyum kondenser

Cevap olarak bu gönderi By georgeamca
Estağfurullah.

aynen ozaman siz midea almalısınız. ama oradaki midealarla Türkiyedekiler aynımıdır. gerçi çok büyük farklar olacağını sanmamda artık orada sunulanı almak zorundasınız.

midelarla oynamadılarsa sanırım hala bakırdır kondenser ve evaperatörler. şu linke bakınız

http://www.modernklima.com.tr/Duvar-Tipi-OPTIMUM-Serisi

ve firmayı arayınız size mutlak yardımcı olurlar.

arkdaşlarınızda para çoksa makara yapabilirler:) bendende selam söyleyin.

georgeamca yazdı
[...]

kaçırmışım burayı. evet bulgarlar sanırım bu işi kıbrısta yürütüyor. ama siz genede  modern klimayı arayın artıs eksisi nedir yardımcı olurlar.

me nin hj serisi en giriş seviyedir ama kalitesi yüksektir mideadan size 12lik lazımsa midea alın.. haliyle me nin fiyatı 12 likte daha yüksektir sizi aşar.

Re: bakır kondenser vs alüminyum kondenser

Cevap olarak bu gönderi By georgeamca

arçelik şayet alüminyuma döndüyse grundig in bakır olması zor. ancak eskiden kalma olabilir.  gerçi servislerde bilmiyor olabilirler. belki henüz arçelik dahi alüminyuma dönmemiş olabilir. her durumda arçelikle aynıdır grundig.

georgeamca yazdı
[...]

yarın arayacağım modern klimayı, teşekkürler. bu arada koçtaş'ta da fiyatı artmış me'nin. burada 2350 olması haliyle normal gibi.
http://www.koctas.com.tr/klima/mitsubishi-electric-mszhj25va-8500-btu-inverter-klima/16195-22628/

yine de belki o kadar bekledim. yarın midea'nın fotosunu, katalogtaki teknik özelliklerini çekip buraya koyarım. size son bir sormadan almak istemem açıkçası. :)

[...]

aramanızda fayda var modern klimayı. ben iyi geceler dileyeyim sizlere.

Re: bakır kondenser vs alüminyum kondenser

georgeamca
sağ olun, iyi geceler.

Re: bakır kondenser vs alüminyum kondenser

georgeamca
Cevap olarak bu gönderi By 9köy
http://www.alarko-carrier.com.tr/AC_Urunler.asp?ID=ACU&UrunKodu=57

toshiba'nın bu modelini 2200 tl'ye kadar indirdim ve bunu alacağım. dediğiniz gibi bazı iyi modelleri kıbrıs'ta ucuza bulmak mümkün olabiliyormuş. 2900 tl liste fiyatı üzerinden peşin filan ödeyerek biraz da pazarlıkla bu fiyata geldiler. sanırım doğru bir seçim yaptım??

Re: bakır kondenser vs alüminyum kondenser

toshiba alacaksanız skvp modelinden aşağı almayın diyeceğim.

demiş olduğunuz modellerde son zamanlarda bay ses problemleri çıktı. size denk gelirse kıbrısta canınız sıkılabilir.

ucuz olmasının sebelerinden birisi olarak inverter sistemlerinin eksik olduğu gösteriliyor. dış fanın inverter olmadığını görntüleişti mbirol usta.

mesela twin rotary kompresör kullandığı söylenir toshiba.. bu kompresör oldukça iyi bir kompresördür. ama demiş olduğunuz modelde 15000 btu lukarda kullanılmış bu kompresör. 15liklerde ise iç ünite ufak olduğu için daha çok ses şikayeti çıkıyor.

bir alt serilerdede 18000 btu luklarda ancak kullanılmış twin kompresör 9 ve 12 liklerde yok.

sizi etkilemek istemem. marka olarak iyi bir marka mutlaka.  bazı alıp kullananalarda çok memnun. ana firma sağlam bir firmadır. ama kıbrısta zorlu bir yer bayiydi ana firmaydı süreç uzayabilir. baştan sağlam pazarlık yapmanız lazım alacağınız yerden.

Re: bakır kondenser vs alüminyum kondenser

georgeamca
bugün lefkoşa'ya gidip klimayı aldım. :) modeli toshiba ras-13skvr imiş meğer.

http://www.ac-manual.com/manuals/toshiba/Toshiba_RAS-13SKVR-E.pdf

bu adreste 6. sayfada ilgili modelin özellikleri var. 5. sayfadaki ras-10skv ve ras-10skvr modellerinde "single rotary type" diyor. ama buna "twin rotary type" demiş. olan oldu artık. umarım sorun çıkarmaz.. :)

[...]

öncelikle hayırlı olsun. her ne olursa olsun hakkında sesle ilgili sorunlar olsada bir çok üründen iyidir.

benim sizi uyarma sebebim bu klimalardan çok ses şikayeti gelmişti. insanların hassasiyetliri farklı olabiliyor. (mesela ben biraz sağırlığımdan dolayımı desem klima sesinden hiç etkilenmem. daha doğrusu bir motorun çalışırken ille ses yapacağına inandığım için fazlasını beklemiyorum galiba.bu yüzden o ses bana ninni gibi gelir.)

bu sesli şikayetlerini bildiren arkadaşların bir çoğu  video vs işliyorlardı. evet bazıları gerçekten sesliyken. bazılarıda gereçekten normal  parasına göre ürün olduğundan bu seslerin normalliğini belirtiyordum. bu yüzden eleştiride aldım. bana sen alarkocumusun vs dendi oysaki ne görüyorsam onu yazmaktan başka ileri gidememki bu işin vebali var.

ben yorum yapıyorsam kendi hobimdir buralarda yazmak.. herzamanda söylerim ben klimacı değilim fazla sayıda klimam olduğundan bu iş benim merakım. kendi klimalarımla kıyas yapıyorum. kullanıcı arkadaşalarla istişare yapıyorum vs ve oluşan görüşümü sunuyorum. ama ne eleştirler aldım. buraya işlemeye gerek yok.

ses durumlarını kullanıcılardan kimisi kabulleniyordu kimisi kabullenmiyordu. bir arkadaş skvr ürününü 2-3 kez değiştirtti firmaya.1.sinde vakumsuz takmışlar. 2. gelen makine sesliydi hem dış ünite hem iç ünite. 3. gelen makinedende arkadaş sanırım psikolojik olarak etkileniyordu adamaı razı ettim dedim serinletiyormu ısıtıyormu. ikisinede evet dedi. seside diğerlerinde az dedi. ozaman kullan dedim. arkadaş kullandı dha sonra memnuniyetini belirtti.

peşi sıra bu arkadaş akrabasına başka bir klima almak istedi. akrabasının para durumundan dolayı. bende dedim sen klimandan memnunmusun şuan.. evet cevabını verince. dedim o zaman diğer sorduğun ürünleri tanımıyorsun bende tanımıyprum. akrabana senin üründen öner kafan rahat olsun.

bunun üzerine aynı üründen aldılar oda sesli çıktıktan sonra ben anladımki bu makinelerde bu sorunun olma olasılığı yüksek. bazı arkadaşlarsa oldukça sessi deselerde bir durumun oluğuna kanaat getirdim. sonrasında önerdin diye sorun yaşamamk için. .seslerine kadarda paylaştılar bana göre o seslerin çoğunda sorun yoktu (şahsen bende alır kullnırım bu makineleri) ama bu arkadaşın olayından sonra ben bu makinelerin 18liklerinde aşağısını önermedim.

sizn aldığınız ürünün skvr olmasıda çok şeyi değiştirebilirde değiştirmeyebilirde ses konusunda. çünkü baya karışık durumlar var. (ama umarım sessiz çıkar) çünkü o arkadaşında aldığı ürünlerde skvr idi zamanında.

zamanında mbirol usta şuan birazdan ekeleyeceğim bir belge yayınlamıştı. sonra ise sizin linki bulmuştu.

sizn linkteki dikkat çeken konu buraya gelenlerin kodu AVR iken ozamanlar.. sizinde şuan yayınladığınız belgedeki son kodlar SAVR

biz şuan satılan sizin ilk verdiğiniz linkteki n3kvr olanlarıda  bulmuştuk onlarda twin rotary yoktu. daha yeni bir model olduğundan ileri gitmesi gerekirken twin rotary yoktu. ister istemez eski makinelerdeki bir harfin eksik oluşuda kafa karıştıryordu.

n3kvr linki.
http://masterxoloda.ru/storage/i/Instuction/english-service/SVM%20RAS-10,%2013N3KVR-E.pdf

büyük görmek için--> http://i.imgur.com/cQdOCGp.png

bu makineler yüzünden çokta tartışma çıktı. yok hibrid inverter yok pam pwm. ama bu sistemler bu klimalarda tam olsa bu sorunlarda olmazdı tahmin ediyorum. twin kompresörün bir manasıda verimle birlikte  sessizliktir.  yani şuda düşünülürse kimse sistemleri tam olan klimayı ucuza satmaz.

bu twin rotary meseleside pwm gibi abartılıyorda olabilir ayrıca hadi diyelim sözünü ettiğimiz arkadaşın aldığı iki makinedede twin komp. vardı ama ses sorunları oldu dersek..  bir arkadaşta skvp almıştı 16 lık hem dış hem iç ünite sesliydi. hadi iç ünite ufak olduğundan sesli olduğunu bir satıcı  yazmıştı zamanındada dış ünitededeki seste skvp alan arkadaşı rahatsız etmişti oldukça. şayet bir eksiklik yoksa twin meseleside pwm gibi abartı olabilir.

mesela şuan Türkiyede satlan n3kvr modellerinin sonuna tr yazılmış ve aynı kod numaralı ürünler euroventtede yok. ben bunları bildiğimden en azından skvp olsaydı demiştim. umarım sizide üzmez bu yazılarım. çünkü foruma bilgi aısından işlemekte öenemli.. zaten bir çok kişide sorunsuz kullanıyor.  tekrar hayırlı olsun sizede.. ses yoksa soğutuyorsa kafanız rahat olsun. problem olursada ana firma sağlamdır yeriniz uzak olduğundan. geçte olsa işinizi yoluna koyar.  siz keyfini yaşayın şimdiden.

Re: bakır kondenser vs alüminyum kondenser

mbirol
Kıbrıs ta Şahin klima var.Selam söyleyin diyecektim kine almışsınız klimayı.Hayırlısı olsun. Acık seslidir ama!!!

Bu arada piyasada önüne gelen klimacı oldu. Kondenser ?? o ne beeee!!
Sen dış ünite peteği de belki anlarlar..

Re: bakır kondenser vs alüminyum kondenser

georgeamca
Cevap olarak bu gönderi By 9köy
öncelikle birol ustaya saygılarla başlamak isterim.

ancak durum epey vahim bir hale geldi benim için. 9köy'ün dediği gibi bayilik filan git gel çok sıkıntı yaşayabilirsin demişti, dediği de oldu. yaşadıklarımı buraya yazayım ki ilerisi için kıbrıs'ta da araştırma yapacak olanlar için bir başlangıç olur en azından. zaten araştırmadan alanlara neler kaktırabileceklerini çok iyi tecrübe etmiş oldum.

toshiba'nın bahsettiğim modelini satın aldım ve cuma takmaya geldiler. lefkoşa omaç cin ltd.'den aldım. takmak için kendi elemanları yok. mağusa'dan bir klimacıyla anlaşmalılar ve o gelip takıyor. gelen klimacı da bir ton tirad attı zaten. "samsung alsaydın bunu niye aldın, samsung inanılmaz sessiz" filan. ben de konumuzun başlığından bahsettim ama "hikaye ya ne anlar forumlardakiler, biz her sene fuarlara gidiyoruz" diye tutturdu. ben de açıp samsungun oksitli fotoğraflarını gösterdim. "hepsi alüminyum ki" filan demeye başladı bu sefer de. odam 25 m2 ve güneybatıya bakıyor. akşam 2 saat güneş alıyor ama dış cepheye bakan alan ve pencereler küçük. "kim size 12lik klima tavsiye etti? buraya en az 18lik olması gerekir" dedi. biraz da onun tartışmasını yaşadık filan. neyse buraları atlayayım.

arkadaş eski klimayı söküp yenisinin iç ünitesini taktı. sonra dış üniteyi bağladı, gazını açıyordu ki üzerini okudum ve baktım daisekai yazmıyor. iç ünitede de yazmıyordu, sadece inverter yazıyordu. ondan da biraz kıllanmıştım ama modeli ras-13skvr-e2 yazdığı için bir şey demedim. sonra dış ünitenin özelliklerine baktım ki ne göreyim! dış ünite bir alt segmentin dış ünitesi. ras-13sav-e yazıyor. bu benim istediğim klimanın dış ünitesi değil dedim. o kadar tembihlememe rağmen yanlış klima göndermişlerdi. benim aldığım, orta segment modeli yani daisekai inverter. dış ünitenin kutusunun üzerinde ise skvp yazıyor modeline. yani en üst segment olan super daisekai inverter. iyice allak bullak yapmışlar yani. bağladıkları iç ünitenin de bir tarafı 4 cm kadar kırılmıştı.

telefon ettim ve ertesi gün arayıp konuştuk. ellerinde kalan son toshiba buymuş. nasıl toshibanın temsilcisi anlamadım. isterseniz fiyatı indirip bunu size satalım dediler. iptal ettim ve pazartesi paramı iade edecekler. önceki klimayı da söktükleri için şu an şapır şapır terleyerek bu satırları yazıyorum. :) eldeki avuçtakinden de olduk yani..

satış yapan elemanlar zaten klimalardan bihaber. kimse sizin gibi sormuyor ki filan diyorlar. alarkoya mail atıp durumu izah etmeyi düşünüyorum. en azından bilgilerinde olsun. böyle laubali iş yapılmaz. ama işte kıbrıs'ta bir iş yapmaya kalkınca mutlaka delirme çizgisine getiriyorlar insanı. sanırım 9köy'ün önerdiği üzere midea alacağım ya da bir yerlerden biraz daha buluşturup mitsubishi electric almayı düşünüyorum. daikin filan diyenler var ama kıbrıs'ta neresi satıyor bilmiyorum. kısacası klima konusunda başa döndüm. pazartesi kaldığım yerden maceraya devam edeceğim.

Re: bakır kondenser vs alüminyum kondenser

sağlık olsun olur böyle şeyler.

bakın ben burdan bir kez daha söyleyeyim size imkanınız varsa mitsubishi electric sf serisi alın derim kafanızın rahat olması açısından. Birol usta orda olsaydı haier alında derdim size uygun rakamla ama orda değil.

birde hangi klimayı alıcaksanız almadan önce.. ilk önce o firmanın merkezini arayın bu yaşadığınız tatsız durumdan sonra ihmal etmeyin.

deyin ben sizin markanızı düşünüyorum servis hizmetleri tam olacak taşeron firma kullanmıycaksınız..

vakum yapılacak hatta yapılan vakumu videoya çekeceğim servisiniz bunu kabul edecek..

şeklinde konuşursanız sizin işinizi önemser firma.

gelen servisede gerçekten vakumu görüntüleyeceği deyin karşısına koyun bir f. makinesi varsa kamera. en önemli şey vakumdur montajda çünkü. bunu bi rşekilde yapmaya çalışın. inanın bu klimacıların çoğunda Allah kitap korkusu yoktur maalesef. ben Birola bile güvenmem  iş inada bindimi.
şaka bir yanada gerçekten çok kazma insan gördüm ben bu klima işinde.

adamlar hata yapmasın diye altta ala ala neler yaşadım neler. çok kızdırmayada gelmez inadına kıllık yapabilir ustalar. bana işi bilmeyen çok denk geldi hainlik yapan denk gelmesede. ama en çok hainlikten korkmuşumdur. adam sana kızar kafanı çevirsen tutar vakum esnasında önce manifold vanasını kapayacağına vakum motorunu kapar yapılan vakum güme gider olduğu gibi emilen hava geri dolar.

sizin oraya 12 lik yetmez diyen serviste halt işlemiş Birol ban kızar ama ben orayı 9luk makineyle bile soğuturum. 18lik alaıpta kafadan neden fazla elektrik harcayayım. ahh bu ustalar ahh hele birde Birol gibi aksizine denk gelirseniz:)

alrkoyuda sitesine girin en başına şikayet etmeye çalışın. kesinlikle bir yaptırım uygularlar o firmaya. ilerisi içinde kendilerini düzeltmiş olurlar.

123