Kaçak Testi, (Harbi_biri Samsung macerası)

12345 ... 8

Re: KLİMA VAKUMU ANA KONU. A DAN Z YE HERŞEY.

harbi_biri
evet hocam ne yapıyoruz simdi kapadım  su -1 alt kademe dedikleri -76 mı oluyor yazmıyorda böyle bir sey göstergede

Re: KLİMA VAKUMU ANA KONU. A DAN Z YE HERŞEY.

Cevap olarak bu gönderi By harbi_biri
harbi_biri yazdı
çok basit resme bakın seffat dügme var onu cıkardım tornavidayla ceviriyorusn bu kadar yeri var ayarlı şimdi vakumu kapadım bakalım resimden farklı olacakmı hiç oynanamaması gerekir dimi yoksa -1 defilde -76 olmadı gerekir az daha düşünce burda kalıyor sanki -1 altı -76 mı oluyor monifolt bendeki
bence hiç iyi yapmamışsın sonuçta biliyorsun bende klimacı değilim bu konu beni aşar. ben rast gele şahit oldum bu işe kırık camlı bir manifold saatinde usta çırağına bağırıyordu ibreye dokunma ayarı bozarsın diyordu. mbirola sorduydum ozaman doğru demişti.

Re: KLİMA VAKUMU ANA KONU. A DAN Z YE HERŞEY.

harbi_biri
yok hocam merak etme  saglam resmi koydum bakın sorun yok şimdi güzel oldu tam ibre -100  şu meshul rakam -760 nerde bu yaa  -100 altına hafif düşünce yani -76 mı oluyor bu acaba su bizim durumu kurtaralım önce :)

[...]

biraz bekle elimde azotla ilgili güzel bir yazı var onu bulucam çok eskiden mbirol yazmıştı bende kayıtlı. 3-5 dk bulurum. anlaşıldıki bir durum var havşa açmakta öyle dünyanın en zor şeyi değil. adam benim klimanın birinde pul yaptı havşayı çıkardı puku zorla.. sonra test mest yok yıllardır tık yok şeytan kulağına.

[...]

o başka bir şeydir nasıl desem mesela derece ile fahrenheit gibi. takma ona.

Re: KLİMA VAKUMU ANA KONU. A DAN Z YE HERŞEY.

harbi_biri
Cevap olarak bu gönderi By harbi_biri

Re: KLİMA VAKUMU ANA KONU. A DAN Z YE HERŞEY.

harbi_biri
son durum aynı degişen bir sey yok genelde 10 dakikada bakın degişen bir sey yoksa kacak yok derler kullanma klavuzunda bile ama uzun tutunca farklı mı oluyor anlamadım orayı şimdi cıkıyorum bi daha resim koyacam 10 dakika oldu kapanmış haliyle koyuyorum resmi bakalım ne olmuş

Re: KLİMA VAKUMU ANA KONU. A DAN Z YE HERŞEY.

düzgün çek resmi

harbi_biri yazdı
[...]

Bu konu güncellendi de .
Cevap olarak bu gönderi By harbi_biri

Re: KLİMA VAKUMU ANA KONU. A DAN Z YE HERŞEY.

harbi_biri
15 dakika son durum bu sekilde hocam aynı normalde kacak yok demektir 2  3 dakikada cıkarsa 0 noktasına kacak var derler bende cıkmadı simdilik iyimi resmi koydum benim tel bu kadar net gösteriyor

En İyi Kaçak Testi

Cevap olarak bu gönderi By 9köy

Vakumda kaçak testi montaj esnasında basit bir kontrol tekniğidir. Tam bir kaçak kontrolu olmaz. Normal şartlarda klimanız çalışmazken min 15 barlık bir basınç vardır.

Isıtmada ise 30-35 barları bulur. Eger ki kaçaktan şüphe varsa en az azot ile35 bar da teste bırakılmalı sistem. 35 bar demek -1 deki testin 35 kat daha fazlası demek.

Vakum altında yapılan kaçak testi ancak rekorların gevşek kalması veya borunun tamamen kırılmasında vs.işe yarar. Düzgün açılmamış havşa,kaynaklı boru vs.gibi işlerin testi kesinlikle azot ile 35 bar altında en az 3-4 saat beklenirse ve kaçak yoksa garantidir.

klima değişmişken  yenisi gelmişken kaçak riskine girmeyin bencede bu yazıdaki gibi azot testi isteyin.

size daha öncede yazdım dedim ya en sağlam test azotla yapılır ve her klimacı aslında bunu yapmak zorundadır bir çok klimanın kullanım kılavuzundada yazar bu.  ama servislere yüktür işte taşımazlar kolay kolay ben bir tek Mitsubishi Electric te gördüm taşıyan servis olarak. hemde inanın adamların arabasına brebaer indik 4 tane tüp vardı araçta.

bakın siz iddiacı heyecanlı birisiniz okuyun kullnım kılavuzunu yazmışlarsa zorlayın servisi getirsinler ne malum havşlar sağlamken kondenserde çatlak olmadığı vs.

ben zamanında duydum çünkü samsungun kullandığı bakırda diğer metallerin oranı yüksekmiş. o maddeleri bilemeyiz. fakat yeterince karışım olmadıysa bakır kendişndende çatlam yapabilir Allah korusun.

Re: En İyi Kaçak Testi

http://i.imgur.com/iQFZsP8.png

bu bölüm zamanında mbirolun yazısı dediğim bölüm

Re: KLİMA VAKUMU ANA KONU. A DAN Z YE HERŞEY.

Cevap olarak bu gönderi By harbi_biri
resim iyi de önce dediğine göre kaçak vardı beklesin bakalım sabaha kadar. umarım o yaptığın işlemde saatin ayarını bozmamıştır.

Re: En İyi Kaçak Testi

harbi_biri
Cevap olarak bu gönderi By 9köy
hocam valla onuda derim  yoksa bunuda iade ederim gazı salmam daha artı azot tüpü nasıl bir sey 35 katı ise basınc catlama patlama olmazmı iç ve dıs yeni ondna şüphem yok bakır komple resmi daha sonra koyarım ar modellerin 5000 serisi olabilir ama üstü bakır açıp bakmadan bence ön yargılı olunmamalı yoksa 10 garanti vermezler son cıkan ürünle güzel gibi ama inanın ben en saglamımı aldım yeterki su rekor olan yerden rahat edeyim  kacak olmasın

Re: KLİMA VAKUMU ANA KONU. A DAN Z YE HERŞEY.

harbi_biri
Cevap olarak bu gönderi By 9köy
yok hocam bozulmaz öyle acemi degilim merak etme elim yatkındır yani önceki ayar 1 2 puan altındaydı o yüzden düzeltmek istedim simdi rahatım ama dediğin gibi patlak catlak kacırma  yoksa ibre hep aynımı  kalmalı ypoksa az insede farketmezmidir

Re: KLİMA VAKUMU ANA KONU. A DAN Z YE HERŞEY.

harbi_biri
merkezden yetkili servisin biri dedi samsungun özel servisi 2 gün durmalı dedi ona istinaden adamda bana sen rahat ol diye bırakıyorum dedi garantiş isterim sorun cıkarsa azotu getir ugrastırma derim yoksa adamda birde bu azot tüpü nasıl bir sey ya insaatlarda kullanırlır dedi olmadı telini veriirm alırım direk ustayla görüş kim diyor bunları diyor

[...]

inmemeli,  ama şimdi işlediğim yazıya göre tam bilemem durumu.  çünkü orada vakum saati ile yapılan kontrol basit bir kontrol demiş usta. o açıdan tam bilemem diyorum.

ama azotla 3-4 saat test kesin sonuç diyor iştede. hangi servis yapar bunu aslında tepelrine vura vura yaptırıcaksın. ucuza mal satıp servise az ücret ödemeyi biliyorlarsa kimseninde işini eksik yapma hakları yok.

Re: KLİMA VAKUMU ANA KONU. A DAN Z YE HERŞEY.

harbi_biri
evet aynen 2 gün geçsin diyecem ama yarın ararım adama derim bakın basınc 1 olurken azotla 35 katına cıkıyor işi garantye alalım diyecem azot iç ünitedeki borumu batırır nasıl bir sey bu ya videosu varmı bunun

Re: KLİMA VAKUMU ANA KONU. A DAN Z YE HERŞEY.

Cevap olarak bu gönderi By harbi_biri
mbirolun telini ver oraya canını okusunlar mbirolun.

boşver sen onları sen onlara şunu sor yeni takılan klimanın borusu ilk etapta azotla yıkanırmış hocam testten önce bunu her klimacı bilirmiş ve peşi sırada azotla test edilirmiş diyrolar de.

Re: KLİMA VAKUMU ANA KONU. A DAN Z YE HERŞEY.

Cevap olarak bu gönderi By harbi_biri
dur onun resminide bulayımda uyuyalım artık sonra.
harbi_biri yazdı