Klima kıyaslama :

1234

Klima kıyaslama :

Dündar Akkaya
Bu konu güncellendi de .

Mitsubishimi? Toshibamı? Alarko carriermi?

Arkadaşlar acil klima almam lazım çok bilgisizim bana bir yol gösterin lütfen. Bu 3 markadan hangisi kalitelidir her 3 de 12000 btu toshiba ve alarko fiyatları uygun mitsubishi pahalı kampanya var fiyatı düşüyor ortak bulmak gerekiyormuş vaktim yok uğraşamam kampanya olsada toshiba ve alarko daha ucuz. Benim ğrenmek istediğim kaliteleridir bu fiyat farkı nedendir mitsubihide kampanya olmazsa 3800 lira fiyat var. Bir yardımcı olun lütfen.

Re: Acil tavsiye Mitsubishimi? Toshibamı? Alarko carriermi?

sn arkadaşım mitsubishi diyorsunda hangi mitsubishi mistsubishi electric mi mistubishi heavy industries mi

kampanya dediğine göre m. electric sanırım. toshibalardada model belirtmemişsiniz ama anladığımca ucuz yollu bir şeyler arıyorsunuz. 3800 tl fiyat belirttiğinize göre kesin sf serisiyle kıyas yapıyorsunuz. toshibalar uygun dediğinize göre onlarda skv serisidir carrierler gibi uygundur rakamları.

size bu sorduklarınıza göre söyleyeceğim mistsubishi electric alınız.  konunuzun başlığından acil tavsiye yazan iki kelimeyi silerseniz iyi olur. çünkü acil tavsiye bölümü var forumda. sizin başlık   Mitsubishimi? Toshibamı? Alarko carriermi? olsun:)

Dündar Akkaya yazdı
[...]

hangi klimayı seçmeliyim.

menekse
Cevap olarak bu gönderi By Dündar Akkaya
kışın ısınmak için klima arıyoruz. ama ne kadar forum dolaşsam ne kadar bilgi okusam da yeterli teknik donanım olmayınca çözülebilecek gibi bir konu değil bu. hele ki bizim gibi çok küçük bir ilçede oturuyorsanız ve tüm markaların servisleri başka ilçelerde olduklarından evinize keşif yapmaya asla gelmeye yanaşmıyorlar ise.
kısaca kullanacağımız alan hakkında bilgi vereyim. oda 20 metrekare. penceresi güney yönünde ve bu güney duvarı 4 metre. batı yönünde de 5 metre uzunluğunda dış duvar var. kuzey ve doğu duvarları evin içinde kalıyor. oda zemini laminant.odada 2 kişi oturacak. evimiz giriş katı. üstümüzde bir kat daha var ama kimse oturmuyor , eşyalı ve insansız bir vaziyette duruyor kiralık. evin yalıtımı orta seviyede.çanakkalenin bi ilçesi burası.
aklımızdaki iki klima modeli ise şunlar:
http://daikinturkiye.com/Urun-Detayi/Bireysel-Klimalar/Tegora-Serisi-Klimalar/Ftxb35b-Inverter-Klima

http://e-satis.alarko-carrier.com.tr/53UQV035H_model_klima.html

daikinin scoop değeri alarkonun ise az biraz yüksek btu su ve 400tl civarı düşük fiyatı bizi cezbetmiş durumda.  sizce hangisini ve ne sebeple almalıyım. ya da bunların ikisi de işe yaramazsa ne almalıyım. ya da bı-o modeller iyi ise btuları sizce de yeterli gelirmi. çünkü bir çok farklı btu hesaplama yöntemi var.yardımcı olacak arkadaşlara şimdiden çok teşekkür ediyorum.
(mevcut klima önerisi bölümüne bir türlü mesajımı yazmayı beceremediğim için yeni konu açmak zorunda kaldığımı belirtmeden geçemeyeceğim. gerekli görülürse konum klime tavsiye bölümüne taşınabilir.)

Re: hangi klimayı seçmeliyim.

Merhaba hos geldiniz.

Tavsiye bl mesaj yazamamaniza hak veriyorum bu forum ucretsiz nabble forum uzerinden yayinlaniyor bu acidan bazi ozellikleri eksik. Bagimsiz cevapla butonu yok birara yazilma seklini resimli anlatmak gerek. Cepten zor bu anlatim mesaj yazmak icin son mesajin  sag ust bl cecap butonuna dokununca mesaj yailabiliyor.
Oncelikle soylemek gerekirse ben her iki klimayida onermiyorum her ikiside alt segment daikin orijinal daikin bile degil. Carrier in eurivent belgesi olmasa bile bu model daikinden bence iyidir. Fakat 12 liklerde ses sorunkari olabiliyor teknik olarak bazi eksiklikleri var ses durumunu bastan kabul ederdeniz sese karsi hassasiyetiniz yoksa servis ve fiyat acisindan alinabilir bazi kisilerde sessiz diyorlar bu kişiye gorede degisebilir.

Sizin oralarda haier varmidir birde ona bakin fiyst ve kalite olarak iyidir eurovent belgesi tamdir.

Guc olarak karsilayabilurseniz mitsubishi electric sf serisi ve daikin shira seriside onerebilirim. M.elect. servis olarakta cok iyidir. Btu olarak normalde 9000 btu bile size yeter. Ama alt segment lerde 12lik amaniz daha iyi olabilir. Simdilik selam.

Re: hangi klimayı seçmeliyim.

menekse
biraz daha açıklama isteyebilir miyim sizden acaba. mesela 4.20 lerde olan scop değeri verimlilik açısından gayet iyi görünüyor ama siz bunu asla tavsiye etmiyorsunuz.bunun nedeni nedir. yani verimliliğe rağmen istememenizin tam nedenini öğrenirsem araştırma yaparken faydama olur.bir de orijinal daikin değil demek ne demek.
sezosal verimlilik değerleri scop 3.60tan başlıyor.cu carrier bu değerin hemen bi tık üstü bunu neden öneriyorsunuz.yani mantıken büyük scop iyi klima demek değilmi. yani tabi me , daikin , toshiba gibi markalarda.

Re: hangi klimayı seçmeliyim.

menekse yazdı
[...]
bu klimaların eurovent belgesi olsada çok güvenilmez. zamanında alt işleyeceğim konuyu yayınlamıştım.

buyük görmek için---> http://i.imgur.com/RWKmfUF.png

burda dikkat edilirse mira serisinin kodları ile acson ve mcquay klimalarla aynı. parça için verdiğim linkte şuan virüslü siteye yönlendiriyor resim içindeki .

http://s23.postimg.org/enoq0h1ff/screenshot_848.png

ozamanlar açıyordu site.. ama şimdide site iaz versede mcquay kodlar belli bu ikaz sitesinde.

klimanın kodunu yazıp aratırsak tekrar 5wmy15jr google dan

http://www.docstoc.com/docs/132254394/%D0%A0%D0%BE%D0%B7%D0%BD%D0%B8%D1%87%D0%BD%D1%8B%D0%B9-%D0%BF%D1%80%D0%B0%D0%B9%D1%81-%D0%BB%D0%B8%D1%81%D1%82-%D0%BD%D0%B0-%D0%B7%D0%B0%D0%BF%D1%87%D0%B0%D1%81%D1%82%D0%B8-McQuay-2012

bu sitenin dökümnda ara bölümünden gene çıkarıyoruz aynı kod numarasını.

http://s23.postimg.org/f2zzthncr/screenshot_850.png

ayrıca googele dan arama yaparken ilk çıkan üstteki siteye bakarsak.

http://s23.postimg.org/dmohbckfv/screenshot_849.png

görüldüğü gibi mcquay europe çıkıyor daikinin satın aldığı bir firmadır bu tür alt seri ürünler orada üretilir. mcquay acson kendi markalarıdir yanı sıra fason york vs de üretilir. bu ürünlerin cop değeri yüksek olmuş olmamış çok inandırıcı değildir. fujitsu klimanında cop değerleri yüksektir (not ben eer yede seer yede scop ada cop diyorum genel olarak. karıştırmayın siz o maksatla hatırlatmış olayım.)

ama özellikle soğutmada sorunlu bir klimadır  biz yıllardır forumlarda arkadaşlarla istişare ettiğimizden bir çoğunu öğrendik yinede korkarak paylaşım yapıyoruzki günaha girmeyelim.. bize saldıranlar çok olsada. ben şahsen klimacı değilim iki evimizde toplam 6 adet klima var meraklıyım incelmelerimi yazıyorum vaktim sağlığım oldukça. herzamanda derim dah iyisini ustalar bilir. bu açıdan devamlı belirtirim bu sözümü.

bazı ahlaki olmayan şeyleri işlemem bile forumlara inanın daikinin bu serisi daikin değildir cop olaylarıda isterse 9 olsun zor bir şey değil ortada fujitsu örneği. şuan elimde resim var onu bile işlemiyorum bir arkadaş daha yeni iletmiş kendisi işlerse işler. e bakınca bu klimarın hepsinde euroventte var.. klimacılar beni affetsin benim eurovente güvenimde kalmadı kendi yaşadığım örnekte var bu konuda. gerçekten karışık konular.

cop yüksekliği konusunda bakınız lg prestige serisi klimanında cop değeri yüksektir. ama az biraz toslandımı ısıyı transefer etmekten aciz duruma düşer ve şişer arıza ışığı yakar. bu klimanın aynı modelelri euroventte vardı ama buraya gelmiyor. çok karışık meseleler var.

durum böyleyken bende orijinal giriş seviyesi en alt model bir daikin var euroventtede mevcut. V serisi ftxjv geçer modeli. basit bir kimadır ama orijinal daikindir. (ben bu modeli bile sevmezdim zamanında hatta yanıldım kasa benzerliği yüzünden bunada acson mcquay dedim sonra özrümüde diledim. biz bu makineleri bile beğenmezken şimdi öpüp başımıza koyuyoruz sadece adı daikin olan içi daikin olmayan klimaları görünce)

bakın bu basit daikin klima en düşük fanda filtreleri çamurda olsa ısıyı aktarıp şişmiyorken demek istediğimi daha iyi anlayın. lgnin cop değerindenden çok düşük cop değeri var. ses ölçümleride daha kötü ama lg den ses şikayeti gelirken bu klima yağ gibi çalışır.

size yazdıklarım çok teknik karışık uzun gelebilir. benim işim teknik olmasada ben bu tür şeylerle daha çok ilgileniyorum zaman zaman dozunu aşan eleştiri alsamda elden geldiğince bu yönde açıklamalar yapıyorum.

millete dedikmi o orijinal daikin değildir.  zoruna gidiyor bir çoğunun... çamur falan filan sataşmalarla çekişmiyorum artık. (çok değişik ruh hastalığı olan insanlarımız var inanın klimasına vakum yapılmaz aa gene çalışıyor der bunlara inanmayın bişe olmaz diye sataşanmı ararsınız neler neler. oysaki vakum klimanın canıdır.) yani kimseye faydası yok bizim milletin ucuz olsunda sahtede olsa üstünde marka yazıyor huyu olduktan sonra gerek yok. halbuki kalite ve fiyat aynı yerde birleşmesi çok zor b,nde bir olabilecek durumlar.  fp sözü uydurma avuntu bir laftır benim için.  kimse kalite ürününü ucuz satmaz. anca kalitesi düşük ürünü göz boyayarak satar.

carrier bir kaç puan düşük olsada bence bu klimadan iyidir diyorum o yüzden. sebepse ses sorunlarını atlarsanız ısıtma durumları güçlüdür ben sadece toshiba suzumi hakkında soğutması kuvvetli değil şikayeti duydum. (toshiba ve carrier aynı firmanın ürünüdür)

toparlarsak ben her iki klimayıda önermiyorum aslında sizin bütçeniz açısındandır bu yazdıklarım.

paranız varsa gerçekten iyi klima alabilirim diyorsanız sağlam ürünleri belirttim diğer mesajda size.

inanın hep böyel uzun açıklama yapmak zorunda kalıyorum kolay yazılmıyor sakın üstünüze alınmayınız. benm isyanım adam vestel alır ne farkı var der. param var ama ben o klimaya para vermem der. e vermezsen ne diye kalite klimayla aynı diyorsunda kendi peşine bazı cimrileride katıp bizim üstümüze hücum ettiriyorsun. sonra bakarsın aynı adam der ya şu arıza çıktı yok vakum yapmadılar. oh çekmiyoruz gene yardımcı olmaya çalışıyoruz ama aynı olaylar devam ettikçe bıkıyor insan. okuma huyumuz yok zaten.   şu daikin orijinal değil deriz çok affedin işi küfüre kadar dökerler. e biz kimsenin düşmanı değilizki elimize parada geçmiyor. tek amaç uyarmak fakat çoğuz zamanda ğır cezalar ödüyoruz işte:) siz takıldıklarınız sorarsınız yine dert etmeyin. selamlar.

Re: hangi klimayı seçmeliyim.

menekse
açıklayıcı anlatım için teşekkürler.haier için mesela sözkonusu odanın şartlarını gözönünde tutarsak hangi modeli önerebilirsiniz. önerdiğiniz modelin fiyatını telefonla il merkezindeki satıcıdan öğreneceğim o sebepten, çünkü nette hiç bir yerde fiyat bilgisi bulamadım ama gayet iyi duruyor markanın özellikleri.

[...]

Bende tesekkur ederim . Odaniz icin bence 9000 btu yeter ama klimacilar garantide kalmak icin genelde 12000 btu onerirler. Haier icin inanin urunleri net incelemedim burda mbirol usta var ona ozelden ulasin hem fiyat alirsiniz hemde kendisi 12000 btu samirim supermatch modelini bir kis evinde test etti. Onunda oda m2 sizin odaniz kadardi keşke 9000 bti tsksaymisim diyordu. Ben genelde bu klimalarin en alt giris seviyesi olan modellerini tavsiye ettim ucuz modeller soruldugu için.

Siz bir gorusun canakjalede bayi servis yoksa bile izmire yakın oldugundan tanidigi varsa gonderebilir. Bircok yerede bu sekilde montaj yaptirdigini iyi biliyorum elaziga antalyaya vs diger markasi zibroyu kurdurdu. Ama onceliginiz bayi varsa canakkalede orayi tercih edin. Birol size fiyatlari verir model onerir.

Re: hangi klimayı seçmeliyim.

menekse
Bu konu güncellendi de .
teşekkürler. eldeki olanaklar ölçüsünde seçimlerimi aşağıdaki modellere kadar indirgedim. acaba sizden aşağıdaki modelleri öncelikli olarak almamı önerdiğiniz modelden en son almamı önereceğiniz modele kadar sıralayabilir misiniz? ben de artık içlerinde '' bunun  ücreti çok , bunun sevisi daha işbilir '' diye bir eleme yaparak almam gereken modele ulaşabilirim umarım.

toshiba- ras-13n3kv-tr    scop:3,8(bu sonundaki tr ne demek onu da anlamadım. zaten kafalar çorba oldu bi de bu tr işi çıktı)

toshiba-ras-18n3kv-tr  scop: 4,1(btu su çok galiba)

toshiba- daiseıka-13n3kvr-tr  scop:3,9

carrier-gold53 uqv 035h  scop: 3,8

carrier gold 53 nqv 050h   scop:3,61 (bunun btu su bana çok gibi geldi ama. gerçi mesela samsung servisine bakarsanız bizim odaya ancak 15000 btu yetermiş.çünkü metrekare*700+1000btu olmalıymış hesap)

mitsubishi msz- hj35va  scop: 4,35 yazıyor ama doğru mu bilemedim.(servisi kahve ağzından ziyade bilgilendirici bi konuşma yaptı. gerçi bi ara bize msz-sf35ve modelini önerirken 3000tl veren 4000tl de verir diyerek sinirimi zıplattı ama olsun.)

toshiba ras 10 n3kv  scop:3,60(tr yok bunda niye ki)

toshiba ras 13 n3kv  (ısıtmada 17100btu diyor ama bu max mu yoksa min mu anlayamadım.)

toshiba ras 10 n3kvr  scop:4,0

liste uzun kusura bakmayın. forumlarda üyeliğinize rastladım hastane işlerinden vs bahsediyorsunuz böyle de size ısınma dertlerimizle rahatsızlık da veriyor olabiliriz kusura bakmayın.geçmiş olsun.

Re: hangi klimayı seçmeliyim.

aşağıya yazınız alıntıladım arasına yazacağım cevapları çok takılmayın sizle dah öncede carrieri konuşmuştuk çok takılmayın bazıları aşırı fanatikçe över bu makineleri. tamam kullanıır ama altın değil bu ürünler. size dedim ben ses sorunu yüzünden çekiniyorum. zaten yakında yazıcam bu makineleri artık bana sormayın diye genel olarak. millet rakam ucuz diye devamlı soruyor ama düşünülmeli neden ucuz marka ama neden ucuz daikininde ucuzları var sonuçta. ama neden bir shira serisi pahalı. neden bir skvp serisi pahalı:)

[...]

sonundaki tr Türkiye için üretim yapılmıştır manasına gelebilir.

toshiba-ras-18n3kv-tr  scop: 4,1(btu su çok galiba)

evet büyük gelir konforu bozar söz gelimi 24 25 derecelerle ısınacakkken klima çabucak bu drecelere getiri sonra dur kalk çalışmaya başlar kim nederse desin inanmayın. bu defa dereceyi yüskeltmek zorunda kalırsınız devamlı çalışması için tüketimde artar tabi. geceleyinde yükselttiğiniz derece rahatsız eder uykuda.

toshiba- daiseıka-13n3kvr-tr  scop:3,9

takmayın bu cop değerlerini

carrier-gold53 uqv 035h  scop: 3,8

aynı şekilde takmayın ikside birbirine yakın alt segment klimalar.

carrier gold 53 nqv 050h   scop:3,61 (bunun btu su bana çok gibi geldi ama. gerçi mesela samsung servisine bakarsanız bizim odaya ancak 15000 btu yetermiş.çünkü metrekare*700+1000btu olmalıymış hesap)

evet 18000 btu. boşevrin samsungu siz.

[...]

kızmayın adam doğru söylemiş o parayı veren 1000 tl dah afazka verirse çok yüksek kalite bir klim aalmış olur inanın doğru bu. bahsettiğiniz klimalarla segmenti aynıdır çünkü hj serisininde.

toshiba ras 10 n3kv  scop:3,60(tr yok bunda niye ki)

sezonsal verimliğe geçildiğinde ilk gelenlerde hatırladığımca sonunda tr yoktu. ama ozmanda o kodlar euroventte yoktu şimdiki kodlarda yok euroventte. şuan tam bilmiyorum inanın belkide TR eksik yazılmıştır  satan sitelerde yada eskiden kalmıştır o yazılar vs.

toshiba ras 13 n3kv  (ısıtmada 17100btu diyor ama bu max mu yoksa min mu anlayamadım.)

maximum değer o takmayın hiç sözde büyük gösterecekler sitelerin işi bu.

[...]

kusur musur yok çok rica ederim. elimden geldiğince zevkle yazıyorum bazen sinirlenmiş gib görürseniz dahi yapımdandır merak etmeyin.  düşünceniz için teşekkür ederim. içinizdende olsa bir Allah razı olsun deseniz yeter artar benim için.  o dua beni bulur bende önceden anneme hediye ettim bu duaları. zaten ortaktır dualar inan için. :) acilen yazdım eksiğim varsa düzeldtirm sonrasın selamlar.

klimamızı aldık

menekse
merhabalar.öyle oldu böyle oldu klimamızı aldık:daikin shira FTXS35K Inverter Klima. geldiler taktılar .sevisi beğendik.işçilik iyi ve temiz.
iki gündür kullanıyoruz.yalnız bir şeyler sormam lazım kullanımı ile ilgili.
gece dışarıda hava 8 derece idi. evin içi ise 18 derece. klimayı 24 dereceye ayarlayıp çalıştırdık.fan hızı ise otomatikte idi. oda 40dakikada falan 24 dereceyi buldu ama şöyle ki mesela odanın bi köşesi 21 derece ancak oldu.bir de klimanın ağzından öyle aman aman sıcak hava çıkmıyordu. hele ki klimadan mesela 2 metre öteye rüzgarla karışık ılık mı ılık bi hava üflüyordu.
şimdi klimanın rüzgarının son derece ılık olması normal mi bilemedik. oda çok köşeleri hariç 2 saatin sonunda 23 derece idi normal mi bilemedik.sağa sola salınım yaptırsak mı bilemedik.(kanatları tam aşağıyı görecek şekilde ayarladık bu arada.aşağı yukarı salınım sıcak hava için mantıklı gelmedi.zaten ısınan yukarı çıkacak dedik)
acaba biz ufonun ya da sobanın harlı ateşine alıştığımız için mi böyle düşünüyoruz onu da bilemedik.
yardımlarınızı rica ediyoruz.

Re: klimamızı aldık

menekse yazdı
[...]
klimanız gayet güzel korkacak hiç bir şey yok. 18dereceden 23dereceye getirdi diyorsunuz hiç problem yok hemde yeni çalıştırmayla bu durum. inevrterin mantığı devamlı çalışmasıdır. ozman bu şekilde durumları anlmazsınız bile çünkü devamlı çalışan klima duvarlara kadar ısıtttığından her yer hemen hemen aynı olur.

evet siz sobanın harlı ateşine alıştığınız için klima size serin üflüyor gelecektir bu ilk çalışma şekliyle..

basit bir deneme önereyim size 27C yükseltin göreceksinizki alev gibi üfeleyecek klimanız.
daikinlerin inverteri güçlü olduğundan inverteri çabuk kullanmaya başlar bu sebeple ağız sıcaklığı hafif serin olması normal. zaten burda esas olan yeni açmış ve 24 derecede kullanıyorsanız gayet normal. klimanız gündüzde çalışsaydı bu problem gibi gördüğünüz durumu yaşmazdınız emin olun. 24 derece en keonomik kullanma derecesidir genel olarak. gerçi ben o derecede ısınama ayrı meselede:)

bazı arkadaşlar gündüz 18 derecede kullanın akşam 20-22 derecede diye öneride bulunuyorlar bu ısıyla nasıl ısınırlar ben hiç anlamam devamlı çalıştıkları için ve evleri izolasyonluysa benim kadar sıcağı sevmiyorlarsa belki olabilir.. ama ben dış hava sıcaklığı artı 10 dan aşağı düştümü. klimanında ayarı 27-28 derecelerden aşağı düştümü üşürüm. en az dış hava sıcaklığı 18-20 olacakki ozaman 25-24 lerde kullanırım. sizin orası baya soğukmuş şimdiden 8 derece diyorsunuz nemde yoktur büyük ihtimalle. böylelikle dha soğuk hissetmenizde normaldir.

siz korkuyorsanız klimada problemmi var caba diyorsanız.. size dah sağlam bir test önereyim. kafanızdaki korkuları silmiş olursunuz.

problu (kablolu) termohigrometre bulabilirseniz bulunduğunuz yerde.

http://s23.postimg.org/xjzx0sqkb/screenshot_941.png

burdaki resimdeki pahalı yanlız hepsiburad.comdan aldım resimi kazıkçı orası genelde.. en fazla ederi 25-30 tldir bulamazsanız şayet.

http://www.pinarsogutma.com.tr/index.asp?sayfa=UrunListele&cid=79&Keyword=Dijital%20Termometreler&Higrometreler

şu firmayı arayın isterseniz kargo ile gönderim yapıyorlar sorarsınız. uygun gelirse düzgün paketleme ile istersiniz. şayet bulamazsanız sizin çevrenizde.. bulursanız tabiki sizin oralardan alın kargo tehlikeli kargo çalışanları atıyorlar sağa sola.  çevrenizdeki klimacılarada sorsanız yer gösterirler büyük ihtimalle size.

aşağıda tarifini vereceğim şekilde ölçüm yaparsanız ağız ısısındanda kılimanızın normal olduğunu anlarsınız.

klimayı en yüksek dereceye alıcaksınız 30 derece veya 32 arasıdır genelede. fan ayarınızıda orta fana alıcaksınız şayet 5 fan hız varsa 3 e alın 4 fan ayarınız varsa 2 ye alın.

http://s23.postimg.org/9uahc3s6z/screenshot_942.png

probu fana değdirmeden klima ağız içine tutturacaksınız  klimanızı çalıtırıcaksınız ve 10 dk bekleyeceksiniz
ağız ısısı 48 dereceyi geçtimi 10 dk içinde klimanız sağlıklı çalışıyor demektir.

http://s23.postimg.org/r8upkdpbv/screenshot_943.png

hava nekadar soğuk olursa okadar sıcak üfler klimanız.

alttaki resime bakın bu ölçümü buzlu bir havada yapmıştım. - 4 veya 5gibi ölçebilmiştim dış hava sıcaklığını

http://s23.postimg.org/ossw6j797/screenshot_944.png

bu dereceyi her zaman göremezsiniz çok uğraşmayın 48 dereceyi geçtimi klima normaldir.  (bu ölçüm cihazı size herzaman lazım olur almanızda fayda var.)

son olarak biğr kez dah değinmekte fayda var.  odalarınızın köşelerinin soğuk kalmasıda normal. dediğim gibi klimanızı daha yeni çalıştırmışsınız fazla bişe bekleyemezsiniz. size önerim klimanız devamlı çalışsın gündüz 22 derecede olsun gece 24 e alsanız bile ozaman hissetmezsiniz bu durumları. çok soğuklarda zaten duruma göre ayarlarsınız. ama kâr edicez diye gündüz kapatıp akşam açaıcaz dereseniz hem dah fazla tüketiminiz olur hemde bu ısınma sorunlarını yaşarsınız.

sonuçta klima soba gibi ısıtmaz. kombi (kaloriferli ev) gibide ısıtamaz ama şartlara uyarsanız hiç aratmaz size sobayı ve kaloriferi.  heel birde sıcak nemlendirme cihazı alırsanız oda ısıınız 2-3 derece daha arttırısınız. onda sonra değiniriz..umarım yardımcı olabilimişimdir. takıldığınız konuları sorarsınız yine. selamlar.

teşekkürler

menekse
teşekkür ederim bilgilendirme için.
dediğiniz gibi günler geçtikçe sıcaklık eşitleniyor.
nem cihazı güzel bi öneri.zira odanın yüzde 70lerde olan nemi klimanın çalışmasıyla yüzde 55 lere düşüyor zaman içinde.
iyi günler.

MİDEA MI ? AİRFEL Mİ ?

Cyan34
Bu konu güncellendi de .
Cevap olarak bu gönderi By Dündar Akkaya
Merhabalar  Tekrardan. Salona 24000 btu salon tipi klima alacağım. DÜZ olacak.

Mideanın 24000lik salon tipini mi tavsiye edersiniz ?

Airfelin mi 24000lik salon tipini tavsiye edersiniz?

Hava 10-12 derecelerdeyken karlanan midea inverter gördüm. O cihaza ait bir sıkıntı mı yoksa hepsi mi böyle ?

Re: MİDEA MI ? AİRFEL Mİ ?

mailinize bir bakın. sonra anlatırım.

Re: MİDEA MI ? AİRFEL Mİ ?

Cevap olarak bu gönderi By Cyan34
Cyan34 yazdı
[...]

salon tipi klima almayın çok yakar. evde estetik durmaz hem. daha çok iş yerleri içindir. kaç m2 salonunuz var onuda belirtin.

salonunuz çok büyükse gerekirse iki adaet klim aalın ama gene salon tipi klim alamayın.

10-12 derecelerdede klima defrost yapar gayet normal hava nemliyse daha fazla yapar tam sebeptir bu. önemli olan kalnamyı en fazla 10 dk içinde çözüp tekrar devam etmesidir. bunu yapıyorsa klima normaldir.

edit: gözümden kaçmış. inverter istememnizin sebebi nedir kısa süremi kullanacaksınız?

iki marka arasında midea ağız ısısı biraz daha iyidir benim gözümde. airfellerinse kasa plastiği biraz daha sağlam olduğunu söylüyor Birol usta bence değil oda kağıt gibi ama usta daha iyi bilir. birde mideanın plastik kalitesi mitsubishi heavy den iyi diyor.  daha öncede yazdım bunları.

çok fark etmez hangisi bakır boru kullanıyorsa onu tercih edin. sonuçta segmentleri belli klimalar.

Re: MİDEA MI ? AİRFEL Mİ ?

Cevap olarak bu gönderi By 9köy
9köy yazdı
mailinize bir bakın. sonra anlatırım.
sizin mailiniz çalışmıyor galiba. geçengün rekalam yapabilirmiyim demiştiniz onunla ilgili yazdım yeni bir konu açın site tanıtımları şeklinde. orada reklam yapabilrisiniz konu aralarından daha iyidir

Re: MİDEA MI ? AİRFEL Mİ ?

Cyan34
Cevap olarak bu gönderi By 9köy

Merhabalar Hocam. Mailime baktım mesajınızı bulamadım. Salon tipi olmasının amacı salona konulacak fakat üstteki resimdeki gibi 2 odayı iklimlendirme amaçlı olacak.

Fujitsu bir cihazda karın tanesi yokken midea karlanmıştı aynı sıcaklık değerinde , hatta fujitsu daha yüksek kapasitede çalışıyordu.

Midea mı airfel mi desem ne dersiniz . salon tipi bu sebeple tercihim.

Re: MİDEA MI ? AİRFEL Mİ ?

Cyan34
Cevap olarak bu gönderi By 9köy
Hocam inverter olmaması hem çok sık kullanılmayacak hem de Düz 3000 tl inv. 7500 tl onun için. Airfel olursa alüminyum kullanıyor ama bakır kullandırtacağım. Midea bakır kullanıyor. Reklam konusunda ise burdan reklam yaparsam sesli rağbet görürse foruma zarar veririm dedim. vazgeçtim.

mailimde nedense bloklanmış. açtım şimdi yazabilirsiniz.

[...]

salon karşısındaki oda 15m2 salon kaç m2 salonu ısıtacağı kesinde aynı sıcaklığı pek tabi 15m2 odada bulmazsınız yanlız kıra odayı.

fujtsu cihazların ısıtma btu bir çok cihazdan 1000-1500 modeline göre 2000 btu yüksektir haliyle geç etkilenir defrosttan. buna mukabilde bazı modelleri soğutma özürlü olabiliyor yine burda ve dh deki serhat6363 isimli üyede yazın bu durumdan şikayetçiydi.

hangisini alırsanız alın çok fark etmez. dediğiniz gibi airfel alırsanızda mutlaka bakır boru farkını ödeyin veya bastırın farksız olarak bakrı boru ile montaj yaptırın. beğendiğinizi alabilrisiniz. kötü etkilenmişsiniz mideadan ama böyle bir durum yok onuda bilin.

ikinci olarakta şunu bilin kesinlikle ham klasik olmasından hemde salon tipi olduğundan dolayı güçlü olduğundan tüketiminiz yükse olacak. bildiğim yanlış değilse salon tiplerinde ısıtmaya ilave resistans desteği var. ban sorsanız 15m2 9000 btu salonada 12000 btu alırım her durumda gene az sarfiyat olur salon tipinden.

1234