Klima markaları yorum vs. Arşiv

1234567 ... 10

Re: Daikin Kaira mı ? Beko İnverter mi ?

Cyan34 yazdı
Merhabalar. Hocam ilginiz için çok teşekkür ederim. Cihaz tam 2000 Tl en az ne fazla :))

Haier Geos'u şimdi araştıracağım. Yorumların iyi yönde olması güzel. Acsonların ısıtması vb. nasıldır peki ?
rica ederim kardeş,

siz araştırn geosu yine tabiki. acsonların ısıtmasıda soğutmasıda iyidir. daikinin çakma alt serileri ile aynıdır. bendede çakama daikin alt seri klasik vardı gayet güzel ısıtıp soğuturdu. ama iç ünite problemliydi.. sağ olsun daikin merkeze yalvar yakar değiştirttik çok fazla uzatmadılar bile. bilemiyorum şimdii çakma daikinlerde durum nedir. hala bu arızaarı çıkarılarmı çıkarmazlarmı. acson fbrikasında üretilen ürünlerle aynı ürünler çünkü çakma dediğimiz daikinler. ben bu yüzden bu  ürünleri daikine yakıştıramıyorum. dış ünite sesi bile farklıdır orijinal daikine göre.

artık sizin için hayırlısı neyse o olsun.

Re: Daikin Kaira mı ? Beko İnverter mi ?

mbirol
Acson- Mquay Satılıyor mu piyasada?

Re: 18K Klima tavsiyesi - 3000 TL'ye kadar

yorgun
Cevap olarak bu gönderi By 9köy

Mavi ile evin girişini, kırmızı ile kapıları belirttim. Kuzey ve güney bitişik cephe, arakat. Turuncu ile gösterdiğim doğu cephenin önü açık.

Salon kapısı kapalı olması en mantıklısı sanırım.  Bu duruma göre tavsiye alabilir miyim?

Re: 18K Klima tavsiyesi - 3000 TL'ye kadar

mbirol
yorgun yazdı

[...]

Haier Brezza veya Nebula serisi 12 lik orayı uçurur.Brezza 2500TL,Nebula 2800  TL,A++ ürünler

ısınma amaçlı klima tavsiyeleri

ysnclk
Yasaklı Kullanıcı
Cevap olarak bu gönderi By 9köy
25 metre kare altı araba garajı olan odam için(istanbul)
Airfel AS12-0940 INV Inverter Serisi 12000 BTU/h Duvar Tipi Klima
Alarko Carrier 53 NQV 035M X POWER GOLD
bu iki klima arasında kaldım hangisi ısınma amaçlı daha uygundur yada işime yarayacak kışın beni üzmeyecek bir klima önerirmisiniz

Re: ısınma amaçlı klima tavsiyeleri

ysnclk yazdı
[...]
arkadaşım baya ağır bir grip geçirdim o yüzden foruma bakamadım. bilemiyorum aldınızmı klimanızı almadıysanız öneri açısından yardımcı olmaya çalışırım geç cevap verecek olsamda. selamlar.

Re: Daikin Kaira mı ? Beko İnverter mi ?

Cevap olarak bu gönderi By mbirol
sanırım dünyada split olarak çektiler piyasadan pakistan gibi ülkelerin sitelerinde görmüştüm.  Türkiyede contek tarafından acson getirlimeye devama ediyormu bilmiyorum. mcquayıda airfel get,irmiyordur herhalde. belkide yakında burda marka olarak onlarıda veriler piyasaya sonuçta tegora  zhara enjoy gibi klimalarla acson ve mcquay aynı klima.

Re: ısınma amaçlı klima tavsiyeleri

ysnclk
Yasaklı Kullanıcı
Cevap olarak bu gönderi By 9köy
öncelikle geçmiş olsun.Malesef daha bir karar veremedim konu hakkında bilgim olmadıgı için tecrübeli arkadaşlardan yardım almak istedim.Geçen sürede mitsubishi electric klimalara baktım ama galiba en uygunu 4000 tl civarlarında.Yardımlarınızı bekliyorum

[...]

teşekkür ederim.
arkadaşım bu iki klimada işinizi görür ama mitsubishi electric kadar görürmü orasına garanti vermek zor. ama kullnıp memnun olanda var.

diğer carrier klima ondan daha yüksek btuya sahip olması lazım hatırladığımca. carrierdende ses harici memnun olan kullnıcılar var tabi. hemde bakır boru ile montaj yapılıyor.

benim değerlendirmeme gelirsek ben şahsen her ikisinide almam. her iksininde eurovet onayı yoktur. ben haierin geos serisini alırım hem rakam olarak uygun hemde eurovent onayı var.

söylemiş olduğunu her iki klimayı beğenmem sebeblerimi daha evvelden baya yazdım burdada diğer forumdada.   kısaca geçebilirsem.  airfelleri beğenmememin sebeplerine bakarsak montajda alüminyum boru kullanıyorlar en ilk başta olmaması gereken bir şey. sonrasındada airfellerin ağız sıcaklığının midealar kadar güçlü olacağına inanmıyorum. ne varki midealarında kasa kalitesi airfelleri tutmuyor ve dış üntesi sesli olan modelleri olabiliyor carrierler gibi. zaten mideanında iç aksamında en başta kompresör toshiba dır. ve midea carrierle ortak bir firmadır. kasa kalitesi demişken gerçi ben airfelinde kasa kalitesini beğenmem orasıda ayrı konu.

carrierler ise 9ve 12 modelelrinde bazı eksiklikler olduğundan dış ünite ses yapabiliyor kimine bu ses duyulmazken kimisi sorun edebiliyor. 18 lik modeli olsaydı düşünmeyin alın derdim.

bütçenizi denkleştirebilriseniz mitsubishi electric tabiki hepsinden üstün bir klimadır.  işte görüyoruz lg lg dediler şişiyır klimaları cop değerleriyse mitsubishi electric  daikinden toshiba üst serilerden yüksek. ama lg  gibi samsung gibi firmalar ucuza imal edip daha çok satacağım derken halleri ortada. zaten çok ucuzda değil ülkemizde. ancak spotçularda internet sitelerinde ucuz. oralardanda klima almak her zman risklidir insanın kısmatine kalmış bir gerçektir.

durumunuz yoksada haierlere bakın derim.

midelarada bakabilirsiniz fiyat olarak hiç birinin fiyatlarınıda bilmiyorum.

airfelle aynı olan klimalarda var.  bakır boru kullanıp biraz fiyatı yüksek olan buna değer yanlız. yine alarkonun flair i var. viessmann var. zibronun 65 ve a66 serisi var. bu son saydığım klimalar. çinde gree isimli fabrikadan belirtilen markalara üretiliyor.

mideada çindir ama ayrı bir firmadır. zaten bir çok ürün çinde üretiliyor bunda sorun edilecek durumda yok. hakkınızda hayırlısı olsun.

Re: ısınma amaçlı klima tavsiyeleri

ysnclk
Yasaklı Kullanıcı
teşekkür ederim uzun uzun anlatmıssınız.Bunları değerlendirip bir karar vermek bana düşüyor.Tekrar ilginiz için teşekkür eder saygılarımı sunarım

[...]

rica ederim. hayırlısı neyse o olsun sizin açınızdan.

KLİMALAR en iyi hangi KUMANDA AYARINDA TASARRUFLUDUR.

harbi_biri
Cevap olarak bu gönderi By 9köy
ARKADAŞLAR bu auto özelligi tahminen ısıtma modunda üfleme sıcaklıkları 42-50 arasında oluyor normal ısıtma moduna geçince 60 üfleme sıcaklıyına ulasıyor kontrollerde tahminen auto özelliği maksumum olmayıp tasarruflu çalışıyor tahminen ne kadar cok sıcak üflerse cep yakıyor anladıgım kadarıyla test sonucu.

Re: KLİMALAR en iyi hangi KUMANDA AYARINDA TASARRUFLUDUR.

harbi_biri
birde su olayı anlamak lazım ısıtmada 3000  en düşük btu olup 20 000 btu cıkıyor ama baska klimalara bakınca üfleme sıcaklıkları aynı ama kapasite en yüksek 15000 btu oluyor iyide 20 000 btu göre daha düşük üflemesi gerekmezmidir maksumum sıcaklık 60 derece 20,000 btu olurken niye 15000 btu klimalarda maksumum olupta aynı oluyor üfleme sıcaklıyı daha düşük olması gerekmezmi 45 derece üfleme sıcaklıyı  ben söyle bilirdim kapasite ne kadar yüksek ise sıcaklık o kadar artar sanırım böyle degil çalışma prensimi paylaşmak isteyen arkadaşlarımızında fikirlerinizi bekliyorum.

Re: KLİMALAR en iyi hangi KUMANDA AYARINDA TASARRUFLUDUR.

harbibiri gene ne dediğin anlaşılmamış. ama anladığım kadarıyla bu soruları Birol ustaya sorman lazım şuan uyumuyor telefonla konuşuyorduk onla şimdi kapadım kolay kolayda uyumaz ara telefonunu hemen.

Re: KLİMALAR en iyi hangi KUMANDA AYARINDA TASARRUFLUDUR.

harbi_biri
Bu konu güncellendi de .
9köy yazdı
harbibiri gene ne dediğin anlaşılmamış. ama anladığım kadarıyla bu soruları Birol ustaya sorman lazım şuan uyumuyor telefonla konuşuyorduk onla şimdi kapadım kolay kolayda uyumaz ara telefonunu hemen.
günaydın sabah okudum  mesela düşük fanda 60 üfleme sıcaklıyı autoda 40-50 arasında dikkat ettim elekrik sarfiyası autoda daha düşük tahminen üfleme sıcaklıkları 10 derece asagıda 24 derece ayarlı kumandada  yani kısaca bu auto hem kendini kısıyor üflemeyi hem tasarruflu yapıyor ama kısa ve orta fanda daha sıcak olup saatlik 1 kılowaat daha elektrk yakıyor örnek auto saatte 0,750 kısa ve orta fanlar 1.300 kw

diğerine gelince 18 btluk klimalar 21 000btu cıkarken 12 lik klimalar 15 000 btu ama üfleme sıcaklıkları aynı anladınızmı bu 21 000  15 000 aradaki fark ne işe yarıyor 6000 btu   en düşük kapasiteleri aşagı yukarı aynı maksımum seviyeleri  aradaki fark ne işe yarıyor sonucta aynı sıcaklık üflemeleri yapıyor yani

Re: KLİMALAR en iyi hangi KUMANDA AYARINDA TASARRUFLUDUR.

harbibiri kardeşim, ara şimdi mbirol u daha detaylı açıklar sana.

ben nedesem şimdi sana kafana çok takıyorsun.

düşük fanda klimalar genel olarak sıcak üfler mantık budur. soğuk çalaışmadada aynı mantık geçerlidir.  (bazı klimalarda bu mantık ters işliyor mesela serhat6363 isimli arkadaşın mitsubishi heavy zjx model kliması ile dh bir arkadaşın fujştsu kliması yüksek fanda daha sıcak üflüyor. bu durumu anlamıyorum çünkü serhat6363 arkadaş aynı zjx klimayı kullanan başka bir kullnıcıya sormuş. o kullanıcının klimasıda normal mantıkla çalışıyormuş.)

tüketime gelirsek buda klimasına göre değişiyor olabilir.  ama çok aşırı fark olmaz bu durumlarda. her klimanın yazılımı farklı olabilir.

mesela bendeki mistubishi electric klima yüksek fanda daha az tüketirken daikin daha çok tüketiyor. bazı klimalardada kafan karışıcak ama oto flap modu var. ota fan değil. bu mod soğutmada etkin.  yazın bu modu 24 dereceye aldığım zaman klimayı kensinin 220-200 wattlara kadar kıyor klima. ama kış modunda oto flap yok.

tüketimde düşük fanda daha çok oluyor mistsubishide.

senin dediğin mantıkta klima sıcak havayı emiş yapıncada kısar hava debisi yüksek değilse. yani klimaların yazılım durumlarına dizaynlarına bağlı budurumlar.

mesela lg prestige klimalarda ısıyı dağıtamayınca şişme sorunları var. 2 veya 3 kişide mevcut bu durum. sana daha öncede anlattım yanılmıyorsam bu durumu. klimaların kaliteside etken bu durumda.

bak şu soruyu kafandan sil ve birdaha sorma bana. göz göre göre neymiş cop yüksekmiş diye gidip gen samsung aldın okadar uyardık seni. max btu şu bu diye bir şey yok. hiç bir klima max btuda çalışamaz devamlı.

yüksek cop denen meselede yok ben inanmıyorum al işte senin klimada yüksek cop değilmi ısıtmada soğutmada. neden 750 wat tüketiyor varmı açıklaman.

bende çok soğuklarda 12000 btu mistsubishiyi yaklaşık 45m2 kullanıyorum çektiği 600 watt. cop değeride 3,80 senin klimada 5 küsur cop değerleri yokmu. onun için ben bir çok kişiye söylüyorum takmayın bu cop değerlerine uydurma hepsi. biz emniyettet kalalım diye eurovent belgeli cihaz almaya çalışıyoruz eurovent bile sahtekar. boşverin bunları.

hava 15-20 arasındaykende bu klimayı 100 m2 vuruyorum gene aynı tüketim. eğerki 25-30m2 olsa kullandığım yer. bu dahada düşer. hem ben 27 dereceden aşağı düşmeden kullanıyorum. sıcağı çok severim.

daikin 9000 btu klimada 300-350 watt tüketiyor 16m2 odada hemde bu klima en düşük fanda çalışıyor mecburiyetten. (hava debisi yüksek oda ufak ısıtmada bile çarpıyor rüzgarı hemen altında pc masası var sağ tarafımızda kalıyor sağ omuzum tutuluyor.  romatizmalı insanım ben. başkası almasada o rüzgarı ben alıyorum işte.) yoksa ben hiç bir zaman düşük fanda kullanmam klimayı. odanın konumundan dolayı mecburen bu şekilde kullanıyoruz.

sana bu dediğim tüketim değerleri anlık tüketim. klimalar kendisini zaman zaman kapatıyor onuda hesap etmiyorum edememde devamlı nasıl edeyim profesyonel video kameram olması lazım olsada gene net sonuç alamazsın günün her saatine göre hava değişirse ne yapıcaksın. onun için bunları kafana çok takma. kendini yorarsın.

750 wat tüketiyorsan razı ol otur.. bildiğim kadarıyla büyük alanı ısıtıp soğutuyorsun. klimanın hakkını verince yani yüksek fana alınca.  tüketim 1kw çıkması normal çünkü daha iyi emiş yaparak bütün evi ısıtmaya çalışıyor ozaman. öbür türlü düşük fanda ısıyı dağıtamıyor kendi üflediğini emiyor ve kısıyor demek hava debiside düşük. (bazı klima me gibi daha çabuk tasarrufa geçer ama yekün hesaplarsan hepsi aynıya gelir) devamlı aynı ayarda çalıştırırsan klimanı 1-2 gün sonra o sarfiyatta düşer 750 wattları görüsün.

max btu nun üflem sıcaklığı ile alakası yok bunları kafana takma. max btu demek klimanın daha çabuk rejime girmesine sağlıyor. sokağa taksan klimayı gene max btu çalışmaz gerektikçe devreye girer çok kısa sürede çıkar devreden.

hadi sağlıcakla kal takıldığın varsa başka sorabilirsin ama bu max btu ağız sıcaklı meselesiyle hesap yapılmaz onları kafandan çıkart.

KLİMALAR en iyi hangi KUMANDA AYARINDA TASARRUFLUDUR.

harbibir bak oto flap me tüketim değerleri

https://www.youtube.com/watch?v=N2JH76l6U_M

Re: KLİMALAR en iyi hangi KUMANDA AYARINDA TASARRUFLUDUR.

harbi_biri
Bu konu güncellendi de .
ben ortalama örnek verdim ne kadar yaktıgını net yazmadım ki gece test ettim  ortalama 400-600 kwarası yakıyor autoda ayrıca maksımım 890 waat 30 dercede denedim şaşırtan beni ısıtma minumum ve maksumum olanlar var misal en düşük 500 waat en yüksek 1800 waat 12 btluk anladınızmı bende maksımım 890 üzerine cıkmaması şaşırdım aman nazar degmesin burda olay su autodada üfleme daha tasarruflu sanırım  sadece çalışma sistemini cözme derdimdeyim :)

Re: KLİMALAR en iyi hangi KUMANDA AYARINDA TASARRUFLUDUR.

harbi_biri yazdı
ben ortalama örnek verdim ne kadar yaktıgını net yazmadım ki gece test ettim  ortalama 400 waat yakıyor autoda maksımım 890 waat 30 dercede denedim şaşırtan beni ısıtma minumum ve maksumum olanlar var misal en düşük 500 waat en yüksek 1800 waat 12 btluk anladınızmı  sadece çalışma sistemini cözme derdimdeyim sen hala klimayı kötüleme derdindesin yaa
dediğin bellimi senin, 750 watt yazmışsın. 1kw yazmışsın. buna göre neyine iyi diyeyimki. hem normaldede iyş olmayan bir klimaya neden iyi diyeyimki.  yazdıklarımı iyi oku sen iyi anla.

ısıtmada minimum ve max durumuna takma.  ona bakarsan 100 watta düşenler var düştüğünü düşünelim nekadar ısıtacak o klima. kışın insan devamlı soba ısııs gibi  sıcak ister. al işte sözde düşüyor lg ler ısıyı atamayıp şişiyor.

al buda smart invertermiş samsung senin klimada smart inverter değilmiydi.

[...]

valla zorla bozduracan nzar ettirecn sne belli smartı tek kanallı cift olanları var 2000 tl de 4000 tl de adam 2000 olanı aldıysa ne yapayım gazı kacmısdır sana söyleyim arıza yasayanlar ve bende sorun cıkınca yazarım kesin dille almayın diye yayarım o zaman her yere samsung aldırmam kimseye bu durumda sorun yok şimdilik
1234567 ... 10