Klima Tavsiyesi

123456 ... 11

Re: KLİMA TAVSİYESİ

hayırlı olsun sn mayon, arkadaşım.

hiç merak etmeyin bayiliği ile servisi ile komple bir firmadır ne gerekirse siz söylemsenizde yaparlar. me nin başka servisleri olsada sorun olmaz kolay kolay. olsa bile firma ürününün peşinde herzaman.

alüinyum boru durumuna gelirsek. me zaten alüminyum boru kiti kullanmaz. o alüminyum kitleri airfel daylux zass auer arçelik vestel baymak rubenis gibi markalar kullanıyor. baymak ve rubenistem tam emin değilim ama %99 kullanırlar o fiyata satılan klimalarda bu mümkün.  samsung zaten dış ünitesi bile alüminyum sormaya gerek yok bile.

klimaplusa Türkiye kendi gelsede beyin takımı aynı yine Yenal bey var başında Yenal Altaç. ve ekibi tam profesyonel. derler ya duayen kişiler.

hocam fiyat konusunda, daikin Türkiyeye kendisi geldiğinden itibaren piyasayı kudurtmasaydı. dolar üzerinden hesap  edersek me ve daikinin aynı segment klimalarını daha uyguna alabilirdik. bununla ilgili ileride bir yazı yazacağım dataylıca. me yıllarca halktan yana uygun fiyat uygularken daikin çok farklı piyasalar çıkmasına sebep oldu. gerçi halk olarak bunu hak ettik. hiç bir çıkarı olmayan merakından yzan bizleri dahi türlü kılıflara sokan üyeler oldukça. Allah affetsin bu millete herşey müstehak derler ya. kurunun yanında yaşta yanar.

daikinle me yi 1500 tlye satsalarda bimim millet gene kaliteye para vermek istemezken daikin bu olayı iyi çözdü size daikin adıyla oldukça kalitesiz klima satıp. üstelik ucuz klimalardanda 500 tl fazlaya satacağım dedi ve başardı bunu. anlatması uzun şimdi. kısaca demek gerekirse önce sağ gösterdi sonra sol vurdu. bunun deneseinide mehi zamanında yaptı. son çeyrekte 2500 tl ye sattığı iyi model klimalarınıda 5000 tlye yükseltti her şeyi daikin için hazırladırlar ve başarılı oldular.

bu durumda me de klimalarını 3-4-500 tl fazla satmak zorunda kaldı. düşük satsa bu defa millet diyecek kötümü me klima. sende bende bu işte olsak bu durumu uygularız şüpheniz olmasın. adam bişeden anlamayacak bilmeyecek tutup arçelikle me daikin aynı enayimsiniz boşa para veriyorsunuz dediği sürece anlatsakta işi hakerete dökünce bu millete az bile. günah olansa kurunun yanında yaşında yanması.

umarım me bu kampanyaları sık sık yaparda daikinde yola gelir. millet kalite klimalar alır dileği ile diyeceğim.

siz klimanızı akrabanız ile güle güle kullanın izlenimleriniz alırız buradan.  selamlarımla.

Re: KLİMA TAVSİYESİ

mayon
Hayırlı günler arkadaşlar,
2 adet Mitsubishi Elektrik MSZ-SF35-VE modelini perşembe günü takdırdım 2 gündür kullanıyorum. Evvela servisinden bahsedeyim gelen servis gayet bilgili ve profesyoneldi. Mitsubishi Standart olarak bakır borulama yapıyor. Vakumlama hakeza, dış ünitenin lastik tamponlarınıda ihmal etmiyorlar. gayet düzenli ve temiz çalıştılar. Benim hergangibir şey söylememe gerek kalmadan. Cihaz tahminimdende sessiz çıktı. Klimayı hole kurdurdum ve odaların kapılarını açarak istediğim yeri soğutuyorum. Ortalama 30-35 m2 lik alanı 12.000 btu luk klima yeterli seviyede soğutuyor. Kumandası şık ve kullanışlı şuana kadar bende bir memnuniyetsizlik oluşmadı umarım bundan sonrada oluşmaz. Şimdilik paylaşacağım bilgi bu kadar tavsiye edeceğim bir ürün.

Re: KLİMA TAVSİYESİ

arkadaşım geciktik hayırlı olsun klimalarınız iyi günlerde kullanınız.

Re: KLİMA TAVSİYESİ

hoppala
Sayın 9köy,

Öncelikle ilginize ve alakanız için çok teşekkürler,

iki konu hakkında yardımlarınızı rica ediyorum;

1)Antalya,Batı Cephe,21 m2 oda için aşağıdaki klimalardan hangisini almalıyım yada önerebileceğiniz alternatif modeller var mı?

    *Daikin Shira FTXS35K
    *Toshiba RAS 13 N3KVR

2)soğutma amaçlı kullanım için  21 m2 ye 12.000 mi almak lazım yoksa 9.000 yeterli gelir mi..

Re: KLİMA TAVSİYESİ

hoppala yazdı
[...]

markaların modeline göre cevap vermek gerekirse kesinlikle Daikin Shira FTXS35K.

bu markanın yanısıra mitsubishi electric mszsf35ve modelinide alabilirsiniz. sanırım cop değerleri biraz düşük daikine göre. ama kalitesi aynıdır. artısı servis yönünden üstün bir klimadır.

btu olarak cevaba gelirsek, 12lik olması klimacıların tavsiyesidir doğrudurda. ama bana kalırsa 9000 btu da yeter. hem alım maliyeti hemde sadece soğutma olduğu için yeterli olacaktır. gerçi sıstmayada antalyada yeter.

toshiba olarak skvr değil, skvp  almalısınız. 18lik toshiba olsaydı olabilir derdim. sebepse 18liklerden itibaren twin kompresör kullanılıyordu eskiden şimdiki durumu net bilmiyorum..

mesela eskiden 12000 btu skvr lerdede twin kompresör kullanılırdı artık kullanılmıyor. bu yüzdenmidir bilmiyorum ses şikayetleri var..

bence ha skv ha skvr aralarında değerler yönünden bile çok fark yok. bu modellerle daikin ve mistsubishi electric kıyaslanmaz.

SKVP modeli oldukça iyi klimadır son verileri incelemesmde daikin ve me dende üstündür. o açıdan diyorumki toshibada skvpden aşağı önermekten çekiniyorum.

Re: KLİMA TAVSİYESİ

OzkanKarasu
Merhaba, aranıza yeni katıldım ve gerçekten yardıma ihtiyacım var:
Balıkesir Bandırma da oturuyorum, kışlar öyle pek sert geçmiyor, 14 m2 lik bir odayı ısıtma amaçlı klima arayışına girdim ama kafam allak bullak oldu.
Bütçem zar zor 2500 civarlarında, çeşitli markalara yöneldim ama hep olumsuz yanıtlar aldım.
Mesela Daikin Tegora, Tos..ba Ras10N3KVR, General LLYZ serisi, Mit..ZMP-S serisi.
Ben ne almalıyım bir türlü karar veremedim, odama 9000 lik rahat yetecek gibi ama 12000 lik olursa daha iyi olur diyorlar.

Sizden ricam bana bir tavsiyede bulunun ama bütçemi aşamam ve bahsettiğim bütçe de sanırım hiç de fena değil,bir yerde bütçemi de beğenmediler ama her neyse...

Yardımınızı bekliyorum...

Re: KLİMA TAVSİYESİ

OzkanKarasu yazdı
[...]

merhaba arkadaşım hoşgeldiniz.
14m2 için 9000btu yeter fazla bile gelir 12000 btu normal havalrda sık durma yapabilir 14m2 de önceliğiniz 9000 btu olsun. şahsım adına ben oraya 12lik almam. hem alım maliyetide bir miktar yüksek olur.

saydığınız markaların hepside iş görür. ama daikin orijinal daikin değildir bunu bilin.

toshibada 9luk demiş olduğunuz seri sesli olabilir ben 18likten aşağı şahsen önermekten korkuyorum. (18liklerde kompresör daha sessiz twin rotary komp. kullanılıyor 9 ve 12 lerde yok bu kompresör) çok ses şikayetleri olabiliyor. bazısıda sessiz diyor ama segmenti belli bu makinelerin bence normal. bazı kullanıcılarda sese karşı aşırı hassas hiç ses çıkmasın istiyorlar . öylede birşey olmaz.

bazı kullanalarsa makinesi seslide olsa sesten rahatsız olmuyor. yani her çeşit yorum var forumlarda. bazısıda affedin elindeki kötüde olsa kendisini avutma yoluna gidiyor benim malım deyip fanatikçe kavgaya bile tutuşuyor. şahsen ben toshiba alıcak olsam bu modelleri aldığımde hiç sesli şikayetinde bulunmam sesli çıkarsada bahtıma çıkmazsada çünkü bukadar yorum var. önerikende sorumluluk kabul etmem.

çünkü bir arkadaş var 2-3 kez makinesi değişti 12likti üstelük o eski serilerde twin komp. vardı. öyleyken sesli çıktı en sonunda sesiz bir makine buldu. peşi sıra menun kaldı. sonrasında akrabası için bir tane daha ldılar oda sesli çıktıktan sonra ben birdaha bu makşineleri öenermedim. fanatik manyaklarda var çamur atıyorsunuz vs diyenlerde var. ben risk alamam. firma olarakta alarko çok iyi bir firmadır malına sahip çıkar ama git gel olayları insanın canını sıkabilir daha fazla yoruma gerek yok kim nederse desin bildiğim doğru budur. klimalar ısıtırda soğuturda bence (bazı  soğutması zayıf yönünde bilgilerde var) buna göre düşünün artık.

generalleride tanımam bazı serileri soğutma sorunlu dikkatli olun diyebilirim hatta üst seri bir model dahi 12dereceden aşağı ağız ısısı vermiyordu testlerde. ısıtmaları iyidir generallerin.

mhi zmps ise hiç tavsiye etmem ısıtmasıda soğutmasıda iyi olabilir bişe diyemem. yanlız iç ünite tam kapalı kasa üstten filtreli ve kasa plastik yapısıda kalitesiz en büyük sorunu iç ünite flap ve fan sorununu çok rast gelinebiliyoır dh forumda rebanuba isimli arkadaşa ulaşın. bir arkadaş daha vardı aynı sorundan iç fanı değiştirten. ama eskiden değiştirtmiş iklimsaya hiç bir şey değiştirtemezsiniz bunuda bilin. generalde iklimsanın onada dikkat edin onunda kasa plastiği çok iyi değil bilgisi var.

durum bu arkadaşım eğer 3-500 ekleyebilirseniz size mistsubishi electric önerebilirim. gücüm yok diyorsanızda
haier klimalar var mbirol ustaya ulaşın hem eurovent belgesi mevcuttur.  hemde fiyatı uygun olan modelleri var. daha düşük fiyata bile alabilirsiniz iyi klimalardır.

Re: KLİMA TAVSİYESİ

OzkanKarasu
Verdğiniz bilgilere ve tavsiyelere teşekkür ederim, mbirol ile görüşüyorum anlaşabilirsek haier alacağım ama bölgemde servis yok, bu sorunu çözebilirsek öncelik haier.
Tekrar teşekkürler...

Re: KLİMA TAVSİYESİ

Bende tesekkur ederim hakkinizda hayilisi neyse o olsun.

Re: KLİMA TAVSİYESİ

OzkanKarasu
Aklıma gelmişken bir şey daha sorayım: Klima montajı yapılırken daha doğrusu 2. kez yapılırken yani taşıma veya kullanılmış klima montajı yapılırken nelere dikkat edilmeli.
410 gazlı klimalar biraz daha özen istiyor sanırım.
Klima montajını yapacak kişi yeteri kadar eğitimli değilse onu ne şekilde yönlendirebilirim yada onun işini doğru yapıp yapmadığını nasıl anlarım.
Çünkü klima şikayetlerinin çoğu bence montaj hatalarından kaynaklanıyor ve sonra da bu durum markaya yükleniyor.
Bu konuda yardımınız olabilir mi?

Re: KLİMA TAVSİYESİ

OzkanKarasu yazdı
[...]
arkadaşım bu taşıma olayları oldukça hassas durumlar. bunun için öncelikle klima garantili olsun olmasın cihazın kendi servisi ile irtibat kurmak her zaman için daha iyi olacağı düşüncesindeyim.

gaz fark etmez her gaz aynı hassasiyettedir.

kabul R410 daha nazlı bir gaz (klimalarda kullanılarn gelmiş geçmiş en kötü gaz olduğunu söyler klimacı arkadaşlar) iki karışımlı bir gazdır.
bu tip kompresörlerin en büyük sorunları ise yağ sorunudur. tabiri caizse dışarıda bıraktığınız bir sıvı yağı veya margarini düşünün. yani, bitksel yağ... kullanıldığından dış havadan etkilemenmektedir yapısı gereği. ama mecbur kalınca çare yok. bunun içinde cihaz garantili olsun olmasın kullanıcının garantide kalması önemlidir. bunun içinde firmaya ister sitemez bir kaç kuruş fazla vermekte fayda var. hele hele ilk kurulumda nizami kurulum gerçekleştirlmişse hiç riske girmemenizi öneririm. şayet bildiğiniz iyi bir servis yoksa.

demiş olduğunuz klima şikayetlerinin çoğu montaj hatalrından kaynaklamna sorunu çok doğru olmakla. klima kaliteside önemlidir bunuda göz ardı etmemek lazım. çok kötü üretim yapan markalarda baya var çünkü. bu klimalrın servis anlayışıda ürün kalitesinden çok farklı değil. böyel durumlardada yukarıda bahsettiğim gibi iyi bir servis tanıdığınız varsa. bu şişirmeci firmalrdan daha iyi servis alırsınız.

devam edersek klima sökme takma durumuda aynı yeni montaj gibi olması gerekiyor. tek fark yer değişecek taşınacak klimanın gazının düzgün toplanmasıdır. bunu bile ağzına yüzüne bulaştıran çok servis var.  gazın düzgün toplanıp toplanmadığınıda kimse anlayamaz. ancak performansından anlaşılır klimanın.

gaz toplam işlemi sonrasında yeni kurulan yerindede klimaya vakum ve kaçak testlerinin yapılması şarttır.

Re: KLİMA TAVSİYESİ

dseam
Cevap olarak bu gönderi By OzkanKarasu
ozkan karasu haier klimayı aldınızmı ??

Re: KLİMA TAVSİYESİ

OzkanKarasu
Maalesef alamadım Mbiroldan ses çıkmadı zaten servis olmaması işi zorlaştırıyordu.
Onun yerine 2 Adet Mitsubishi Elektrik aldım montajları yakında yapılacak.

Re: Klima Tavsiyesi

SoulOfSworD
Cevap olarak bu gönderi By 9köy
Merhaba,

Oku oku yazılan çizilen oku babam oku özellikle DH.(klimalar) oku bitmiyor, tabi ki en başta yanlış yaptım, direk sordum okumadan! (dh 'de) baktım cevap yok ustalardan, geriye dönük forumu okumalarım burada başladı dh 'yi bitirdim (inşallah) bu foruma başladım :) ustalar cevap yazmamakta haklıymış, hazıra konmak iyi birşey değil tabiki. Okumalarım sonucu 0 klima bilgim artmış oldu ama kafamda karıştı bu arada bakırı,alüminyumu,eer,cop,servis,samsung,elektrik tesisatı,fiyatı,kalitesi derken en zoru ise harbibiri arkadaşımızın büyük ve çook karmaşık yazıları yordu(ama deydi) ve kendimi klima forumunda buldum.
Hiç bir maddi karşılık beklemeden enerjinizi bu denli bir yardıma harcadığınız için ve klima formunu kurduğun ve samimi cevaplarınız için 9köy 'e ve ustalarda teşekkür ederim.

Nihayetinde soruma geçebilirim kısa olacak çünkü bütçe :(
20 m² lik salon artı 10 m²  oda için 20 m² ye kurulacak  Tahmini 12000 btu bir klima tavsiyenize ihtiyacım var.

Soğutma amaçlı kullanacağım ama ısıtmasını da zaman zaman kombi ye takviye kullanırım, ev İstanbul,  doğuya  bakıyor, yalıtım eh idare eder.

Gelelim  bütçe kısmına ben bu işe metro markette gördüğüm 900 liralık vestel, seg,york,samsung markalarını görünce aha dedim bütçeye uyuyor deyip dedim, birde İnternet 'den araştırayım derken kendimi uzun okumaların sonunda burada buldum.

Bütçem 1500 lira gönül ister diki daha fazla olsun ki size bu uzun yazıları okutmayıp daikin ve muadili ürünleri almak.

Ne yapabilirim bu bütçe ile?
Teşekkür eder iyi forumlar dilerim.

Re: KLİMA TAVSİYESİ

[...]
hayırlı olsun sn arkadaşım.

millette mbirola ulaşılmadığını anlasınki mbirol un adamı değilim:) öyle olsa bu adam ille klima satıcam diye dolaşsa forumlarda heralde hemen ulaşılır:)

benim burada anlatmak istediğim haier şuan ucuz klimaların içinde  en alınabilecek olanı eurovent belgesine kadar. zaten tavsiye ettiğim arkadaşlarada söylüyorum ille Birol şart değilki ismini verme sebebimde tecrübesyle birlikte firmada inceleme yapan tecrübeli bir arkadaşımız çinlilerle yoğun olarak üstünde çalışıyorlar haier klimaların. forumada kolay kolay yanlış yapamaz. ille kendisi satmasıda şart değil bayi dahi önerir soranlara. tekrar hayırlı olsun klimanız güle güle kullanınız.

Re: Klima Tavsiyesi

Cevap olarak bu gönderi By SoulOfSworD
SoulOfSworD yazdı
[...]

sn arkadaşım bende size gönülden teşekkür ederim durumu çok iyi anlamışsınız.. bizler yıllardır diyoruz arkadaşlara dh deki bilgileri araştırın çabucak bir klima alıp kenara çekilmek hatalı seçime ve dahi kuruluma yol açabilir. birde klima forumunda işten anlayan yazar çok değil. ister istemez ha deyince cevap verilemiyor. (bende klimacı değilim biraz fazla sayıdaki klima sahibi olmamdan dolayı, biraz fazla meraklıyım. arkadaşlardan aldığım bilgileri inceleyerek uzun uzadıya yazmam ondandır. her şeyide hemen yazmam incelemeden netleştirmeden biraz hiperkatif görüntüm olsada.) yani  ister istemez bilen bilmeyen konu açtığı için ne bilim elindeki klimasını övdüğü için yanlış bilgiler çıkması çok normal olduğundan.  bu duruma engel olmaya çalışıyorduk.

maalesef bazen olmadık hakaretlere maruz kaldık doğruyu göstermeye çalışırken.. yönetimde artık o forumla baş edemiyor hele klim abölümüne hiç bakılmıyordu son zamanlar taki biz isyan edene kadar. şikayet ettiğimiz adamların yazılarını günlerce silmiyordu bunu kâr bilenlerde günlerce devam ettiryorlardı hakaretlerini.  e bizde insanız sonunda ağzımız bozuncada cezayı biz yiyorduk buna ne mecburiyetimiz vardıki.. adamlar bölümlerden reklam almak için herşeyi mübah görüyorlar. yapsınlar bakalım tc kimlikle tam telefonla üyelik bu tür kavgalar çıkıyormu. aksi durumda her türlü adam post kasmak için ruhsal durumlarını tatmin etmek içinç diğer bölümlerden vs gelip saçma sapan yazıyordu.

birde ben haklıyım huyları var yönetimin bu konuları tartışamazsın bile ille benim dedilermi bitti  gelde uğraş. gün aslında çok fena biri değil ama ipin ucunu kaçırmış belli.. bazı haksızlığı hak bilen ille benim dediğim diyen adminlerine bırakmış işi.. e öyle olursan tabiki asıl baş kötüde millet gene seni bilir,balık baştan kokar der. adminleri bile, sıkıştılarmı işine gelmeyen  güne müracaat etsin dedikten sonra. bir marko paşa durumu dönüyor danışıklı..

bu olaylardan bıktım kendim bu amatör forumu kurdum hibir özelliği olmasada. burda kalem bende her türlü haksızlığı ben yaparım  şaka tabi ne diğer forumun boşlukların sığınılıp saygısızlık yapmak gibi saygısızlık yapmak var. nede insanlarla ruh hastası gibi ille benim dediğim diye uğraşmak var. her şeyi tartışabiliriz adilce, dilimizn döndüğünce bilgimizin yettiğince. reklam para kaygımızda yok. tek sorun yanlız idare ediyorum şuan gecikmeler oluyor oda olacak artık.  az olsun temiz olsun:)

sorunuza gelince sizede şuan önerebileceğim klimada bir çok arkadaşa son zamanda önerdiğim haierdir. yanlız 1500ü baya aşar fiyat 12000 likte. zaten size daikin me öneremem pek tabide maalesef bu klimada bütçenizi aşıyor. en son bildiğim rakamı dahi unuttum sanırım 1900 gibi bir rakamdı geos modeli.. bu rakam normalde çok uygundur. eğer 12000 alıcaksanız bu parayı gözden çıkarmak zorundasınız. kendi iyiliğiniz açısından gerekli bu.

gücüm yok diyorsanızda 9000 btu su dahi 1700 tl idi hatırladığım rakam. size her durumda 9000 btu da yeter. doğuya bakmasıda avantaj.. yalıtım eh idare ediyorsa oda avantaj şayet birde güneydoğuya pencerenz yoksa ozman hepten yeter artar.. kombiyede güzel takviye olur.

herkeze söylüyorum sizede söyleyeceğm sakın airefel ucuzdur diye kanmayın alüminyum boruludur o boruları değiştirmeden kullanmak her türlü riske hazır olmaktır. üste boru parası verdinizmide rakam yükselir aynı duruma gelir. ben ayrıca nekdar övülürse övülsüm airfel ürünleri (gree üretimidir) sevmiyorum.

bakın mideada iyi klimadır eurovent belgesi olmasada. onunda en düşük modelinin rakamı 12000 btu için dseam arkadaş yazmıştı 1600 tl. tahmin ediyorum ama net bilmiyorum midea dış ünitelerde biraz sesli olabilir alt serilerin. plastik kalitesi basit gözükse dahi mbirol usta mitsubishi heavy den iyidir diyor. ben beğenmesemde plastik yapsısını. bende en düşük modelin 3025 serisi midea üretimi zibro markası var ısıtması soğutması güzel fakat dış ünite sesli yanlız öyle binayı inletecek kadar değil. plastik kaliteside dediğim gibi hafif. gree grubunun plastik kalitesi daha iyi kolay kolay kırlmaz densede ben onuda beğenmiyorum. ama mhi alt seri kullananlarda airfellerin kasa yapsısını beğeniryor daha kaliteli plastiğe sahip klim agörmedikleri için.  şimdilik diyeceklerim bunlar. siz gene araştırın olmadık zamanda olmadık güzel fiyatlarda çıkabilir karşınıza. şuan için selamlar.

Re: Klima Tavsiyesi

SoulOfSworD
Ellerine sağlık açıklayıcı cevabın için, "maalesef bazen olmadık hakaretlere maruz kaldık doğruyu göstermeye çalışırken" Allah yardımcınız olsun.

Airfel demişken;
Airfel alacak tım mbirol ustanın daha önceki yazılarında okuduğum için ,hatta 4 sokak yanımda bayisine gittim bilgi almak ve alış yapmak için ama sadece kombi satıyorlarmış olmadı kısmet değilmiş, saten alüminyum boru kullanıyorlardı sanırım (yanlışım olabilir) bakır boru derken gene bütçe geçecekti en azından pazarlık yapmayı düşünüyordum ama kısmet olmadı kombiciymiş.

Midea bir başka konu fiyatları uyuyor İnternet den baktığım da ama boru+işçilik hariç gene sizin dediğiniz gibi fiyatlara geliyor.

Haier ise fiyat yok sanki gizli bir işmiş gibi :D
Mbirol ustaya msj attım hem burada hem DH 'de bakalım güzel haberler bekliyorum. Haier de sanırım İstanbul 'da tek Kağıthane var yav şansızlık en uzak bölgede gidip bayiye oturup bakırı vakumu kirişi sorularım olacak ama çok uzak :(

Dediğiniz gibi sonuçta bir kere alınıyor bütçe arttırmak lazım (yav bu konudada hep böyle oluyor elektronik işinde hep arttırmak zorunda kalıyorum :D)

Zibro ise araştırmadım bilgim yok, listeye yazıyorum.

Mbirol ustanın cevabını bekliyorum.

Çok teşekkür ederim bilgi ve tecrübelerin için.

Re: KLİMA TAVSİYESİ

dseam
Cevap olarak bu gönderi By OzkanKarasu
mutsubushının hangı modelını aldınız acaba ??

[...]

bende teşekkür ederim sn arkadaşım uzun süre giğrmek mümkün olmadı foruma herkezin geçmş kurban bayramı mübarek olsun.

Re: Klima Tavsiyesi

SoulOfSworD
9köy yazdı
SoulOfSworD yazdı
[...]

Sağolun sizinde geçmiş kurban bayramı mübarek olsun.
123456 ... 11