Klima Tavsiyesi

1234567 ... 11

Re: KLİMA TAVSİYESİ

OzkanKarasu
Mitsubishi Elektrik MSZ GC25 VA Bu yaklaşık 9000 Btu
Mitsubishi Elektrik MSZ GE 35 VA bu da 12000 Btu
Yani 2 ayrı oda için 2 ayrı klima aldım bakalım kış nasıl geçecek.

Re: KLİMA TAVSİYESİ

OzkanKarasu yazdı
Mitsubishi Elektrik MSZ GC25 VA Bu yaklaşık 9000 Btu
Mitsubishi Elektrik MSZ GE 35 VA bu da 12000 Btu
Yani 2 ayrı oda için 2 ayrı klima aldım bakalım kış nasıl geçecek.
Özkan bey, nereden buldunuz GC serisini bence GE den bile güzeldir zaten ben SF leri bile sevmiyorum okadar görüntüsü ince ama zevk meselesi işte.

GC serisi benim evdeki klimamla ayn model.  flapı harikadır takla atan bir flap yapmışlar. 7 yıl önceki model ama harikadrı sıfırını bulan kaçırmasın demek elde kalmış.

GE serilerinde çift kanat flap varken bunda tek flap var ben çok beğenirim bu seriyi. annemlerdede GE serisi var  mutlak değerler açısından GE daha yukarıda ama çok fark etmez bizler anlamayız bile o farkı.

siz güle güle kullanın her iki klimanızıda ikside süper ürün. tekrar hayırlı olsun.

Re: KLİMA TAVSİYESİ

OzkanKarasu
Çok çok temiz ve çok az kullanılmış olarak aldım ikisini de GC olan 7 Ay kullanılıp sökülmüş ve bir kenarda yatmış diğeri de hemen hemen aynı ve ben 1 tane sıfır fiyatına iki tane almayı uygun gördüm aslında hiç hesapta yoktu, bakalım kış nasıl geçecek çünkü full bunlarla  ısınacağız, inşallah beni mahcup etmezler.
Montajları İklimsa'ya yaptırdım ve gayet güzel ve özen göstererek yaptılar.
GE olanı bir kaç kez kullandım bile ısıtması çok çok iyi, amaaaa ben bunu 14 m2 lik bir odada kullanıyorum yani oda kapasitesinin neredeyse 2 kat fazlası bir klima aldım diğeri de aynı, onu kullanacağım oda da 10 m2 falan.
Çok uzun araştırmalar yaptım, bir çok yere danıştım ve tam mbiroldan haier almaya karar verdim ancak mbirol sanırım servis ve montaj sorunu yüzünden bana fazla ilgi göstermedi ve son anda siz de ME tavsiye edince hemen bunları aldım zaten hazırda bekletiyordum,  birisi Ankara dan diğeri Isparta dan kargo ile geldi.
Şu GC nin takla atan flapını daha denemedim bakalım nasıl takla atıyor.

Re: KLİMA TAVSİYESİ

OzkanKarasu yazdı
[...]

hayırlı olsun tekrar.

şayet klimaların gazı düzgün toplanmışsa (mitsubishi electric e söktürlmüşse zaten sorun olmaz kolay kolay. kurulumdada vakum yapılmıştır büyük ihtimalle.) iklimsada vakumunu düzgünce yapıp kurduysa klimaları randıman alırsınız.

takla flap dediğim durum 360° desem 270° desem dönebilen flapa diyoruz yani nasıl takla atarken tamamen döner ya insan. mbirol takmıştı bu ismi.

bakın şimdi lg prestige ve bir çok lg modeli arçeliklerin bazıları samsung tada olması lazım.

soğutmada şu şekilde döner.

http://s23.postimg.org/turuicn0b/screenshot_907.png

bir başka şekille açıklarsak.

http://s23.postimg.org/dl1ofgccb/screenshot_908.png

bu şekilde çalışır. bu çalışma şekli, insanı çarpar.

alttaki şekle bakarsak

http://s23.postimg.org/90fi0ismz/screenshot_909.png

esas çalışması gereken şekil bu şekilde olmalı.

lg ve diğer saydıklarım markalardaki olay ısıtmada olması gereken flap şekli bir tür.  çünkü bu şekilde çarpmaması mümkün değil.

burda samsung videosu var--> https://www.youtube.com/watch?v=hfya2yAzS4A 1.dk 24 sn itibarıyla bakınız.

burdada lg videosu--> https://www.youtube.com/watch?v=Ohwrf42b7lQ

Mitsubishi electric GC serinde
video ekliyorum flap ın çalışma modu çok güzel ayarlanmış.  sizde vane (kanatçık) modundan ayarlayabilirsiniz video kendi klimamın çalışma şeklidir.

Re: KLİMA TAVSİYESİ

dvrm155
Cevap olarak bu gönderi By 9köy
sayın admin mitsubishi srk 35 zmp-s1 klima almak üzereyim 2245 TL
AYRINTILAR:
Ev Balıkesir'de, en üst kat, 22 metre kare genişlik 220 cm yükseklikte daire, izolasyon durumu iyi, öncelik ısıtma amaçlıdır.
      Sizce 12000 Btu iyi seçim mi  ?Bu klima nasıldır ?

Re: KLİMA TAVSİYESİ

dvrm155
Kusura bakmayın forumda varsa daha önce yazılmış bir şey bulamadım ondan buradan soruyorum,,,

Re: KLİMA TAVSİYESİ

dvrm155 yazdı
Kusura bakmayın forumda varsa daha önce yazılmış bir şey bulamadım ondan buradan soruyorum,,,
doğru yerden soruyorsunuz problem yok:)

Re: KLİMA TAVSİYESİ

dvrm155
9 köy bey valla sizi oline görünce heyecan yaptım yaw iki gündür gözlerim acıdı acil anneme klima almam lazım kadıncağız üşüyor ben forum geziyorum çünkü pişman olmak istemiyorum.Sizce mitsubishi srk 35 zmp-s1 dediğim koşullara uygun mu ? iyi bir klima mı ?

Re: KLİMA TAVSİYESİ

dvrm155 yazdı
[...]
Estagfurllah yazıyorum şimdi size bir üst mesajınızdan.

Re: KLİMA TAVSİYESİ

Cevap olarak bu gönderi By dvrm155
dvrm155 yazdı
[...]
btu olarak 12000 doğrudur kardeş.
ama bu klimayı öneremiyorum. ısıtması soğutması adına birşey söyleyemem yanlış olur.

önermem sebeplerim, en başta bu modellerde iç fan sorunları var. dh forumda rebanuba isimli arkadaş çok çekti bu sorundan en sonunda fanı kendi cebinen ödeyip değiştirdi özel bir servise. (iklimsa fanı sesli olarak kabul etmedi çünkü. en başta bu yüzden yani servis yüzünden uzak durmakta fayda var. ben eskiden iklimsayı beğenirdim ama rebanuba isimli arkadaş yaş olarak görmüş geçirmiş birisi durumları bana anlatınca iyice midem bulandı. Allah düşürmesin dedim ozaman.)

aynı fan arızası durumunu yaşayan bilo55 nickli bir arkadaş daha var. (bu arkadaşta çok iyi bir arkadaştır o klimasını mhi distribütörlüğü eskiden airfeldeydi) klimasını airfel zamanında almıştı onun kliması zjps modeliydi. airfel sağolsun biraz ayak diretsede klima fanını değiştirmiş. haricen klimasında memnun. bu arkadaşlarla iletişime geçebilirsiniz dah detaylı açıklama yaparlar size. kullanıcı onlar çünkü.

bende zamanında mhi klima düşündüm, bir önceki modelleri var bunların zjps olarak geçer bilo55 arkadaşın klimasıyla aynı.   onlardan almayı düşünmüştüm fiyat uygunluğu bakımından.

beni sağolsun bir bayi vazgeçirdi mhi (mistsubsihi heavy ındusries) alıcaksanız en az zjx modelini almalısınız diyerek bu  sorunlarını dile getirmişti. fanları sorununun yanıda bir sorununu daha söylemişti o sorunda dış ünite ile birlikte değişmeden durum düzelmiyormuş bunun için 3 ay bekleyen müsteri bile biliyorum diye anlatmıştı şansınıza bazısındada çıkmıyor ama ben önermiyorum zjx ten aşağı modelini demişti bana. ben vazgeçtim mistsubishi electric aldım. mitsubishi denilince ik adet mitsubishi var kaliteli ve orijinal olarak adlandırlan uztalar tarafından mistubishi electric tir  aynı zamanda japonyada satılan mitsubishi isim hakkıda electric firmasına aittir. mhi jponyada beaver veya daiya adıyla satılıyor. japonya dışında mhi ismini kullanıyor onda sorun yok.

diğer bir sorununa gelirsek bu mhi klimaların en üst modellerinin dahi plastik kalitesi bisküi gibidir. zjx modeli serhat6363 ismli arkadaşta var bu foruma üyedir aynı zamanda bu arkadaşada sorabilrisiniz kendi söylemidir plastik kalitesi üzücü diyor.

birde bu düşündüğünüz modelin en büyük handikabı ön kapağı açılmıyor üstten kısa filtreli her yerinden çalmışlar anlayacğınız. bu durumda basit temizlik açısndan önemlidir çünkü ev klimalarına her yıl servis çağırmaya gerek yok basit temzliği kapağı açıp yapmak mümkündür fakat bu klimanın plastik kasasını sökmeden temizlik mümkün olmaz. sonuçta klimanın en çok pislenen yeri ön bölümüdür. kullnıclar genel olarak klimanın ön tarafını temizler el alıştımı plastik kasada sökülür dah detaylı temizlik yapmayı öğreniyor hemen hemen her kullanıcı. ama bu klimada devamlı plastik sökmek zor olur birde kasa kalitesi çok kötü olduğundan peynir gibi kırılma korkusu her zaman insanı rahatsız eder. bu saydığım sorunlar olmasa alın derdim size.

şuan size önereceğim klima ise haierdir.  geos serisi var fiyat olarakta uygundur eurovent belgeside vardır. kasaplastik yapısıda oldukça kalitelidir. zmps ile karşılaştırsak ben bakmadım ama değerleri aynıdır büyük ihtimalle. çevrenizde bayi varsa gidin görün inceleyin her iki klimayıda. karar verirseniz oralardan almanız daha iyi olur. bayisi ve satışı yoksa oralarda.  burda mbirol var onada danışabilirsiniz. görüşün orada bayi servis yoksa bile eşi dostu varsa sorunsuz kurdurur klimanızı.  izmirden elazığa bile klima kudurdu kendisi.

bu rakamlara alabileceğiniz en güzel klimadır diyebilirim rahatlıkla şuan.

ama param var diyorsanız ilk tavsiye edeceğim marka mitsubishi electric sf serisi elde kaldıuysa ge serisi ve daikin K serisidir şuan. bulabilirseniz daikinin g ve v serileride olabilir.

mesela me sf serisinin 9000 btu olanı dahi yeter size. daikin k serisinde sanırım değerler biraz daha düşüktü en son bir arkadaş hatırlatmıştı bana. şimdilik önereceklerim bunlardır sn arkadaşım.

şu konuyada bir göz atın isterseniz eskide olsa aman aman değişen bir durum yok klimalarda. şimdilik selam.
.

Re: KLİMA TAVSİYESİ

dvrm155
Öncelikle değerli yorumunuz için çok teşekkürler. mbirol isimli arkadaşa forum DH üzerinden özelden yazdım
ama vakti olmadı galiba. haier markasını bir araştırayım ben ama inanın vaktim iş nedeniyle çok kısıtlı onun için internetten bulup almam lazım. mitsubishi electric firmasının internette klimasını bulamdım koçtaşta vardı sanırım bir tek, mitsubishi electric i aradım yalnız Ayvalık ilçesinde bayiden alabilirsiniz dedi kafam karıştı benimde.
AYRICA
http://www.istanbulbilisim.com.tr/daikin-mira-ftxn35l9-inverter-klima-fiyati,122803.html
http://www.istanbulbilisim.com.tr/ftxn35l-enjoy-inverter-daikin-klima-en-ucuz-fiyatlari,35016.html

size zahmet üstteki iki klimaya da bakar mısınız bi nasıldır.Gerçi siz DH da bir yorumunuzda daikin-mira-ftxn35l9 için orjinal daıkın değil demişiniz ama bilmiyorum..

sayın admin maximum 2500TL ile bütçe ile internetten bir klima tavsiyeniz olursa çok sevinirim olmazsa canınız sağolsun.

Re: KLİMA TAVSİYESİ

dvrm155 yazdı
[...]

rica ederim, mbirolun zaten buraya en sonunda cebini yazıcam herkez okusun arasın aklı başına gelsin. iki kelime yazamıyormu sanki.

evet ME internet üzerinden satmıyor ürünlerini koçtaşta olan moellerde zaten alt seri modelleri. bu tür marketlerde çok kaliteli ürünleri satmazlar zaten fiyat yüksek olduğundan sürümü az olur az sürüm az kâr demektir yapı marketlerde. ama me nin giriş seviyesi olsada koçtaştaki modeller iyidir genede kasa kalitesi değerler düşük olsada işi görür.

daikin mira ve enjoydan kaçın aman hiç bulaşmayın. o klimalrda iş görmez değiller ama kalite olayı düşüktür ve orijinal daikin değillerdir. nasıl dacia orijinal reno değilse. ve şuan renault olarak satılmakta olan clio symbol modeli renault değilse. aynen öyle değerlendirin. satıcılar motoru reno diyorlar ama motorda dahi ille bir eksiklik vardır ve kasa kalitesinin döküldüğü aşikardır vites bile kendini belli eder bu araçlarda.

orijinal daikin olsa en basit giriş modeli V serisidir tek tük bulunabilir piyasada fiyatına bakınız.

http://www.akakce.com/klima/en-ucuz-daikin-ftx35jv-fiyati,230203,,,,2.html

arada nekadar fark var. ben aynı klimanın 9luğunu kullanıyorum gayet iyi bir klima.  çalışma dış ünite sesi dahi farklıdır mira ve enjoydan. mira ve enjoy  modeller düpedüz mc quay dır. bunu dürüst olan daikin bayileride söyler. am ainsan oğlu işte olmadık zamanda en güvendiğin adamda korkusundan ve çıkarından dolayı konuşamayacağı yerler oldumu inakar ederler.

bence bulaşmayın bu klimalara. ben size özelden atim o mbirolun telini arayın şartlarınız uyar belki. uymazsa ona göre başka ürünler bakalım. az evvelki mesajımda şu rayı okuyun dediğim linki eklemeyi unutmuşum.
şimdi ekliyeyim.
http://klima-forumu.1111995.n5.nabble.com/KAL-TEL-PAHALI-KL-MALAR-UCUZ-KL-MALAR-MARKET-VE-YERL-URET-M-td148.html

burada alınıp alınmayacak klimaların aşağı yukarı bir özeti var yazı eskide olsa bir çoğu doğrudur.

Re: KLİMA TAVSİYESİ

dvrm155
9köy ustam çok teşekkür ettim aydınlatıcı bilgilerin için e-posta sana geldi mi diye emin olamadım ondan burdan yazıyorum.Bundan sonrasını mbirol arkadaş ile çözeriz inşallah olmazsa yine kafanı ağrıtırım :) ama en geç bu haftasonu kesin klima almış olurum onun için kurtulursunuz benden çok kafanızı ağrıtmadan :)

Re: KLİMA TAVSİYESİ

mbirol
Bu aralar şantiye işleri var.Çok zaman olmuyor forumlara bakmaya.Mailden yazdım size de .Farklı markalarda fikir almak isterseniz yazın vakit olursa yorumlarız.

[...]

Rica ederim her zaman sorun problem yok. Mail gelmisti bir tane bende size yazdim Biroloun telefonunu dseam arkasasida mbiroluda ekledim bir dolu bozuk attim ona oda yazmis cevap calisiyoz felan hava atmis. Sizede gelmistir herhalde. Gelmemisse yazin buraya tekrar bakalim. Sizden gelen bir adet mail var cepte oyle gozukuyor az sona masaustu pcden de bakarim. Kafam agrimaz rahat olun:)

Re: KLİMA TAVSİYESİ

Cevap olarak bu gönderi By mbirol
Ulen ben yazarken yazmissin maili 5-6 dk arasi var. Kalayı basinca aklin basina geldi demek

mbirol yazdı
[...]

Tekrardan Merhaba
Aklıma takılan bazı sorular var ve sizinle paylaşmak istedim.

Klimaların ağız sıcaklıkları ne şekilde ölçülüyor, yani her fan hız seviyesinde bu sıcaklık değişiyor yada en azından benim klimada durum böyle.

İnverter klimalarda ısınmak için gerçekten 7/24 çalıştırmak gerekiyor mu.

Bendeki MSZ GE 35 VA klima en yüksek fan hızında çok çok ılık hava veriyor, bu normal mi yoksa klimada bir sorun mu var, aynı klima orta ve daha düşük fan hızlarında gayet sıcak hava üflüyor.

Çok demode bir soru belki ama en verimli ve en ekonomik ısınmayı nasıl sağlarım.

Cevabınıza şimdiden teşekkürler...

Re: KLİMA TAVSİYESİ

OzkanKarasu yazdı
[...]

Özkan biraderim, made madde cevaplamaya çalışayım.

her fan hızında ağız sıcaklığı değişir.

msz ge klimanızı 27-28 dereceye hatta 30-32 her neyse en yüksek derecesi alın. öyle deneyin yüksek fanda sıcak üflüyorsa sorun yok demektir. sizin korktuğunuz, durum klima ortamı iklimlendirdimi ağız ısısını kısar bu yüzden ılık üflemesi normaldir yüksek fanda.

evin ısısını kaybetmemek için evet 7-24 çalışmalı klimanız gündüzleri evden çıkıyorsanız bile kapatmayınız dereceyi düşürünüz. söz gelimi 24 derecde kullnıyorsanız klimanızı evden çıkarken 21-22 dereceye düşürünüz keisnlikle 20 derecenin altına inmeyiniz deneyerek bulursunuz evin ısı kaybedip kaybetmediğini..
bu şekilde evinizi  ısısını koruduğunuz için klimanızdan en iyi randımanı alırsınız.

bu cevapla en ekonomik kullanım sorunuzada cevap vermiş oldum:)

ÇİĞ İNSAN NASIL OLUR.

utandığım için resmi açıkça basmıyorum buraya.  daha sonra bahsederim bu konuyla ilgili. özellikle şimdi nokta olarak belirtmek istedim.

Re: ÇİĞ İNSAN NASIL OLUR.

mbirol
9köy yazdı
utandığım için resmi açıkça basmıyorum buraya.  daha sonra bahsederim bu konuyla ilgili. özellikle şimdi nokta olarak belirtmek istedim.
Neden utanırsın be! Ne basacan anlamadıkta..
1234567 ... 11